Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 78

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door levi Bekijk bericht
    Maar dan nog vind ik die pu's niet zo fantastisch. Met distortion gaat het wel.
    Wat adviseer jij dan in mijn geval? Ik heb voor de bluesy sounds dus 1 van de twee gitaren uitgerust met Fender Vintage Noiseless pu's en de Eric Clapton 25db Midboost kit.

Voor gitaar nr. 2 zoek ik dus pu's en/of electronica die de gitaar meer geschikt maken voor de wat steverige muziekstijlen ala Metallica, Led Zeppelin, Cream, Velvet Revolver.....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Dit soort advertendties http://www.marktplaats.nl/index.php?...ctive-set.html waarin wordt verteld dat de EMG's vervangen worden door SD's, geven mij het idee dat SD's "beter" zouden zijn.

Ik weet wel dat Metallica's mannen met EMG's spelen, maar Dave Mustaine van Megadeth schijnt weer jaren lang op SD's (JB4/SH2) gespeeld te hebben (een setje SD's waar je ook nog veel meer dan alleen maar metal mee kan spelen)
    Ik heb een tijdje geleden het omgekeerde gedaan, mijn DiMarzio's verkocht omdat ze vervangen werden door EMG's, iedereen zijn ding. EMG's zijn trouwens echt geen one trick pony's, je kan er veel meer mee dan alleen metal, toch met de 85/sa/sa combinatie die ik gebruik.
    Tech 21 Power Engine te koop

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje geleden het omgekeerde gedaan, mijn DiMarzio's verkocht omdat ze vervangen werden door EMG's, iedereen zijn ding. EMG's zijn trouwens echt geen one trick pony's, je kan er veel meer mee dan alleen metal, toch met de 85/sa/sa combinatie die ik gebruik.
    verschilt een 89 heel veel van een 85? En, is de spc een goede aanvulling?

Standaard

Ik ben eigenlijk nog steeds niet overtuigd...wat zal ik met de strat doen: Seymour Duncan's, DiMarzio's of toch maar EMG's? Zal ik een HH-opstelling kiezen (omdat ik al een andere SSS strat heb) of zal ik voor een HSS of nog weer een andere opstelling gaan?

Ik heb zelfs weer een heel andere optie erbij gevonden: GFS Lil' Killers met een superstrat-kit.....

Het wordt er niet makkelijker op vrees ik.

of.......P-RAILS?
    Laatst gewijzigd door Jappiedepappie; 27 mei 2009 om 20:25

Standaard

Ik zou:

1) Geen EMG doen. Dat neigt meer naar metal dan de rock stijlen die jij noemt.
    2) Rekening houden met het feit dat bij sommige humbuckers het verschil in output met een single wel erg groot is.

Ik heb zelf 2 SD's vintage in mijn strat (hals enmidden) en een lil '59 in de brug (gesplit). Hiermee kan ik elke stijl spelen, en heb ik toch veel dynamiek bij cleanere geluiden.

Ik wil ook nog wel een strat erbij met 2 humbuckers (jazz en een JB/custom5), maar ik vraag me af hoe die in een strat klinken. In een LP vind ik ze te gek, maar ik ben bang dat ze in een strat te schel/fel worden? (alder en maple/maple neck).

Tips zijn welkom dus!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    Ik zou:

1) Geen EMG doen. Dat neigt meer naar metal dan de rock stijlen die jij noemt.
    2) Rekening houden met het feit dat bij sommige humbuckers het verschil in output met een single wel erg groot is.

Ik heb zelf 2 SD's vintage in mijn strat (hals enmidden) en een lil '59 in de brug (gesplit). Hiermee kan ik elke stijl spelen, en heb ik toch veel dynamiek bij cleanere geluiden.

Ik wil ook nog wel een strat erbij met 2 humbuckers (jazz en een JB/custom5), maar ik vraag me af hoe die in een strat klinken. In een LP vind ik ze te gek, maar ik ben bang dat ze in een strat te schel/fel worden? (alder en maple/maple neck).

Tips zijn welkom dus!
    Het toevoegen van een EMG SPC kan hierin misschien uitkomst bieden...hij boost het midden gebied wat de verhouding met het hoog weer verbetert. De SPC is ook ve gebruiken met passieve elementen

Senior Member

Standaard

Wat adviseer jij dan in mijn geval? Ik heb voor de bluesy sounds dus 1 van de twee gitaren uitgerust met Fender Vintage Noiseless pu's en de Eric Clapton 25db Midboost kit.

Voor gitaar nr. 2 zoek ik dus pu's en/of electronica die de gitaar meer geschikt maken voor de wat steverige muziekstijlen ala Metallica, Led Zeppelin, Cream, Velvet Revolver.....
    Kijk er zijn heeeeeel veel mogelijk heden dus ik zal niet altijd het beste advies geven omdat ik gewoon nooit alle pickups van de wereld heb bespeelt.
    Maar ik ga het proberen : ga naar de dimarzio site en daar zou ik ene hubucertje van medium out put in de neck zetten.: air norton of zo.
    Voor een humbucker in de brugpositie zou ik een high output humbucker nemen:steve's special of zo?? dit zo ik doen voor behoorlijk harde muziek stijlen hardrock metal en vedere duistere muziek van de satan

Voor rock en hardrock (miss nog wle metal zelfs) zou ik een sss confugiratie zo laten en waarschijnlijk alleen de bridge veranderen in een dimarzio chopper.
    of super distortion.(Miss een heavy blues in de neck en weet dan niet wat er leuk in the middle past een hs of zo??) Ik weet het zijn misschien een beetje verschillende pickups en misschien is de chopper een beetje overkill voor de heavy blues. maar die kan je toch niet met elkaar schakelen dus dat maakt eigenlijk niet veel uit. dus warschijnlijk heb je dan een pickups configuratie waar bij je : het minste output heb in de neck (alhoewel de heavy blues best veel output heb lijkt me) en dan medium output in het midden en in de bridge het meeste output.

SORRY VOOR DEZE ROMMELIGE POST.

Standaard

verschilt een 89 heel veel van een 85? En, is de spc een goede aanvulling?
    Niet echt nee. Hij lijkt me in humbucking mode net iets warmer dan de 85, maar dat kan ik me verbeelden. In single coil mode klinkt hij juist als een SA.

Met de spc heb ik geen ervaring. Volgens emg kan deze je single coils als humbuckers laten klinken. Met distortion zou ik hem zelf niet echt gebruiken omdat de output van je pickup laag blijft in tegenstelling tot een echte humbucker. Maar voor clean zou het wel een coole toevoeging kunnen zijn om je sound warmer te maken en de strat quack weg te krijgen.
    Tech 21 Power Engine te koop

Standaard Mogelijkheden

Ik heb mijn budget vastgesteld op zo'n 220 euro incl verzenden

De volgorde is random en dus niet op voorkeur...

• Thomann: de EMG SL-20 voor 217 euro incl verzenden
    • Thomann: de EMG 81x en 60x voor 190 euro incl verzenden
    • Thomann: de EMG 81 en 85 (wit) voor 156 euro incl verzenden
    • MaxGuitar: de EMG 89/sa/sa (wit) voor 202 euro incl verzenden
    • Thomann: Dimarzio DP100 en DP156 voor 158 euro incl verzenden
    • Thomann: DiMarzio DP160 en DP161 voor 147 euro incl verzenden
    • Thomann: Seymour Duncan STB5 en SH2N (wit) voor 170 incl verz
    • Thomann: Seymour Duncan Dave Mustaine set voor 187 incl verz
    • Thomann: Seymour Duncan SHPR-1 P-RAIL set voor 177 incl verz
    • Guitarfetish: Superstrat Kit en Calibrated set 3 Lil' Killers 85 euro incl verz

Wie weet hier iets over te vertellen of heeft een beter idee?
    Laatst gewijzigd door Jappiedepappie; 28 mei 2009 om 09:58

Senior Member

Standaard

ik blijf erbij, dimarzio superdistortion F-spaced brug humbucker in combinatie met een dimarzio from hell..

past makkelijk in je budget en zijn echt top pickups! veel drive, strak, en dynamisch karakter.

de combi zal je gitaar zeer divers inzetbaar maken.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten