Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 85 EersteEerste ... 311121314152363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 842

Discussie: Over de moderatie

Standaard

Tja, die Mitch is maar een ziekelijk ventje.
    Zullen we hem in elkaar slaan Rick?

Is het vandaag uithuil-dag o.i.d.? Man, ga lekker buiten zitten als je het forum even niet leuk vindt...

Standaard

Spike,
    Ik meen dat ik gisteren een vrij nette reply op je, imho, pustische post heb geschreven. Ik vind het jammer dat je blijkbaar niet bereid bent, nadat je vrij harde stellingen neerzet, de discussie daarover ook aan te gaan. Al helemaal daar je met stellingen zoals de jouwe kunt verwachten dat er discussie komt.

Maar daarmee even terugbrowsend in je postgeschiedenis datcht ik vnl "ah! da's waar ook. Die gozer." Je hebt een langere historie van dit soort puristisceh opmerkingen waarin je geen ruimte laat voor de mening of smaak van een ander en jouw opvatting als de enige juiste bevat.

Dit is een forum. Een forum heeft leden. De volledige term is: discussieforum. Daar wordt dus gediscussieerd en komen mensen samen die verschillende meningen zijn toegedaan. Als je daar binnenstapt en stellingen als de enige waarheid gaat verkondigen krijg je dus kritiek. Daarna is het internet waar kritiek soms harder wordt uitgesproken dan irl. Dan moet je dus niet komen huilen dat het niveau van een forum niet goed is maar moet je bij jezelf te raden gaan. Als er veel mensen lol hebben op een plaats en jij valt er buiten.... zou dat dan misschien niet ook een beetje aan jou kunnen liggen? Zeker als het je al meerdere malen is overkomen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Daar sluit ik me bij aan.

Ik heb ook in dat topic gereageerd (net als een stuk of 5 anderen) met duidelijke stellingen, maar daar heeft Spike53 niet op gereageerd. Je klaagt daar ergens over, krijgt de reacties tegen je, en vervolgens ontwijk je de discussie en probeer je het elders weer.

Bovendien vind ik het niet netjes tegenover de rest die tijd erin hebben gestoken en een discussie proberen te voeren, maar jij ze negeert.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spike53 Bekijk bericht
    Op een topic wordt gereageerd met termen als :... wat ben jij een kortzichtig ventje .....
    Grappig, dat was ik. Je vergeet te vermelden dat ik keurig, publiekelijk mijn excuses heb aangeboden in het onderwerp en mijn uitspraak veel netter heb geformuleerd.

Nogmaals, sorry, het spijt me, vergeef me

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spike53 Bekijk bericht
    De bedoelde "moderator" maakt het nog bonter : in plaats van op het topic inhoudelijk te reageren valt hij het karakter van de schrijver aan : die is arrogant , denkt alles beter te weten , is onvolwassen. Dat is een heel verkeerde instelling en manier van benaderen , en kwalificeer ik als "kwaadaardig"
    Eindelijk!

Lucifer Heerst!!

Moderator

ideetje

Eén van de taken van een moderator is het in de gaten houden dat er niet gecrosspost wordt. Zo was er ene spike53 die tot vervelens toe (in Elektrische Gitaren, Sounds en Bands) hetzelfde filmpje postte van zijn optreden. Toen hij dat voor de vierde keer postte in Effecten, om aan te tonen dat je zonder effecten eigenlijk veel beter klinkt heb ik, als moderator van Effecten, dat topic dichtgegooid. De hoeveelheid stront die ik daarna via PB van spike over me heen heb gekregen was werkelijk uniek.
    Tot zover de achtergrond.
    Dan na tijden toch maar een keer terugkomen, een verhaal beginnen waar tegenspraak of discussie geen plaats heeft en er dan over vallen als die boze moderator daar op reageert, kom óp zeg. Het is op dit forum niet verboden om als moderator een mening te hebben en te reageren als forumlid. Als je je daar niet mee kan verenigen en je kan niet over het verleden heen stappen dan geef je weinig blijk van de volwassenheid en wijsheid waar je prat op gaat en heb je hier eigenlijk niets te zoeken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Banned

Standaard

Ik heb me afzijdig gehouden en meegelezen, maar wil toch wat aanvullingen maken.

Er zijn 3 stukken gitaarnet.

1. het deel dat de gasten zien ,dus zonder OT
    2. het deel dat de overgrote meerderheid ziet, alle gebruikers,
    3. het deel dat iedereen ziet, plus het deel achter de schermen.

Deel 3. moet je niet als iets heel vreemds zien. Het is een deel waar vergaderd wordt over beslissingen die genomen worden. Dit deel is er om beslissingen in goed overleg te nemen. Zo heb ik zelf ooit een ban uitgedeeld en kreeg onmiddelijk spreekwoordelijk "op mijn klooten".

In dit deel zien mods meer dan de gewone leden. Zo heb ik diverse PM berichten gezien naar medemods, waarin echt gedreigd werd, zeer grof beledigd werd, gechanteeerd werd etc...... Dit door gebruikers die zich in de "zichtbare delen" van het forum hooguit irritant gedroegen. Het is echt onvoorstelbaar. Af en toe krijgen we een PM te zien van een gewoon lid dat wel op zo'n nare, soms zelfs strafbare manier geschreven is door een ander lid, dat we daar iets mee moeten doen. Voor de schermen zien jullie dat niet gebeuren, maar het gevolg (een ban) zien jullie wel. Geloof me, iedere beslissing zit een gedachte achter, alhoewel je de argumenten vaak niet te horen krijgt.

Een hoop kunnen we ook niet vertellen omdat we sommige dingen in vertrouwen krijgen medegedeelt.

"Pietje" vertrouwt mij een vete per PM toe waarmee hij in zijn maag zit. Ik vraag hem of ik het met de rest van de mods mag delen om to een oplossing te komen.. Wij benaderen tegenpartij "Jantje" maar die blijft maar door gaan per PM en blijft maar dreigen. "Jantje" krijgt een officiele waarschuwing, geeft daar geen gehoor an en krijgt een ban.

Wat het forum ziet is dat Jantje een ban krijgt, en ik ga die ban echt niet publiekelijk onderbouwen met wat Pietje me in vertrouwen heeft meegegeven.

Het vertouwen dat Pietje heeft, ik hoop dat de rest van het forum dat ook heeft.

Nog even wat over mods en regels:

Ik gok dat zo'n 97% van het forum het allemaal wel best vind zo. 3% is "kritisch" en dat is prima. Ik weet van sommige mods dat ze overladen worden door PM berichten en daar gaat veel tijd in zitten. We doen dit allemaal geheel belangenloos. We zijn echt niet machtsgeil, maar soms wel hard en zakelijk. Het enige dat ik probeer is het voor die 97% zo aangenaam mogelijk te maken hier op het forum, en naar die 3% wil ik altijd luisteren. Ik weet 100% zeker dat dat voor de rest van de mods ook geld.

Laten we het voor ons allemaal gezellig houden. Dat daarbij bepaalde regels voor lief genomen moet worden (incl. de consequenties) spreekt voor zich.

En vergeet niet, je bezoek aan gitaarnet is vrijwillig. Je hoeft hier niet te zijn als het je allemaal niet bevalt. Ik hoef hier nu ook niet te zijn. Ik kan ook in mijn bed liggen, want ik moet morgen weer vroeg op.

Senior Member

Standaard

Ik verbaasde me slechts over het feit dat wanneer iemand met terugwerkende kracht zijn schamele bijdrage wil verwijderen hem dat een ban oplevert. Dat leek me nogal buiten proporties.

Ik weet verder niet wat voor communicatie er geweest is, en dat gaat me ook helemaal niks aan, maar verspeelt iemand zijn rechten daarop wanneer hij zich niet vriendelijk en hoffelijk opstelt?

Het is gewoon mogelijk je oude bijdrage te wissen, daar zit geen tijdslimiet op. Als dat niet mag, dan lijkt het me zinvoller om die mogelijkheid niet te geven ipv te bannen wanneer je er gebruik van wil maken.

Als iemand een ban krijgt omdat hij zich buiten het openbare forum om niet hoffelijk gedraagt...., het lijkt mij niet juist maar soit, Mods zijn ook mensen met emoties dus dat begrijp ik wel.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik verbaasde me slechts over het feit dat wanneer iemand met terugwerkende kracht zijn schamele bijdrage wil verwijderen hem dat een ban oplevert. Dat leek me nogal buiten proporties.

Ik weet verder niet wat voor communicatie er geweest is, en dat gaat me ook helemaal niks aan, maar verspeelt iemand zijn rechten daarop wanneer hij zich niet vriendelijk en hoffelijk opstelt?

Het is gewoon mogelijk je oude bijdrage te wissen, daar zit geen tijdslimiet op. Als dat niet mag, dan lijkt het me zinvoller om die mogelijkheid niet te geven ipv te bannen wanneer je er gebruik van wil maken.

Als iemand een ban krijgt omdat hij zich buiten het openbare forum om niet hoffelijk gedraagt...., het lijkt mij niet juist maar soit, Mods zijn ook mensen met emoties dus dat begrijp ik wel.
    Ah... nette objectieve reactie.

Een ban is niet per definitie een straf. Soms kan het een maatregel zijn om ff de boel te bevriezen om naar een oplossing te zoeken. Ik ga ervanuit dat dat de achterliggende gedachte was.

Nee, natuurlijk niet, maar sommige gevallen overschreden "vriendelijk en hoffelijk" wel heel erg extreem. Dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Het forum is niet 1,2,3 zo aan te passen. Deze dsicussie zet ons natuuurlijk wel aan het denken. Moet er in de toekomst iets aangepast worden? Wat zijn de pluspunten? Wat zijn de minpunten? Is het het waard? Is die optie zinvol? Mogelijk wel, maar hij is er nu gewoon niet, dus daar moeten we het maar mee doen. Met z'n allen.

Buiten het forum, maar wel met gitaarnet PM als middel. Als de PM functie gebruikt wordt voor schelden, bedreigen en vervolgens zelfs een lid fysiek benaderen na een PM-vete (daadwerkelijk een keer voorgekomen). Dan gaat dat ten koste van het "forumgenot" van het slachtoffer. Dan moet daar iets mee gebeuren.

Wat betreft emoties. Heb hier ergens eens gelezen "mods zijn net mensen, sommigen stinken zelfs naar bier". Spreek ons gerust aan, liefst zo persoonlijk mogelijk per PM zodat beide partijen in alle vrijheid, prive kunnen discusieëren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Het team beslist en als er behoefte is aan een mod dan wordt daar iemand voor gevraagd in overleg met elkaar, iemand die door zijn postgedrag al een tijd opvalt en door ons geschikt wordt geacht. Er zijn ook wel mensen die zich aanbieden en ook daar wordt altijd gezamelijk over beslist, maar Ido is de enige die iemand modrechten kan geven.
    Kortom, dat wordt onderling geregeld Dat Ido uiteindelijk het knopje moet omzetten maakt dan verder niet uit.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten