Wat ziet het er ongelooflijk strak uit. Ook je logo in de kast is erg stijlvol.
Wat ziet het er ongelooflijk strak uit. Ook je logo in de kast is erg stijlvol.
Fantastisch, zo strak!
En een te proberen truc met de laserprinterHeb je op gewoon papier geprint? Ik heb wel eens over een vergelijkbare methode gelezen, en geprobeerd; alleen moest dat met foto-papier en een strijkbout.
Resultaat was dat het grootste deel van de glossy laag muurvast op het hout zat![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Wow respect hoor. Dat ziet er allemaal super uit.
Die methode voor dat logo ken ik wel van school. Daar deden we dit soort dingen met een afbeelding uit een tijdschrift. Nooit aan gedacht dat dat ook zou kunnen op hout.
Mooi simpel ook dat logo. tres chique!
Wat een lovende woorden allemaal!
Aaron - Ik heb gewoon papier gebruikt, met de laserprinter. Voor de volgende keer (note to self) moet ik alleen een andere printer gebruiken, want op mijn werk hebben we zo'n hyperdeluxe apparaat dat alles kan, tot kleurtjes en nietjes aan toe. Probleem is daarbij, dat dat ding kennelijk het zwart niet van zwart maakt, maar van alle kleuren bij elkaar. En dan werkt het minder goed. Het logo is nu ook wat minder strak dan zou kunnen, maar (zoals mijn moeder zou zeggen) een hardloper ziet dat niet.
Dat verhaal van die strijkbout klinkt mij eerder als een andere grap, die ik laatst op het gebied van printers heb gelezen. Dat ging over het maken van printplaatjes voor elektronica. Staat hier dus volledig los van, maar als ik er toevallig iemand mee op een idee kan brengen:
De truuk is, om het schema van je printplaatje af te drukken (ook weer in spiegelbeeld) met een laserprinter, maar dan op fotopapier dat bedoeld is voor inkjetprinters. De toner hecht niet goed op zulk papier, en dan kun je de toner met een strijkbout (GEEN stoomstrijkijzer!) op je printplaatje strijken.
Dan kun je dat plaatje met toner gewoon in het zuur gooien, en als de rest er van af geëtst is, poets je de toner er weer van af met nagellakremover.
Ik was nooit aan experimenten met printplaatjes begonnen als het op de ouderwetse manier had gemoeten. Wil al niet meer weten hoe dat ook alweer ging, met chemische troep, en belichten en maar zo'n beetje gokken of het al lang genoeg is, maar niet te lang, en... ellende.![]()
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
ziet er prachtig uit
no life without music
Damn wat een ongelofelijk mooi ding Woml! Ik vind dit echt waanzinnig ik ga nog gauw even verder kwijlen!
Te koop:
Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter
Toch nog gelukt met die update, en zelfs nog vlotter dan anders!
De eerste actie van vandaag was het uitzagen en glad schuren van de kop. Dit gaat hem dan dus definitief worden:
En verder heb ik een heleboel staan schuren. Voor- en achterblad waren redelijk op maat gezaagd, maar de boel stak hier en daar nog wel wat uit.
Dus met beitel en een schuurblokje de hele zijkant langsgelopen, tot je overal een nette rand hebt. Nou had ik dus een foto kunnen maken van de kast zoals hij nu is, maar dan zie je eigenlijk geen verschil met de laatste foto van vorige week. Daarom nu dan maar weer eens een close-up van het puntje:
Volgende keer bindingsrandjes frezen. Maar dat is over twee weken, want volgende week kan niet. Mogelijk lukt het me dan eindelijk eens om die knoppen voor de stemmechanieken klaar te krijgen. Ze zijn al een eindje onderweg, maar nog geen foto's...![]()
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
Ik vind die kop toch erg mooi worden.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
de kop ziet er goed uit, getekend vond ik het eerlijk gezegd niet zo veel hebben, maar nu ik het uitgewerkt zie vind ik hem prachtig
no life without music
vind ik ook, die kroon lijkt gemaakt te zijn voor dat logo.
Nog van dat...
s
Favorieten/bladwijzers