-
En een tussenstand... het schema voor de PSU zoals ik die nu voor ogen heb. Een hybride-psu! Met dank aan de input van André (newtone fourm) heb ik een aantal dingen gewijzigd.
Hybride? Yup, ik wil dit PCB zo ontwerpen dat ik hem in 1e instantie kan voeden met een laptop voeding (vandaar de extra filtereing in het begin), maar dat ik hem ook kan voeden met de PSU zoals die (ongeveer) helemaal in het begin van dit draadje bedacht was. Met aparte 'groepen' van uit de secundare windingen van meerdere trafo's (2 of 3).
Ik doe het nu zo dat ik een aantal spannigsregelaars (de 7809's, 7812 en 7815) apart kan voeden (trafo-oplossing) of direct kan doorlinken met een draadbrug naar 1 voeding (laptopvoeding).

In het schema is goed te zien dat er 5 groepen zijn. Via de pads onderaan zijn deze allemaal te linken. Als ik niet voor linken kies, dan laat sluit ik via die pads de trafo's aan (na gelijkrichting etc natuurlijk).
Elke groep heeft 1 output met meerdere pads. De 9 volt outputs zullen ieder zo'n 4 a 5 effecten voeden. Elke output heeft een 10uF en een 100nF cap tegen oscilliatie en voor extra filtering.
De LM317 helemaal rechts neemt het voeden van de LED's op zich. Door een LM317 te gebruiken kan ik de helderheid van de LED's regelen via de trimpot. Dit wordt geen externe knop, maar een trimpot die via een klein gaatje wel van buiten te benaderen is.
De 'LED-groep'-aarde wordt met de overige aardes verbonden via een 10ohm weerstand, om zo deze aarde een beetje af te schermen.
De overige aardes zullen zoveel mogelijk het star-ground principe gaan faciliteren.
Slaat het ergens op?
Regels voor berichten