London city
Zoiezo zeker weten dat dat een onderschat gitaar merk is...
ik denk dat jij ook te veel naar de merknaam kijkt, en te weinig naar de prijs/kwaliteitsverhouding. Hamer, G&L, Ibanez... sorry, maar ik heb er nog nooit een geweten die even goed klonk als een Gibson Les Paul. PRS is grappig - het zijn goed afgewerkte gitaren die beter bespeelbaar zijn als een gibson en klinken als elke goedkope beginnersgitaar. En ze zijn dan ook nog 'ns minstens even duur als Gibson. Hallucinant.
Het is waar dat je een beetje bespeelbaarheid afgeeft bij Gibson, dat Gibson niet echt de best bespeelbare gitaren zijn. Superstrats van Ibanez zijn geweldig bespeelbaar, prachtige hals, maar ze zijn ook alleen maar geschikt voor metal omdat de sound die je er clean en met lichte gain uitkrijgt helemaal anders is dan de volle, mooie klank die uit bvb een Gibson of een Gretsch gaat komen. Hetzelfde met Music Man. Qua afwerking geweldig, goeie kwaliteit, etc. al wat je wilt... maar qua sound?
Sorry, maar m'n Gibson LP Studio van €1000 nieuwprijs (linkshandig, dus neem € 700-800 voor een righty) wil ik het gerust zonder problemen laten opnemen tegen eender welke PRS LP DC ripoff of Music Man of eender welk ander merk gitaar die twee keer zoveel kosten.
Als je liever niet aan Gibson of Fender begint, geen probleem, maar doe dan niet of het uit prijs/kwaliteitsoverwegingen is. Volgens mij heeft MIJ Fender nog altijd de beste prijs/kwaliteitsverhouding die ik tot nu toe gezien heb. Gibson is een klassiek merk, maar kijk 'ns wat andere topmerken met sig sound als Taylor, Rickenbacker of Gretsch kosten. Ook geen peanuts hoor.
Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.
Blade levinson!
Je overdrijft! Ik heb zelf een beetje een hekel gekregen aan prs door ervaring. Heb op een CU24, Nog een CU24 en nog 1 gespeeld dus heb geen slechte gehad maar vond de wide thin neck nooit zo fijn en de sound gewoon erg saai. SC245 vond ik modderig SC250 of hoe die ook heet scheurde gewoon niet zoals ik wilde en balans was er niet. Modern Eagle 2 vond ik ook ruk voor het geld maar beginners gitaren zijn toch wel duidelijk slechter hoor
DeadHerring je overdrijft! Ik heb zelf een beetje een hekel gekregen aan prs door ervaring. Heb op een CU24, Nog een CU24 en nog 1 gespeeld dus heb geen slechte gehad maar vond de wide thin neck nooit zo fijn en de sound gewoon erg saai. SC245 vond ik modderig SC250 of hoe die ook heet scheurde gewoon niet zoals ik wilde en balans was er niet. Modern Eagle 2 vond ik ook ruk voor het geld maar beginners gitaren zijn toch wel duidelijk slechter hoor
Een music man silhouette klinkt clean ECHT wel lekker hoor en ook met een randje, het is gewoon een goede superstrat. En zo te zien kijk JIJ juist veel naar de merknaam.
Ik heb een Ibanez Super strat die je zou moeten horen. Klinkt het best clean, ongelofelijk dik en warm. Het kan dus wel, en scheuren op de brug niet normaal maar geen metal gitaar.
En IK snap echt niet waarom je bij een Gibson in zou willen leveren op bespeelbaarheid. Een LP kan ook gewoon lekker spelen en wat ik dan HELEMAAL niet snap is de beste prijs kwaliteit verhouding van Fender. Een Fender of een London City, je krijgt bij de LC meer voor je geld hoor. En ik vind een blade rh2 lekkerder klinken dan een 2 keer zo dure fender bijvoorbeeld. Maakt Fender niet slecht, maar maakt het ook niet goedkoop.
Ben ik eigenlijk de enige die die PRS en gewoon helemaal niet lekker vind qua bespeelbaarheid?
Verder merk ik bij mezelf dat ik altijd juist niet die mainstream gitaar wilde hebben. Geen Fender of GIbson want dat is zo standaard. Ik vroeg me ook altijd af wat dat voor meelopers zijn die fender of Gibson spelen, hebben die nou zou weinig fantasie?Ik speel a bijna 20 jaar elektrisch gitaar en heb zaterdag mijn eerste gibson (studio) gekocht die ik eens een eerlijke kans wil geven. Natuurlijk vooral vanwege het geluid, maar ik vind de looks ook zeeeer smakelijk. De reden dat ik het nu aandurf is dat ik recent een paar fijnspelende Gibson LP's heb gevonden. Vreemd genoeg is me dat jaren terug nooit gelukt al was ik er ook nooit echt op zoek. Het bekende verhaal met de grote range in kwaliteitverschil bij Gibson.
Verder vind ik Peavey (sommigen in ieder geval) ook onder gewaardeerd. Ze hebben best wel vette gitaren gemaakt zo rond de 80-90 er jaren. En verder ben ik en Music Man fan maar die zijn niet zo onderschat denk ik. Velen weten hun kwaliteit wel op waarde te schatten. Yamaha vooral ook de oudere zijn zeker ook ondergewaardeerd. Ik denk dat Yanaha ook erg consistent is in kwaliteit.
Laatst gewijzigd door Braindead; 1 juni 2009 om 23:55
" Great minds think alike"
Ik zie steeds minder gitaristen op USA made Jackson spelen. Dat is echt een genotIk denk dat mensen tegenwoordig denken dat ze niet opwegen tegen Ibanez of ESP, maar (voor mij) staat Jackson nog steeds aan de top.
Maar je kan wel vinden dat die Music Man en Ibanez gitaren goed klinken, maar ze hebben toch een heel andere sound, niet? Dat is toch wat voorkeur is? Ik bedoel, jij vindt dat ik te veel geef met m'n 1000 euro voor wat ik de beste sound ervaar, en ik kies dan ook nog eens voor het meest established merk waar je redelijk zeker kan zijn van kwaliteit, en waar ik de keuze krijg om 'm terug te sturen en mijn geld terug krijg. PRS is niet zo established als Gibson, hebben veel minder geschiedenis en geen 'signature sound'. Toch zijn er veel modellen die ze hebben een stuk duurder dan die studio. Waarom in godsnaam is het fanboyism dat ik kies voor die Gibson? Dat is niet fanboyism, dat is gewoon gezond verstand. Als jij de sound die uit zo'n Ibanez komt beter vindt klinken, is dat jouw goed recht, maar doe dan niet alsof die een betere prijs/kwaliteit hebben, want hun sound is voor mij verticaal geklasseerd.
Ik heb een paar vrienden die op Jacksons spelen. Fantastische gitaren, voor hun speelstijl (metal). Heel goeie afwerking, foutloze nek. Ik wil er geen enkele van en ze kosten dubbel zoveel als de mijne. Wat loop je dan te zeiken dat Gibson een slechte prijs/kwaliteitsverhouding heeft? Voor een linkshandige Hamer betaal je ook al gauw 7-800 euro hoor. Take into account de gratis hard case bij een gibson en het is dezelfde prijs.
Trouwens, waarom zie je geen non-shredders op music man, of Ibanez superstrats spelen? Waarom speelt Gary Moore op een Les Paul voor zijn blueswerk, ipv een Jackson of PRS, als ze even goed klinken.. Waarom speelt niet iedereen op superstrats als ze toch aan die sound van een Les Paul of een Telecaster aankunnen? Alleen maar om het uiterlijk? komaan jong. Je maakt het jezelf echt niet makkelijker door twee uur onstage te staan met zo'n les paul op je schouder.
Misschien kan niet iedereen het begrijpen, ook.
Maar besef dit: er zijn duizenden modellen van gitaren die zichzelf niet half zo bewezen hebben als de mijne, die veel meer kosten.
Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.
Favorieten/bladwijzers