Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 85 EersteEerste ... 2028293031324080 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 842

Discussie: Over de moderatie

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den Bekijk bericht
    Dude! Ik ken je absoluut niet, en heb je nooit meegemaakt toen je fulltime lid was, maar dit begint behoorlijk vervelend te worden. Óf je wordt weer lid en gaat deelnemen aan het forum, óf je laat het forum voor wat het is en komt hier niet meer.
    De mensen die jou (en de hele geschiedenis) niet kennen boeit het niet wat er tussen jou en anderen is gebeurt. De mensen die je wel kennen kennen het verhaal ook wel.
    Hier willen we in elk geval discussiëren over de manier waarop er op dit moment (!) gemodereerd wordt, en wat mij betreft laten we dit gedeelte uit het verleden voorgoed rusten, in elk geval en public.
    We ? waar kom jij opeens vandaan.
    Er worden openlijk dingen over iemand gezegd en dan mag deze persoon zich niet weren ?
    Drap is jaren een prima lid geweest en wat mij betreft nog steeds zeer welkom.
    Je tekst zit vol met We en de mensen, wees een vent en praat voor jezelf.
    En dat JIJ niet na wilt denken over hoe hier met iemand om wordt gegaan, tja dat moet je zelf weten ik vind dat nogal naïef.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Prima, kan hoor.

EDIT: het is voor elkaar.
    En jij kan jezelf aankijken in de spiegel ?

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Heb je een concreet voorbeeld van het met twee maten meten voor me Rinze, ik hoor dat vaak en wil er graag van leren, maar kan dat niet als ik er een slecht beeld bij heb wanneer dat gebeurd.

Graag zou ik ook eens een overzichtje willen hebben van de belangrijkste verbeterpunten voor de moderators, inclusief eventueel een aanpak voor die verbetering.
    Ik heb er wel heel wat meer:

Kaboemba
    Hoofd
    Fnark
    En zo kan ik nog een hele rij leden noemen en ik kan er zelfs wel wat mods bij zetten.

Allemaal mensen die volgens de regels te (veel) ver gaan en die hier nog steeds rustig rond kunnen lopen.
    Ik zou zo'n zelfde rijtje kunnen maken van mensen die niet tot "de vriendjes" hoorden en die zonder probleem wel eraf geflikkerd zijn.

Senior Member

Standaard

EDIT: @ Mithrandir (de rest typt sneller dan ik): Wat betreft dat lijstje: ik zou graag zien dat het grofste taalgebruik, het gescheld onderling en het zielige seksisme tegen de weinige vrouwelijke forumleden zou stoppen. Als ik bijvoorbeeld hier zie hoe nieuwe leden zich voorstellen en dan meteen de stront van dit forum in alle glorie over zich heen krijgen dan schaam ik me. En ik zou dus graag zien dat iedereen gelijk wordt behandeld. Nu komt het mij toch voor dat de een wegkomt met opmerkingen waar een ander voor aangepakt wordt. Het geeft hier dan allemaal wel een bepaalde sfeer dat het wel kan t.o.v. andere fora waar dat niet kan, maar ik moet toch zeggen dat ik de gang van zaken op bijvoorbeeld het basgitaarforum prettiger vind. Al is het daar wel wat saaier, eerlijk is eerlijk...

Ik heb er wel over gedacht om hier ook weg te blijven, alleen is dit het enige forum in Nederland waar je fatsoenlijk over gitaren kunt lullen en daarbij wat op kunt steken. (Gek dat dat nou precies het argument was waarmee Drap terugkwam, zou ie toch niet helemaal geschift zijn? )

Etteren, grenzen overschrijden en de getapte übermuil uithangen kan ook op het fok-forum of waar dan ook maar lekker ouwehoeren over gitaren kan alleen hier..

Wat betreft de concrete voorbeelden over het meten met twee maten, ik wist dat die vraag waarschijnlijk zou komen. Ik heb ze zo niet paraat, domweg omdat ik dat niet bijhoud. Ik beloof je bij deze dat zodra ik het weer tegenkom ik er melding van maak. Al blijft het moeilijk, want zoals eerder in dit topic ook al gebeurde, dan wordt er gezegd dat de aanloop tot de gewraakte opmerkingen verschilde. Dat boeit mij dus voor geen meter, je hebt gewoon een voorbeeldfunktie, kun je daar niet (meer) mee omgaan dan moet je imo bij jezelf te rade gaan of je de funktie onderhand niet te lang bekleedt.

Voor er daar opmerkingen over komen: ik denk dat ik aardig weet waar ik het over heb. Ik ben al jaren beheerder van een paar sites voor instellingen in de buurt, vrijwillig. Daar krijg ik van tijd tot tijd met een hoop kritiek te maken, vaak van mensen die van de hoed nog de rand weten. Ik maak er een erezaak van om die kritiek altijd netjes en inhoudelijk te beantwoorden. Het feit dat me dat de laatste tijd meer moeite begint te kosten zet mij aan het denken, ik hou mezelf in de gaten. Eerder ben ik jaren beheerder en bestuurslid bij het Viadukt in Groningen geweest, daar kwam ik het ook tegen. Daar was ik, net als de mods hier, zowel in funktie als "one of the boys". Op het moment dat ik bij mezelf serieuze vermoeidheidsverschijnselen begon te bespeuren, en dat uit zich vaak ook in moeite met kritiek, ben ik daarmee gestopt.

En nu ga ik een taart bakken en dan ben ik naar mijn familie, hoe ouwelullig kan het worden
    Laatst gewijzigd door Rinze; 12 april 2009 om 12:00
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Ik heb er wel heel wat meer:

Kaboemba
    Hoofd
    Fnark
    En zo kan ik nog een hele rij leden noemen en ik kan er zelfs wel wat mods bij zetten.

Allemaal mensen die volgens de regels te (veel) ver gaan en die hier nog steeds rustig rond kunnen lopen.
    Ik zou zo'n zelfde rijtje kunnen maken van mensen die niet tot "de vriendjes" hoorden en die zonder probleem wel eraf geflikkerd zijn.
    Dat is niet helemaal wat ik voor ogen had Kaboemba, ik zou het graag wat algemener en concreter houden. Maar uit deze reactie kan ik opmaken dat consequent handelen ook voor jou een heikel punt is.

Verbeter punt 1: Consequent handelen

En daar ben ik het wel mee eens, er zijn inderdaad mensen die door de historie van dit forum in een voorkeurspositie lijken te zitten. Het streven is ook om die mensen te behandelen zoals elk ander lid op dit forum behandelt word en in veel gevallen gebeurt dat ook gewoon. De voorbeelden die jij noemt zijn voor mij persoonlijk moeilijke gevallen....waarom? Omdat ik ze allemaal nogal graag mag, dat kan helaas mijn objectiviteit wel eens belemmeren.

Hoe dit dan aan te pakken? Professionaliteit is altijd objectief proberen te blijven, dit is het makkelijkst als er zo min mogelijk hechting optreed. Uitkomst voor mij persoonlijk zou zijn zo min mogelijk nog deel te nemen aan de dagelijks gang van zaken in met name off-topic om een afstand te kunnen bewaren, maar je moet wel weten wat er speelt, dus blijven lezen is wel belangrijk.

Mogelijke aanpak voor specifiek off-topic zou dus zijn: off-topic moderators doen niet actief mee aan off-topic discussies teneinde de objectiviteit te bewaren.

In alle andere fora is het wat makkelijker denk ik omdat daar eigenlijk de regels strikter en eenvoudiger te handhaven zijn.

Senior Member

Standaard

@Kaboemba: OK, je hebt een punt over het voor mezelf praten.

Nogmaals ik ken de voorgeschiedenis niet, maar mijn punt is meer dat drap zich af en toe ineens weer meldt met een heel verhaal, om vervolgens om een ban op z'n nieuwe account te vragen. Daar stel ik mijn vraagtekens bij. Blijkbaar speelt hier iets wat al lang speelt, en ik vind het jammer dat dat er regelmatig bij wordt gehaald zodra het over de manier van modereren op GN gaat. Met name omdat de persoon in kwestie gekozen heeft geen lid meer te zijn. (zonder daarmee te willen zeggen dat hij niet meer welkom zou zijn)

Natuurlijk ben ik nogal een relatief nieuw lid, maar dat neemt niet weg dat ik het raar vind dat iemand af en toe even lid word om een post neer te zetten. Ongeacht wie het is.

Tussen haakjes ik vind het zeker wel belangrijk hoe er wordt omgegaan met mensen, maar aangezien ik er zelf niet echt mee te maken heb gehad vind ik niet dat ik er veel over kan zeggen.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    En jij kan jezelf aankijken in de spiegel ?
    Ja hoor, prima. Hij vraagt er letterlijk om in zijn post en krijgt hem.

Stop nou gewoon eens met zeiken man.

Senior Member

Standaard

Mith: hoe kun je het het nou en concreter én algemener houden? Met voorbeelden bedoel je toch concrete gevallen?

Maar in feite geef je daarna toe dat het wel klopt, toch? Dan hoef ik dus ook niet meer met voorbeelden te komen. Dat jij mensen graag mag kan en mag geen reden zijn om ze te ontzien waar je dat bij anderen niet doet. Bedankt voor je eerlijkheid wat dat betreft trouwens.

En nu ben ik echt weg.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wat betreft dat lijstje: ik zou graag zien dat het grofste taalgebruik, het gescheld onderling en het zielige seksisme tegen de weinige vrouwelijke forumleden zou stoppen. Als ik bijvoorbeeld hier zie hoe nieuwe leden zich voorstellen en dan meteen de stront van dit forum in alle glorie over zich heen krijgen dan schaam ik me. Het geeft hier dan wel een bepaalde sfeer dat het wel kan t.o.v. andere fora waar dat niet kan, maar ik moet toch zeggen dat ik de gang van zaken op bijvoorbeeld het basgitaarforum prettiger vind. Al is het wel wat saaier, eerlijk is eerlijk...
    Eens en een zeer belangrijk punt dat al een geruime tijd onze aandacht heeft. Het blijft vooral lastig om een goede balans te vinden tussen enerzijds fatsoen en anderzijds een open sfeer. Belangrijkste is denk ik dat er zoveel mogelijk ongein uit alle fora behalve off-topic blijft. Je noemt het voorstelforum en daar moet gewoon weer strenger gemodereerd worden denk ik, ik heb dat ook laten verslappen vanwege tijdgebrek, niet netjes natuurlijk.

Wat betreft de concrete voorbeelden, ik wist dat die vraag waarschijnlijk zou komen. Ik heb ze zo niet paraat, domweg omdat ik dat niet bijhoud. Ik beloof je bij deze dat zodra ik het weer tegenkom ik er melding van maak. Al blijft het moeilijk, want zoals eerder in dit topic ook al gebeurde, dan wordt er gezegd dat de aanloop tot de gewraakte opmerkingen verschilde. Dat boeit mij dus voor geen meter, je hebt gewoon een voorbeeldfunktie, kun je daar niet (meer) mee omgaan dan moet je imo bij jezelf te rade gaan of je de funktie onderhand niet te lang bekleedt.

Voor er daar opmerkingen over komen: ik denk dat ik aardig weet waar ik het over heb. Ik ben al jaren beheerder van een paar sites voor instellingen in de buurt, vrijwillig. Daar krijg ik van tijd tot tijd met een hoop kritiek te maken, vaak van mensen die van de hoed nog de rand weten. Ik maak er een erezaak van om die kritiek altijd netjes en inhoudelijk te beantwoorden. Het feit dat me dat de laatste tijd meer moeite begint te kosten zet mij aan het denken, ik hou mezelf in de gaten. Eerder ben ik jaren beheerder en bestuurslid bij het Viadukt in Groningen geweest, daar kwam ik het ook tegen. Daar was ik, net als de mods hier, zowel in funktie als "one of the boys". Op het moment dat ik bij mezelf serieuze vermoeidheidsverschijnselen begon te bespeuren, en dat uit zich vaak ook in moeite met kritiek, ben ik daarmee gestopt.
    De vraag om concrete voorbeelden was natuurlijk wat flauw, maar toch helpt het wel om een beeld bij een bepaald probleem te krijgen. Kaboemba heeft ondertussen wat namen genoemt waarbij er inderdaad af en toe wel eens een dubbele maat gehanteerd word en ik heb wel een idee.

Het keyword is denk ik toch afstand houden, op die manier is het niet moeilijk om objectief te blijven en je voorbeeldfunctie in stand te houden. Echter, om goed te moderaton moet je weten wat er speelt en moet je denk ik ook wel gewoon een onderdeel uitmaken van het forum en is de kans dat er een foutje insluipt altijd aanwezig.

En nu ga ik een taart bakken en dan ben ik naar mijn familie, hoe ouwelullig kan het worden
    Have phun dude

Standaard

Mith: hoe kun je het het nou en concreter én algemener houden? Met voorbeelden bedoel je toch concrete gevallen?
    Uh ja...euh oeps. Ik kon even niet kiezen, maar het is wel duidelijk geworden toch

Maar in feite geef je daarna toe dat het wel klopt, toch? Dan hoef ik dus ook niet meer met voorbeelden te komen. Dat jij mensen graag mag kan en mag geen reden zijn om ze te ontzien waar je dat bij anderen niet doet. Bedankt voor je eerlijkheid wat dat betreft trouwens.
    Hier heb je helemaal gelijk in, absoluut een verbeterpunt. Zelfde geld ook andersom, mensen op wie je de pis hebt moet je ook niet anders behandelen alleen daarom.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten