Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 727 van 1214 EersteEerste ... 227627677717725726727728729737777827 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.261 t/m 7.270 van 12136

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht
    Prima, ik check morgen wel ff...

Oei en nu weer snel on-topic maar geen board voor mij om te showen want die is sinds juli 2007 niet meer veranderd: heeeeeel 2007 hé?

Nha: waarschijnlijk ooit al eens gepost maar dit is mijn Boss (te)rijke board. De turbo-OD (waarvan ik de turbo nooit of te nimmer gebruik), gaat snel door een OCD vervangen worden. De DC-3 is een geweldig pedaal welke altijd aanstaat aan nooit zal verdwijnen - geeft net dat randje uh ja dimensie aan mijn geluid. De DD-3 heeft een hi-cut mod, ik vind 'm lekker klinken. Er gaat nog wel eens een echte analoge delay bijkomen. Verder is het allemaal rechtoe rechtaan, ik kan er gemakkelijk veel mee bereiken. Meestal veel Incubus, Mute Math achtig stijl muziek. Dat is voor mij de bedoeling. Chain is nu: OD-3 -> PODxt(op FCB1010) -> PH-3 -> BF-2 -> DC-3 -> DD-3hc -> amp.

Board gaat nu nog een simple transistor amp in...afhankelijk van of ik mijn baan behoud gaat daar snel een AC-30 bijkomen. Mijn hele oude buizenamp (1962) nog door mijn vader gebouwd heeft een jaartje of 3 geleden echt terminaal de geest gegeven, d'r was echt niets meer aan te redden. Anyhow, het was een 1ch Vox-achtige en gezien ik bijna altijd wel een AC-30 model pak...mwoa: keuze gemaakt: en testen in de winkel (Piens) heeft mij overtuigd een AC-30H2 moet het worden (beetje verliefd geworden op dat EF86 channel)...als die er is gaat in princiepe de POD er tussen uit, nu eerst ff sparen... (die vaste lasten altijd - of zelf bouwen)

gaaf board! ook aardig groot he? wat zijn de afmetingen?

die van mij is ookal belachelijk groot> 70x50x15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    gaaf board! ook aardig groot he? wat zijn de afmetingen?

die van mij is ookal belachelijk groot> 70x50x15
    Yep: hij is 100x55x15 en een massieve 12kg! (12mm MDF). Van buiten met vloerbedekking afgewerkt. Er zit nog een patchbay onder de POD. Verder zit alles met Duotec vast.
    Laatst gewijzigd door VanBiLL.com; 22 februari 2009 om 00:00
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Senior Member

Standaard

@pannekoek: als je je distortion uit je POD haalt, kun je die dan niet beter binnen laten komen op het cleane kanaal (CH1, groen) van je JVM?
    Want zoals eerder gezegd, als je een 'pre-amped' distortion signaal binnen laat komen op een oversturende versterker, heb je hoe dan ook een ruis-probleem, ook met analoge pedalen.

Overigens, dat terzijde vind ik dat de OD1 en OD2 kanalen sowieso erg ruisen bij de JVM; één van de redenen dat ik voor een Engl Invader 100 ben gegaan; die is van zichzelf stiller EN heeft ook nog eens een goede noise-gate aan boord.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht
    Yep: hij is 100x55x15 en een massieve 12kg! (12mm MDF). Van buiten met vloerbedekking afgewerkt. Er zit nog een patchbay onder de POD. Verder zit alles met Duotec vast.
    ik denk dat die van mij bijna 20kg weegt, ik zou hem eens moeten wegen voor de grap, ik heb 18mm berken multiplex

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    @pannekoek: als je je distortion uit je POD haalt, kun je die dan niet beter binnen laten komen op het cleane kanaal (CH1, groen) van je JVM?
    Want zoals eerder gezegd, als je een 'pre-amped' distortion signaal binnen laat komen op een oversturende versterker, heb je hoe dan ook een ruis-probleem, ook met analoge pedalen.

Overigens, dat terzijde vind ik dat de OD1 en OD2 kanalen sowieso erg ruisen bij de JVM; één van de redenen dat ik voor een Engl Invader 100 ben gegaan; die is van zichzelf stiller EN heeft ook nog eens een goede noise-gate aan boord.
    ik heb het zo ingesteld:

channel A) clean marshall + delay, chorus, reverb en eq uit pod
    channel B) clean marshall + distortion, eq, compressor, noisegate etc etc.
    channel C) clean marshall + lead distortion, delay, chorus, noisegat etc etc.
    channel D) od2 marshall + eq en noisegate

aangesloten met de 4 kabel methode en midi geschakeld
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    channel D) od2 marshall + eq en noisegate

aangesloten met de 4 kabel methode en midi geschakeld
    Maar wat heb je dan als pre-amp sound in de POD?
    Volgens mij moet je dan namelijk de pre-amp sectie volledig uitschakelen en misschien die A.I.R. ook.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Dus in kanaal D zit geen preamp van de pod?
    En toch extra ruis? Lijkt me sterk. Ik bedoel, wellicht staat er dan toch een pod preamp aan!?.
    Mijn JVM is weliswaar gemod maar ik heb geen last van een overdaad aan ruis op OD2 oranje. De gain staat op standje 3 tot 4.
    Volgens mij had ik voor de mod wel iets meer ruis maar ook niet echt overdadig.

Probeer 's of je een preset kunt instellen waarbij je een preamp van de pod direct naar de return van je JVM stuurt.
    Dit moet mogelijk zijn volgens mij met de 4 kabel methode. Het signaal zou dan direct van de output van de pod naar de return van de JVM moeten lopen.
    In principe maakt het dan niet uit welke preamp van de JVM je gebruikt op dat moment; deze wordt dan nl. "ge-bypassed".

De JVM leent zich hiervoor zeer goed omdat de master volume(s) van de JVM na de eindtrap zitten en het dus gewoon blijven doen.
    Dit in tegenstelling tot een JCM800 waar ik door schade en schande achter ben gekomen.
    Al met al heeft het mij zo'n 2 jaar gekost om erachter te komen hoe ik m'n GT-8 het beste kon gebruiken. :s
    Ik zou, als ik jou was, me even goed inlezen wat die 4 kabel methode betreft anders kun je aardig gefrustreerd raken.

De 4 kabel methode geeft je 1001 mogelijkheden maar als je niet snapt hoe het precies werkt kun je aardig verdwaald raken in het doolhof van mogelijkheden.
    Hier op gitaarnet is er echter erg weinig over te vinden en al helemaal niet i.c.m. een POD.

Nog een tip: probeer de noise gate v.d. pod via de FX-chain (zit dat op een POD?) na de preamp van de pod te zetten.

Goh, wat heb ik het lekker simpel met m'n Replifex.

Senior Member

Standaard

Zo, alles past precies in het deksel van het koffertje wat ik al had, met onderstaand resultaat. In de koffer liggen o.a. m'n wireless, reserve snaren en kabels.

Senior Member

Standaard

) en die pre-amp is héél gemakkelijk te bypassen hoor. Veel artiesten gebruiken zo'n ding vaker dan je denkt in bv de studio.

...precies, daar kun je de hele wereld foppen ( in de studio ).
    On stage kun je niet zoveel maskeren.
    iedereen komt de studio uit met de mededeling dat ze geen of zo weinig mogelijk aan aparatuur hebben gebruikt....
    .....In de studio zie ik andere dingen gebeuren hoor!!

Het zit eigenlijk alleen maar in je vingers!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Zo, alles past precies in het deksel van het koffertje wat ik al had, met onderstaand resultaat. In de koffer liggen o.a. m'n wireless, reserve snaren en kabels.

A Zeer gaaf man! waar is dat kleine switch dingetje voor? En dit gaat allemaal over je In Ear?
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    waar is dat kleine switch dingetje voor?
    Joene, wat denk je
    Het is een losse switch die in een delay gaat?
    Tap-tempo !!!!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten