@pannekoek: als je je distortion uit je POD haalt, kun je die dan niet beter binnen laten komen op het cleane kanaal (CH1, groen) van je JVM?
Want zoals eerder gezegd, als je een 'pre-amped' distortion signaal binnen laat komen op een oversturende versterker, heb je hoe dan ook een ruis-probleem, ook met analoge pedalen.
Overigens, dat terzijde vind ik dat de OD1 en OD2 kanalen sowieso erg ruisen bij de JVM; één van de redenen dat ik voor een Engl Invader 100 ben gegaan; die is van zichzelf stiller EN heeft ook nog eens een goede noise-gate aan boord.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
ik denk dat die van mij bijna 20kg weegt, ik zou hem eens moeten wegen voor de grap, ik heb 18mm berken multiplex
ik heb het zo ingesteld:
channel A) clean marshall + delay, chorus, reverb en eq uit pod
channel B) clean marshall + distortion, eq, compressor, noisegate etc etc.
channel C) clean marshall + lead distortion, delay, chorus, noisegat etc etc.
channel D) od2 marshall + eq en noisegate
aangesloten met de 4 kabel methode en midi geschakeld
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Dus in kanaal D zit geen preamp van de pod?
En toch extra ruis? Lijkt me sterk. Ik bedoel, wellicht staat er dan toch een pod preamp aan!?.
Mijn JVM is weliswaar gemod maar ik heb geen last van een overdaad aan ruis op OD2 oranje. De gain staat op standje 3 tot 4.
Volgens mij had ik voor de mod wel iets meer ruis maar ook niet echt overdadig.
Probeer 's of je een preset kunt instellen waarbij je een preamp van de pod direct naar de return van je JVM stuurt.
Dit moet mogelijk zijn volgens mij met de 4 kabel methode. Het signaal zou dan direct van de output van de pod naar de return van de JVM moeten lopen.
In principe maakt het dan niet uit welke preamp van de JVM je gebruikt op dat moment; deze wordt dan nl. "ge-bypassed".
De JVM leent zich hiervoor zeer goed omdat de master volume(s) van de JVM na de eindtrap zitten en het dus gewoon blijven doen.
Dit in tegenstelling tot een JCM800 waar ik door schade en schande achter ben gekomen.
Al met al heeft het mij zo'n 2 jaar gekost om erachter te komen hoe ik m'n GT-8 het beste kon gebruiken. :s
Ik zou, als ik jou was, me even goed inlezen wat die 4 kabel methode betreft anders kun je aardig gefrustreerd raken.
De 4 kabel methode geeft je 1001 mogelijkheden maar als je niet snapt hoe het precies werkt kun je aardig verdwaald raken in het doolhof van mogelijkheden.
Hier op gitaarnet is er echter erg weinig over te vinden en al helemaal niet i.c.m. een POD.
Nog een tip: probeer de noise gate v.d. pod via de FX-chain (zit dat op een POD?) na de preamp van de pod te zetten.
Goh, wat heb ik het lekker simpel met m'n Replifex.![]()
) en die pre-amp is héél gemakkelijk te bypassen hoor. Veel artiesten gebruiken zo'n ding vaker dan je denkt in bv de studio.
...precies, daar kun je de hele wereld foppen ( in de studio ).
On stage kun je niet zoveel maskeren.
iedereen komt de studio uit met de mededeling dat ze geen of zo weinig mogelijk aan aparatuur hebben gebruikt....
.....In de studio zie ik andere dingen gebeuren hoor!!
Het zit eigenlijk alleen maar in je vingers!
Favorieten/bladwijzers