Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 55 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 544
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flanders Bekijk bericht
    Kan je niet een langer stuk hout in vorm schuren en er dan 6 plakjes uitzagen. Zo zijn ze allemaal mooi in de zelfde vorm.
    Het was niet bij me opgekomen, maar ik heb ook niet zo'n dik stuk palissander dat dat zou kunnen.
    Ik heb vanavond weer een sessie ingelast, helaas geen zinvolle foto's kunnen maken, maar de overige vijf zijn nu allemaal even ver: de gaten zitten er in, en de omtrek is in vorm. Ik vond het wel weer mooi geweest voor vandaag, en ben dus nog niet begonnen om ze helemaal af te werken.

En dat is misschien maar goed ook! Want nu ik er over nadenk, is er toch wel iets voor je idee te zeggen. Ze zijn namelijk uiteindelijk toch allemaal net niet identiek geworden.
    En ik zal jullie maar voor zijn, want ik verwacht eigenlijk dat er wel iemand tussendoor gaat roepen:
    - "You're all different!"
    - "I'm not..."
    Maar dat terzijde. Er zitten dus kleine verschillen in de vorm, hoe netjes ik ook heb opgetekend en nagemeten. Ik dacht eerst dat ik dat wel zou kunnen goedpraten door te zeggen dat dat met die asymmetrische kop niet zo op zou vallen. Zwaktebod... Maar ik bedenk nu dat het misschien geen gek idee is om eerst de vijf knopjes nog eens op elkaar te tapen, en met z'n allen nog een keer langs de schuurdrum te halen. Dat zou toch een aardige grootste gemene deler moeten opleveren!

Ik weet alleen nog niet wanneer dit experiment moet gaan plaatsvinden. Ergens in de loop van volgende week of zo. In ieder geval na de volgende maandagavond-update.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    ... Maar ik bedenk nu dat het misschien geen gek idee is om eerst de vijf knopjes nog eens op elkaar te tapen, en met z'n allen nog een keer langs de schuurdrum te halen....
    Tapen? Misschien is het een optie om een kleine goede lijmtang te gebruiken, ze daarmee heel precies op elkaar te klemmen en dan kun je de lijmklem als handvat gebruiken terwijl je ze voorzichtig tegen je schuurdrum houdt.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Die tuner knop ziet er goed uit man. Knoeste arbeid. Leuke details.

Keep it up!

Senior Member

Standaard

Raar... Het is toch echt maar een paar dagen geleden dat ik nog met die knopjes heb zitten goochelen, maar het voelt alweer als veel te lang. Druk weekend geweest.
    Ik wil er snel weer mee verder, maar het komt er nog even niet van - nu eerst weer de standaard maandagavond-update!

Deze les stond in het teken van bindings-geultjes frezen. Er is wat tijd gaan zitten in het verzinnen van hoe en wat en hoe dik en wat al niet, en voorbereidingen met tape, en sleutelen aan het freesapparaat, dus geen enorme hoeveelheden spectaculaire foto's deze keer.

Eerst de kop:

En nog het tweede randje er langs:

Je ziet het nauwelijks, maar het zijn toch echt twee treetjes. Ik had de vorm van de kop na al die discussies van een tijdje terug toch maar licht afgeronde hoekjes gegeven, en ik ben erg benieuwd hoe dat straks met het randje gaat uitpakken. Volgende keer zal ik van tevoren eerst eens een uitgebreide studie maken van de vorm van zo'n randje, met puntjes en hoekjes, en bochtjes.

En daarna de body ook nog, of in ieder geval de eerste omgang:

Ik moet er dus nog een keer bij langs, voor de brede rand langs de zijkant. Maar met het oog op tram, trein, en de boel hier nog willen bijwerken heb ik dat maar voor volgende week laten staan. Dat is wel Paasmaandag, maar dat mag de pret niet drukken

En ik hoop dat ik tegen die tijd ook de knopjes toonbaar heb!

Senior Member

Standaard

Ik kon het niet laten... Morgen gewoon weer de volgende update, maar wat doe je als je het paasweekend het rijk alleen hebt?

Met dubbelzijdige tape, ik kon geen handig klemmetje vinden. Komt ooit nog wel, maar op elkaar geplakt kun je ze ook keurig langs de schuurdrum halen.

Helemaal identiek zijn ze uiteindelijk nog steeds niet, maar dat zie je alleen als je ze boven op elkaar legt. En ik heb ze nu zo ingedeeld dat de drie grotere aan de lange kant, en de drie kleinere aan de korte kant van de kop komen. Je zult er in de praktijk vast niks van zien, maar het leek me wel zo mooi.
    Misschien ga ik me er in de toekomst nog eens aan storen dat ze verschillend zijn, maar voorlopig vind ik ze er best netjes uitzien.
    Dus als ik ooit nog eens de geest krijg, of ik verzin een geweldige methode om ze echt perfect gelijk te krijgen, of ze gaan stuk, dan doe ik de hele exercitie nog eens dunnetjes over...

En in uiterste nood heb ik natuurlijk de standaardknoppen ook altijd nog!

Senior Member

Standaard

Ziet er sjiek uit man! Goed gedaan.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

Senior Member

Standaard

Hmmm, lekkere knopjes Woml, mooi!
    Wim
    Gitaarbouwersmeeting dus niet op 25 oktober 2025 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

Standaard

Wonderschoon die knoppen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

respect 4 the real handwork

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten