Lijkt me ook leuk voor thuis, maar niet als je veel tone verwacht of wilt gebruiken bij optredens. Daarvoor, iig voor mij, zal het te weinig wattage en mogelijkheden hebben.
Wel leuke bakkies hoor!
Lijkt me ook leuk voor thuis, maar niet als je veel tone verwacht of wilt gebruiken bij optredens. Daarvoor, iig voor mij, zal het te weinig wattage en mogelijkheden hebben.
Wel leuke bakkies hoor!
Gezocht: Ibanez DE7
@ Kim
Was die van jou gemod? De mijne namelijk wel en dat scheelt een slok op een borrel hoor. Ik merkte al een behoorlijk verschil toen ik de sovtekbuizen had vervangen voor JJ's. En na het modden werd het alleen maar beter, met mijn ES en SG gaat hij al lekker grommen (crunch) en met singlecoils kan je een hele goeie overgang van clean met een randje tot een crunch maken.
Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab
Die van jou is inderdaad 'Fenderized' Wat houd dat in? Strakker laag? Minder gain/meer headroom? Meer hoog?
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Of zo iets te modden is:
natuurlijk (ha ha) mits je kunt solderen, 'n schemaatje kunt lezen en er rekening mee houdt dat in zo'n amp hoge spanningen kunnen staan.
Mijn eigen VJ had ik puur circuit-matig gemod (geen andere trafo's en zelfs nog de standaard buizen d'r in).
Waarschijnlijk bouw ik 'm over 'n tijdje helemaal om, andere uitgangstrafo, circuit v/e eigen single-ended ontwerp (hoewel bovenstaande mod ook zelf was ontworpen). Weet alleen niet of ik er bijvoorbeeld nog 'n toonregeling bijzet/oid.
Stock zijn ze "aardig", met 'n goede speaker nog ietsje leuker maar 't blijft gewoon 'n goedkoop ampje.
Tja, voor repetities en optredens kom je behoorlijk te kort met een 5 watt buizendingetje.
Voor thuis of voor opnames is het prima... (afhankelijk van wat je speelt)
deze jongen doet echt hele vette dingen met kleine versterkertjes...
Pff... is er misschien een mod die de topic titel wil wijzigen in iets Nederlands?
Laagwattage... Laag vermogen bedoelt de TS?
Ontopic:
Ik heb de Valve Junior van Hans ooit overgekocht, en doorverkocht. Vond hem wel aardig, maar niet meer dan dat. Klankkleur stond me niet aan. Maar goed, alle waar natuurlijk naar de prijs die je ervoor betaald. Dat gezegd hebbende:
De Studiocage (15) is een foeilelijk, maar ontzettend lekker laag vermogens versterkertje. Bruikbaar op zo'n beetje elk volume, heerlijke feel. Niet (metal) strak, maar een heerlijke rock bak. Lust pedalen alsof het niets is, maar gewoon opendraaien werkt ook erg goed.. Mitch heeft ooit een review gepost, waarin ook ik heb gereageerd.
Verder raad ik gewoon iedereen af om zo'n ding te kopen, dat Robbert en Rick er een hebben, is al genoeg concurrentie
edit:
Lief als ik ben: Klik hier voor een lekker dier!
Iets met wolf in schaapskleren..
![]()
Laatst gewijzigd door Nielsje; 15 mei 2009 om 15:34
Grappig klein ampje, ik ben ook dol op die dingen. Misschien moet er 's een kleine kloteversterker meeting komen, met enkel combo's onder de 10 watt.
Goed idee trouwens een mini (klote) ampjes meeting...
D'r zit al een tele/esquier meeting in het vat, de ruimte die we daarvoor willen gebruiken is in Escape in Veenendaal en zou ideaal kunnen zijn om te combineren met een mini-amp meet in de voormalige studio-ruimte daar.
En d'r zit ook nog een kroeg bij...![]()
Favorieten/bladwijzers