Langzaamaan wordt het eens tijd om na te denken over de lak.
Het gaat sowieso nitro worden maar ik kan m highgloss maken of semigloss. Ik heb beide.
Op zich heeft een matte lak ook wel wat. Vaak voelt dit ook erg lekker aan.
Wat denken jullie dat beter bij deze gitaar past? Natuurlijk kan ik ook een combi doen. De hals semi en de body high gloss.
Zo en nu slapen![]()
Is die slagplaat glanzend? Ik neem aan dat die tot dusver nog in de folie zit. Zo ja, dan zou dat naar mijn idee wel mooi combineren met een wat mattere afwerking.
Gaaf trouwens die aluminium slagplaat![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Jep de plaat zit nog in de folie. Ik denk dat ik die semi gloss eens ga proberen. Ik hoorde vanmiddag van iemand die dezelfde lak heeft dat deze ook goed tot hoogglans te polijsten is. Ik ben benieuwd.
Ik heb de zijkanten wat geschuurd en ben vooral veel bezig geweest met het shapen van de hals en de hiel. De pocket moet nog iets uitgediept worden.
En nog 1 met de aluplaat. Om een beeld te krijgen.
Dat kan mij wel bekoren.
Dude, dit wordt echt een prachtige tele! Persoonlijk ben ik dan wat meer van klassieke/vintage looks in de styling maar de vormen zijn echt helemaal mijn ding! Dood aan de standaard Tele-slagplaat...
funny, ik zit ook een halsje te shapen, en ook vooral die hiel... altijd dat gepruts met die setneck toestanden ...
looking good, ik ben iets minder voor de alu look vd slagplaat, de vorm van de plaat vind ik wel heel mooi.
Dood aan de standaard tele slagplaat vind ik wat ver gaan, die heb ik nl. zelf net gemaaktMaar ik geniet wel van het spelen met de vormen. En de tele blijkt in zekere zin de ultieme 'versatile guitar'. Je kunt er alle elementen op kwijt, in alle aantallen en alle configuraties; je kunt er echt alles op spelen, en naar ik begrepen heb, gebeurt dat ook.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Ik vind m met deze slagplaat veel vetter. Minder lomp ofzo. Zeker als esquire achtige vind ik m erg mooi. Lekker basic.
Grappig Barno, het is wel leuk werk vind ik. Hopelijk kan ik morgen de binding monteren.
Ik ben al druk aan het denken wat ik wil met die aluplate caster
Aan de ene kant wil ik wel eens pine gebruiken maar heb nog die mahonie neck. Ik weet niet wat die combi doet.
Wellicht gewoon een lp setup. Mahonie neck, mahonie/maple body en dan met 1 dikke splitbare hum. Uiteraard een setneck.
Op zich vind ik die esquire look mooier met een enkelspoeler. Meer in balans. Ik ben alleen niet zo van de rails. Ik wil ook geen switch erop.
Maargoed eerst maar deze tele afronden en verhuizen.
He Niek, hij is om op te vreten zo mooi! Prachtige gitaar zo, ik ben erg nieuwsgierig hoe hij er uiteindelijk uit zal zien (gelakt enzo).
Ik ben al heel ver met een idee voor een mal waarmee je met een bovenfrees een altijd passende setneck zou moeten kunnen maken (inclusief Gibson-halshoek). Het gaat dan om 1 mal voor de pocket van de body en een andere mal die de 100%-fit halsverbinding maakt. Ik moet hem nog maken en de praktijktoets laten doorstaan, maar ik heb goede hoop dat het kan lukken :-) Ik zal het als het lukt uiteraard even posten in het grote tool topic.
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Favorieten/bladwijzers