Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 115 van 115

Standaard

Ik heb een tijdje geleden via marktplaats een fender musicmaster op de kop getikt.

oorspronkelijk bedoelt als bass-amp, 12 watt op een 12 inch speaker. Klinkt geweldig, 1 toonregel knop die je gewoon met rust met laten en een volumeknop op 6-7, over milk & honey gesproken.

oorspronkelijke speaker is vervangen door een jensen special design.

type buisjes weet ik niet uit mijn hoofd helaas

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiogijs Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje geleden via marktplaats een fender musicmaster op de kop getikt.

oorspronkelijk bedoelt als bass-amp, 12 watt op een 12 inch speaker. Klinkt geweldig, 1 toonregel knop die je gewoon met rust met laten en een volumeknop op 6-7, over milk & honey gesproken.

oorspronkelijke speaker is vervangen door een jensen special design.

type buisjes weet ik niet uit mijn hoofd helaas

Sodeju Gijs... das een mooi ampje!
    Buisjes lijken 6l6 of 6v6 met een 12ax7 kan je zelf zien de doosjes liggen onderin de versterker samen met een extra pilot-light...
    Asl je wil kan je soundclips posten!

Senior Member

Standaard

Ik zit er zwaar aan te denken een Blackheart 15watt Handsome Devil top te kopen. Vooral voor thuis en voor kleinere optredens.
    al meer mensen ervaringen ermee, en eventueel naast een Vox Night Train getest.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Sodeju Gijs... das een mooi ampje!
    Buisjes lijken 6l6 of 6v6 met een 12ax7 kan je zelf zien de doosjes liggen onderin de versterker samen met een extra pilot-light...
    Asl je wil kan je soundclips posten!
    6v6 dus. klein en 2 buisjes voor 12 watt.
    pokkel'n

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Ik zit er zwaar aan te denken een Blackheart 15watt Handsome Devil top te kopen. Vooral voor thuis en voor kleinere optredens.
    al meer mensen ervaringen ermee, en eventueel naast een Vox Night Train getest.
    Ik heb de Blackheart little giant top inmiddels! Staat boven een 1912.

De sound is monsterlijk hard voor een 5 watter. Deze draai ik zeker niet open thuis. Ik speel met een strat en hij blijft lang clean. Ik twijfelde ook over de 15watter, maar wat volume betreft schijnt het niet veel uit te maken.

Het is een echte 'eerlijke' buizensound, heel direct en crispy. De tonecontrols (bass middle en treble) doen ook echt wat aan het geluid. Boven de 12 uur begint de crunch die wel lekker is, maar niet heel ver gaat. Met een overdrive (mxr-zw) klinkt het ook allemaal erg fijn, al blijft het wel een echte overdrive. Voor een brutere scheur zal je een distortion moeten gebruiken.

Nadelen:
    - geen effectsloop (voor zover je dat wilt gebruiken)
    - geen reverb

Voordelen:
    - lekkere controleerbare buizensound
    - de prijs (155,-!!)
    - de simpelheid van het ding zorgt ervoor dat je veel dynamischer speelt, want je hoort namelijk alles

Gebruik:

Voor thuis ideaal, ook voor kleine gigs als je uitversterkt wordt, of als je niet heel clean hoeft. Is natuurlijk ook afhankelijk welk cabinet je er onder hangt.

De Vox en de blackstar lijken me ook wel oké, maar zijn alweer duurder en/of gecompliceerder.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten