Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 78
    Senior Member

Standaard

Waarom denk je dat EMG's karakterloos zijn, ze hebben wel degelijk een karakter.

Hoe die single coils klinken weet ik niet.

http://www.youtube.com/watch?v=sRcbMtT81ms

(skip maar door tot 2:10)

Ik vind het wel wat hebben, op die 81 in de brug na, maar die kan je vervangen voor de 85, dat lost al veel op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Ik weet niet of er op ibanez.com bedradingsschema's staan, anders kun je hiervoor wel terecht op de bekende plek: http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/
    Dat is wel een hele handige site om erachter te komen wat de mogelijkheden zijn!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gothra Bekijk bericht
    Waarom denk je dat EMG's karakterloos zijn, ze hebben wel degelijk een karakter.
    Ik spreek niet uit ervaring, maar ik heb het idee dat EMG's in een gitaar meer hun eigen geluid hebben en het niet zoveel uitmaakt in welke gitaar (houtsoort) je deze plaatst...misschien heb ik het wel helemaal verkeerd en zou ik zo'n set het einde vinden... ik zal vanavond eens op youtube kijken/luisteren naar het filmpje (zit nu op mijn werk...)
    Laatst gewijzigd door Jappiedepappie; 27 mei 2009 om 11:02

Senior Member

Standaard

Ik wordt ook eigenaar van een strat deze week en zit er aan te denken om gewoon verschillende loaded slagplaten te hebben om te kijken wat het uiteindelijk gaat worden...

Natuurlijk kan SSS/5-way (misschien toch HSS?) niet ontbreken, en mijn 2e slagplaat wordt denkik een H.

Jep: 1 humbucker. Waarom? Omdat ik 5-way veel te veel vind en er geen HH of HS slagplaten te vinden zijn zonder een uitsparing voor die schakelaar...

Of er een 2e pickup bij de hals komt is nog niet 100% zeker, maar ik verwacht dat ik 3 pickups teveel van het goede vind. Ik maak zelf wel een 2e gat in m'n slagplaat als er een 2e pickup bij komt en dan een Les Paul schakelaar + push/pull pots om de boel te schakelen...

Senior Member

Standaard

Het klopt wel voor een deel hoor, maar ze hebben wel degelijk een eigen karakter. In een mahogany body zou ik ze zelf niet doen, omdat het dan allemaal te modderig wordt, maar in elzen of basswood ofzoiets, klinken ze veeeel beter!

Standaard EMG/Seymour Duncan

Dit soort advertendties http://www.marktplaats.nl/index.php?...ctive-set.html waarin wordt verteld dat de EMG's vervangen worden door SD's, geven mij het idee dat SD's "beter" zouden zijn.

Ik weet wel dat Metallica's mannen met EMG's spelen, maar Dave Mustaine van Megadeth schijnt weer jaren lang op SD's (JB4/SH2) gespeeld te hebben (een setje SD's waar je ook nog veel meer dan alleen maar metal mee kan spelen)

Standaard

beste actieve singlecoils: slv customs van emg, die zitten in de music man luke. en man oh man wat klinken die dingen goed zeg!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Standaard wishlist

Dit stond eerst op mijn wenslijstje
    EMG 89 (in de hals)

EMG 81 (in de brug)

EMG SPC (om de 81 in de brug wat warmer te kunnen maken)
    (en eventueel een EMG PA2 PREAMP/BOOSTER om er nog een extra boost in te kunnen gooien)

maar dat was voordat ik begon te twijfelen......

Bij een setje EMG's zou er óf een DG-20 ingaan óf bovenstaande setup óf (zoals hierboven wordt geadviseerd..) HSS setup met een 85 (of 81 of 89) in de brug en twee SLV's

Shit nu wordt het nog lastiger...
    Laatst gewijzigd door Jappiedepappie; 27 mei 2009 om 11:12

Senior Member

Standaard

je kan ook de 85 en 81 omdraaien, vinden veel mensen beter dan 81/85

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gothra Bekijk bericht

Hoe die single coils klinken weet ik niet.

http://www.youtube.com/watch?v=sRcbMtT81ms

(skip maar door tot 2:10)

Ik vind het wel wat hebben, op die 81 in de brug na, maar die kan je vervangen voor de 85, dat lost al veel op.
    ja hij speelt ook wel op een mesaboogie triple rectifier en een mesa cab samen ong 4000 euro zo klinkt alles wel goed! Maar dan nog vind ik die pu's niet zo fantastisch. Met distortion gaat het wel.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten