ik wacht tot het gaffatape eraf valt![]()
Ik denk dat ik nu ook beter snap waarom men de gibsons mooier vindt...
het is gibson. dat zelfs de BB hoger scoort dan de warmoths in general, met zijn gebroken ringen, kapotte slagplaat, ongelijke knoppen en gaten, bevestigd imho het idee dat ik al langer heb; ondanks dat de warmoths objectief gezien, echt beter en mooier zijn, zijn de gibsons toch populairder vanwege de naam (merkte het ook al toen ik m'n the paul en andere studio's die dus verkocht zijn, postte).
Euhm sorry, maar dat is in mijn geval toch niet waar. Ik hou van de classy maar toch bullebakkerige uitstraling van die Gibsons. Dat heeft mijn Yamaha SG ook, geweldig vind ik dat. Dat er dingen aan kapot zijn, geeft die gitaren alleen maar meer uitstraling. Jouw Warmoths zijn gewoon veel te afgelikt (op z'n best) en veel te kitsch (op z'n slechtst). "Mooi" is subjectief, en sommigen (en blijkbaar veel, te zien aan de reacties hier) verkiezen nu eenmaal een vintage uitziende gitaar met zijn gebreken als de Gibsons boven een perfect uitgemeten Warmoth.
No offense hé, maar ik dacht laat ik dat toch maar even snel verduidelijken.![]()
Laatst gewijzigd door JeanPaul du Vinnie; 1 juni 2009 om 13:59
Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.
Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)
nee het was niet naar jou gerichtmeer in het algemeen. Wat wel in het echt veel beter te zien is, is dat de paarse gitaren en de Koa echt flink 'misbruikt' zijn. lakbutsen, pupringen niet meer glimmend, etc etc. logisch natuurlijk; ik speel veel, veel vaker op de warmoths
![]()
Ik weet wel dat het niet op mij gericht was hoor, ik wou gewoon even reageren om te tonen dat het wel wat minder simpel ligt dan de "het is geen Gibson dus men vindt het niet mooi"-gedachtegang![]()
Even een vraagje: waarom houd je je Customs eigenlijk, als je zoveel liever op de Warmoths speelt? Die zouden nog een mooie duit kunnen opbrengen en dan zou je met dat geld iets kunnen kopen dat je leuker vindt...
Zo... Mijn nieuwste telg is nu af en heeft een behoorlijke mishandeling achter de rug
En de familie foto...
![]()
Op de goldtop na de mooiste uit je verzameling. Proficiat!
goede (simpele) vraag met een niet-zo-simpel antwoord helaas.
de zwarte custom was de LP op wie ik 'op slag verliefd' werd. Heel veel moeite voor gedaan, en heel lang op gespeeld, met veel hoon van een aantal mede-forummers, die het een 'onding' vonden omdat het 'norlin is!". Voor mij is het de benchmark in tone. Al mijn gitaren meet ik af aan deze qua tone.
de rode studio, met de 'orpheo' sticker heb ik van mijn oma gekregen, en heeft al zoveel (leed) gezien, dat ik het niet over mijn hart krijg 'm te verkopen. Ook dit is weer zo'n gitaar waarvan ik denk, goddamn wat klinkt ie toch lekker! hij speelt als een deurkruk, maar hij klinkt waanzinnig. Wat ik er ook in prop qua pups of sounds of spel, hij doet precies wat ik wil. Hij heeft dezelfde 'feel' als de custom, mar dan natuurlijk de studio (met ebben toets). qua tone ook dezelfde voicing. Al de warmoths spelen beter dan deze 2, en ook redelijk in dezelfde lijn qua tone, maar toch echt heel anders. Terwijl deze 2 gibsons veel meer een 'unimoch' zijn, zijn de warmoths zeg maar een beetje de bentley continental GT. Heel erg ruwe bolster blanke pit, rauw in tone, zeker niet gepolijst (tenzij ik dat natuurlijk wil) maar heel 'smooth' qua uiterlijk (wolf in schaapskleren).
De 2 andere customs, tja, haat-liefde verhouding her en der, bij de rode het meest. Ik krijg de rode maar niet zoals ik het wil eigenlijk, maar als ik er op speel is het toch weer, wow, hij speelt wel weer lekker en klinkt toch ook wel weer bruuuut. Tis echt een rock'n 'roll beest.
de natural custom is een van de gitaren waar ik ook heel graag en veel op speel, naast (3 van de) warmoth's.
Ik heb ze gekocht toen ik al 5 warmoths had, deze 2 customs, en dat was niet eens alleen GAS, maar een bewuste keus. Ik heb een natural custom en wijnrode custom gehad, maar verkocht, en ik miste die 2 gitaren, qua feel, vibe, en wat ze konden doen qua tone. Deze gitaren hebben precies die tones en feel, die hun equivalent ook hadden. Daarnaast, ze zijn onderdeel van mijn ungoing gibson LP custom collectieik wil nog minimaal een silverburst en een alpine white, maar dat is voor (heel veel) later; ik wil namelijk ook nog een zwarte (trans black) LP custom van warmoth en een 'jimmy page' LP standard van warmoth :P
Dus tja, vandaar dus dat ik ze niet wil verkopen. een custom heeft toch iets dat een warmoth of Crimson niet heeft, hoe custom het ook is. Het is het totaalplaatje, maar met een standard heb ik dat TOTAAAL niet, alleen customs![]()
Favorieten/bladwijzers