Op zich wordt die opmerking al ge-edit door de mods. Mede daarop doelde ik juist met het verschil met bijvoorbeeld de situatie tussen (freelance) auteur en publicist.
Die publicist moet eerst toestemming hebben van de auteur voordat hij een wijziging publiceert. Degene die op een forum een bericht plaatst, gaat bij het indrukken van de verzend-knop al akkoord met het recht van de forum-eigenaar (of mods in zijn/haar naam) om die post te verwijderen of te wijzigen. Ook gaat de schrijver akkoord met het dupliceren en opdelen van zijn post door mensen die de post volledig of deels citeren.
Maar ik ben het met je eens dat daar hier best expliciete regels over mogen komen om willekeur te voorkomen (of de schijn van willekeur weg te nemen, als ik 't vriendelijk formuleer voor mij en mijn medemods).
Liefst opgenomen in de algemene voorwaarden... en of er dan nog technisch iets wordt gedaan aan de edit-termijn of een andere technische oplossing komt, kan daar op zich later los van bekeken worden. Die eerste duidelijkheid alleen zou al winst zijn.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers