Ondanks de vernieuwde compiler in flash player 9 en flash player 10 is zij niet traag meer. Het feit dat het browsers laat crashen heb ik zelf nooit ervaren. Flash steelt cookies is ook niet waar. Flash wordt steeds meer geïmplementeerd ook door alternatieve platformen. Flash is altijd nog sneller dan javaScript en maakt snellere webapplicaties mogelijk. Flash is niet closed-sources zoals je dat noemt. Elke data overdracht kan met flash via bijvoorbeeld Charles nagetrokken worden. En jawel.. de bots van google indexeren niet alleen op html tags, maar ook op de geplaatste links. Doordat Flash op 95% van de hele wereld gebruikt wordt schrijft google bots die in de source code van flash kan kijken. Daarnaast zijn er methoden zodat flash geïndexeerd kan worden volgens de oude principes waarmee de huidige google bot indexeert. Zoals jij Flash benaderd kan er over elk webobject negatieve punten genoemd worden. Kijk juist naar de kracht van iets. Ik ben het met je eens dat elk webobject zijn voors en zijn tegens heeft. Maar dat Flash wereldwijd gebruikt wordt heeft een reden. Ik ben zelf Flash Developer van beroep en weet als geen ander welke kracht dit medium heeft. Zo beperkt Flash zich niet meer alleen tot het web. Het is een programmeertaal die bijvoorbeeld ook gebruikt kan worden om desktop applicaties te maken (adobe AIR).