Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 309 van 622 EersteEerste ... 209259299307308309310311319359409 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.081 t/m 3.090 van 6220
    Senior Member

Standaard

mijn laatste nieuwe gitaar: een gibson les paul studio wine red.
    Hoewel ik de nek nogal breed vind, klinkt en speelt hij geweldig.
    Die nek daar wen ik wel aan.

Hier kan je hem horen
    http://www.youtube.com/watch?v=FZASQxEhz00

Standaard

Ik vind die Warmoths ook veel te gelikt (en lelijk). Het punt is en blijft dat het geen Gibsons zijn, net als dat Burny, Greco, Tokai en dergelijke GEEN Gibsons zijn. Waarom is het zo fijn als er Gibson op de headstock staat? Omdat het een teken van historie is en daarvoor betaal je. Vintage Gibson Les Pauls zijn gewild, blijven gewild en blijven stijgen in de prijzen. Elk exemplaar is toch altijd uniek. Toon en bespeelbaarheid zijn smaakgebonden. Als jij (Orpheo) je Warmoths beter vind klinken en spelen, dan zij het zo...ik zou dat bij voorbaat al nooit vinden. Ik zou toch alleen op je Customs azen, vooral de Black Beauty (no matter the tone en bespeelbaarheid van de Warmoths). Toon moet je uiteindelijk toch zelf maken.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeanPaul du Vinnie Bekijk bericht
    Op de goldtop na de mooiste uit je verzameling. Proficiat!
    die is en blijft het toppunt van ubercool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jiboom Bekijk bericht
    Leuk Engl wandje
    Ze staan een beetje scheef

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
    die is en blijft het toppunt van ubercool
    Echt wel. En ik ben me ervan bewust dat het klinkt als een cliché, maar ik ben geen goldtopfan maar deze vind ik echt geweldig. Waarschijnlijk omdat hij met dat bladgoud net veel unieker en authentieker overkomt dan de gemiddelde bling-bling goldtop.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleholic Bekijk bericht
    Het punt is en blijft dat het geen Gibsons zijn, net als dat Burny, Greco, Tokai en dergelijke GEEN Gibsons zijn. [...]
    Daar verschillen wij dan toch van mening. Ik kan zo'n Burny of Tokai of whatever best appreciëren. Zelfs minder getrouwe kopies, als het een beetje met smaak gedaan is.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleholic Bekijk bericht
    Ik vind die Warmoths ook veel te gelikt (en lelijk). Het punt is en blijft dat het geen Gibsons zijn, net als dat Burny, Greco, Tokai en dergelijke GEEN Gibsons zijn. Waarom is het zo fijn als er Gibson op de headstock staat? Omdat het een teken van historie is en daarvoor betaal je. Vintage Gibson Les Pauls zijn gewild, blijven gewild en blijven stijgen in de prijzen. Elk exemplaar is toch altijd uniek. Toon en bespeelbaarheid zijn smaakgebonden. Als jij (Orpheo) je Warmoths beter vind klinken en spelen, dan zij het zo...ik zou dat bij voorbaat al nooit vinden. Ik zou toch alleen op je Customs azen, vooral de Black Beauty (no matter the tone en bespeelbaarheid van de Warmoths). Toon moet je uiteindelijk toch zelf maken.

Ik snap precies wat je bedoeld, helaas. je bent gewoon een gibson-fanboy, merkengeil. Een burny, greco, tokai is natuurlijk niet een gibson, duh, het is burny, greco of tokai! Maar het kan wel degelijk een echte les paul zijn, zie begin van onder andere dit topic. Hoe definieer je les paul? hangt dat nu echt af van het headstock? Idem dito voor strats en tele's dan, maar daar is de norm weer veel minder breed. Idem met explorer en flying V.

Ik weet dondersgoed dat mijn warmoth's beter spelen, en ook waarom; IK heb ze gemaakt hoe IK het wil met de tone en halsprofielen en frets die IK wil, en niet wat mij wordt opgelegd door een een of andere malloot in Nashville. Ik weiger pertinent daarin mee te gaan. Warmoth is kwalitatief gezien ook beter; beter fretwerk, beter hout, beter lakwerk, betere afwerking, beter gedroogd, etc etc. Beter hardware laat ik bewust buiten beschouwing, omdat dat volledig te kiezen is, maar juist daarom zal het beter zijn dan wat gibson erop prakt.

Het is absoluut je goed recht perse Gibson te willen. Ik vraag je daarom ook niet Warmoth, Crimson, Hamer of Heritage als beter te betitelen. Het enige verzoek is, sta open voor de meningen en beweegredenen van anderen, wees openminded voor andere dingen, omdat niet iedereen om dezelfde reden een gitaar koopt.

Ik vind de Les paul-vorm gewoon prachtig. De carved top, de cutout, de contour. De rest boeit mij totaal niet. Ik vind trapezoid en blockinleg afgezaagd, geef mij maar iets uniek(er)s. Vanuit dat oogpunt bekeken is mijn collectie ook veel logischer voor iemand die een originelofiel/vintage-freak is. Dat kleuren overeenkomen met vintage gitaren, toeval. Ik vind de kleur mooi, maar ik vind het op een strat, explorer, vee, tele of wolfgang ook mooi. ik vind alleen die vormen niet mooi en/of fijn spelen, ondanks eventueel andere bruggen, omdat de bodycontour gewoon niet Les paul is. Dat is voor MIJ het enige criterium.

Ik vraag me soms nog wel eens af waarom ik anderen alhier, deelgenoot maak van mijn collectie. Het boeit niemand, en iedereen zit toch te kankeren erover. De beweegredenen van de eigenaar (mij) zijn blijkbaar oninteressant.

Om te zeggen dat een warmoth per definitie minder goed zal spelen of zijn dan een Gibson, getuigd mijns inziens van kortzichtigheid.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Als ik ze niet zelf had vastgehouden dan.....
    Ze zijn in een woord fabfuckingtastic, zowel bespeelbaarheid als tone.
    Zoals mentioned earlier. Gotta get me one to!!

Senior Member

Standaard

Tja, each to his own.
    Ik zit in het teleholic kamp. 30 jaar geleden droomde ik al van een echte Fender of Gibson. En nu ik ze kan betalen ga ik niet zelf meer wat in elkaar knutselen
    ALLES IS VERKOCHT!

Standaard

Jaja ik heb ook eindelijk een echte Les Paul. Na jaren bashen en teleurstellingen na het bespelen van die krengen wil ik de Les Paul toch maar een kans geven.

Deze vind ik trouwens wel aardig fijn spelen en ik had er een maand geleden ook eentje die ik in de winkel pakte en me gelijk beviel. Het suffe was alleen dat ie wel fijn speelde maar de staat absoluut niet acceptabel was. Tja, wel logisch natuurlijk als ie zo fijn speelt. Anyway, ze bleken er dus wel te zijn, alleen was ik er na meerdere te hebben bespeeld van overtuigd geraakt dat het allemaal rotdingen waren qua bespeelbaarheid. Valt dus wel mee. Het is trouwens een bescheiden versie zonder plastic franjes maar daarom voor mij niet minder mooi. Bij deze:

Laatst gewijzigd door Braindead; 2 juni 2009 om 20:48
    " Great minds think alike"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Jaja ik heb ook eindelijk een echte Les Paul. Na jaren bashen en teleurstellingen na het bespelen van die krengen wil ik de Les Paul toch maar een kans geven.

Deze vind ik trouwens wel aardig fijn spelen en ik had er een maand geleden ook eentje die ik in de winkel pakte en me gelijk beviel. Het suffe was alleen dat ie wel fijn speelde maar de staat absoluut niet acceptabel was. Tja, wel logisch natuurlijk als ie zo fijn speelt. Anyway, ze bleken er dus wel te zijn, alleen was ik er na meerdere te hebben bespeeld van overtuigd geraakt dat het allemaal rotdingen waren qua bespeelbaarheid. Valt dus wel mee. Het is trouwens een bescheiden versie zonder plastic franjes maar daarom voor mij niet minder mooi. Bij deze:

welkom bij de club
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht

Gefeliciteerd, ziet er goed uit!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten