Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Ik verbaasde me slechts over het feit dat wanneer iemand met terugwerkende kracht zijn schamele bijdrage wil verwijderen hem dat een ban oplevert. Dat leek me nogal buiten proporties.

Ik weet verder niet wat voor communicatie er geweest is, en dat gaat me ook helemaal niks aan, maar verspeelt iemand zijn rechten daarop wanneer hij zich niet vriendelijk en hoffelijk opstelt?

Het is gewoon mogelijk je oude bijdrage te wissen, daar zit geen tijdslimiet op. Als dat niet mag, dan lijkt het me zinvoller om die mogelijkheid niet te geven ipv te bannen wanneer je er gebruik van wil maken.

Als iemand een ban krijgt omdat hij zich buiten het openbare forum om niet hoffelijk gedraagt...., het lijkt mij niet juist maar soit, Mods zijn ook mensen met emoties dus dat begrijp ik wel.
Ah... nette objectieve reactie.

Een ban is niet per definitie een straf. Soms kan het een maatregel zijn om ff de boel te bevriezen om naar een oplossing te zoeken. Ik ga ervanuit dat dat de achterliggende gedachte was.

Ik weet verder niet wat voor communicatie er geweest is, en dat gaat me ook helemaal niks aan, maar verspeelt iemand zijn rechten daarop wanneer hij zich niet vriendelijk en hoffelijk opstelt?
Nee, natuurlijk niet, maar sommige gevallen overschreden "vriendelijk en hoffelijk" wel heel erg extreem. Dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Het is gewoon mogelijk je oude bijdrage te wissen, daar zit geen tijdslimiet op. Als dat niet mag, dan lijkt het me zinvoller om die mogelijkheid niet te geven ipv te bannen wanneer je er gebruik van wil maken.
Het forum is niet 1,2,3 zo aan te passen. Deze dsicussie zet ons natuuurlijk wel aan het denken. Moet er in de toekomst iets aangepast worden? Wat zijn de pluspunten? Wat zijn de minpunten? Is het het waard? Is die optie zinvol? Mogelijk wel, maar hij is er nu gewoon niet, dus daar moeten we het maar mee doen. Met z'n allen.

Als iemand een ban krijgt omdat hij zich buiten het openbare forum om niet hoffelijk gedraagt...., het lijkt mij niet juist maar soit, Mods zijn ook mensen met emoties dus dat begrijp ik wel.
Buiten het forum, maar wel met gitaarnet PM als middel. Als de PM functie gebruikt wordt voor schelden, bedreigen en vervolgens zelfs een lid fysiek benaderen na een PM-vete (daadwerkelijk een keer voorgekomen). Dan gaat dat ten koste van het "forumgenot" van het slachtoffer. Dan moet daar iets mee gebeuren.

Wat betreft emoties. Heb hier ergens eens gelezen "mods zijn net mensen, sommigen stinken zelfs naar bier". Spreek ons gerust aan, liefst zo persoonlijk mogelijk per PM zodat beide partijen in alle vrijheid, prive kunnen discusieëren.