Die 6100 spreekt me enorm aan, zeker als ik je verhaal zo 's hoor; sprankelend clean, JCM 800 2203/2204 crunch, ook op laag volume, en ook nog een stevige hardrock/metal sound.
Meer dan genoeg zou je zeggen.
Misschien kom ik er nog wel op terug.
Ik wil eerst het één en ander laten bezinken.
Vandaag zijn we naar The American Guitar Store in Enschede geweest.
Daar hadden ze de ENGL Steve Morse, de Stiletto Deuce en........ de EVH 5150 III.
GVD!!! wat een gaaf ding is dat zeg!!!
Ik dacht dat dat zo'n flutbak was maar integendeel zeg.
Gewoon over de EVH 4x12 speaker cab.
Supermooie clean, een vette crunch, maar dan ook echt heel erg lekker.
Het 3e kanaal vond ik wat tegenvallen maar daar valt met wat tweakwerk hoogstwaarschijnlijk ook nog wel wat uit te halen. We hadden niet al te veel tijd.
Daarna was de ENGL Steve Morse aan de beurt.
Deze vond ik lichtelijk tegenvallen, ik had er meer van verwacht eerlijk gezegd.
Het is zeker geen slechte amp en als je de tijd neemt haal je er echt wel hele mooie sounds uit. Hij heeft teveel opties om in 10 -15 minuten door te nemen. Daar heb je zeker een uurtje of 2 voor nodig.
Vervolgens stond er nog een Mesa Boogie Stiletto Deuce.
Deze vond ik ook erg lekker. De EQ van deze amp reageert erg goed.
Als je iets meer hoog erin draait dan krijg je ook echt wat meer hoog in tegenstelling tot de meeste Marshalls en ook de EVH.
Ik denk dat deze versterker wel wat voor mij is omdat het echt wat toevoegt aan de diversiteit van mijn sound.
Het is nl. wel iets anders dan een JCM 800 maar toch ook wel weer vergelijkbaar, moeilijk uit te leggen. De Stiletto is wat directer ofzo.
Bovendien houd ik ook wel van de eenvoud van deze amp, gewoon 2 kanalen instellen zoals je ze hebben wilt, en een solo boost.
Schakelen kan waarschijnlijk met de Replifex, dus via midi.
Nu nog een keertje een Bogner Ecstacy Classic en 101B testen.![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers