Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 67 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 667
    Senior Member

Standaard

Nu ik een patchbay in mijn boardje heb zitten zou ik het wel makkelijk vinden om de twee kabels die van mijn board naar FX loop gaan bij elkaar zitten als ware het één kabel. Eerst dacht ik aan krimpkous, maar buiten dat het vrij prijzig is om zo'n 5 meter krimpkous erom heen te jassen, wordt de kabel er ook te stug van. Dus heb ik het eerst geprobeerd met tie-wraps, geen succes; bij het oprollen moet je uitkijken voor de scherpe afgeknipte randen en dat werkt niet prettig. Vervolgens heb ik de kabels met veel gedoen netjes aan elkaar geplakt met Ductape. Maar toen ik ging oefenen merkte ik dat e.e.a. enorm stoorde, de Ductape was van dat dunne zilverkleurige spul, misschien dat er iets van metaal o.i.d. doorheen zit waardoor het stoort, maar dat kan ik niet zien. Of komt het gewoon omdat die twee snoeren te dicht bij elkaar zitten?

Anyways, iemand een tip hiervoor?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    En het verkrijgen deze daisy is een hels probleem. Een aantal door de vd Haar gesuggereerde dealers leveren hem blijkbaar niet, of willen niet bestellen. Feedback doet er blijkbaar 3 weken over om hem te bestellen.
    Andere winkels zoals Big One heb ik niet eens gemaild, zij vragen al 8 euro voor het verzenden alleen, wat ik een beetje ruig vind voor een product van 16 euri..

dv247.com levert hem wel, maar accepteert blijkbaar geen paypal, voor de rest heb ik hem nog niet kunnen vinden in de U.K.
    We zoeken verder..
    Ik heb hem via Max Guitars in Den Haag. Ik heb hem voor 13,50 gekocht. Hij heeft er nog enkelen hangen....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Voor betaalbare Custom gemaakte kabels van zeer goede kwaliteit:
    http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html
    Erg goede ervaringen mee!!!
    Ik heb er één kabel laten maken waardoor 3x signaal (Main, send en return) en 1x footswitch lopen. Ik heb dus één kabel met 4 met kleur gecodeerde pluggen aan elke zijde. Werkt zeer lekker en geen dradenbrei!!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb hem via Max Guitars in Den Haag. Ik heb hem voor 13,50 gekocht. Hij heeft er nog enkelen hangen....
    Toen ik een paar weken geleden een mail stuurde, hadden ze slechts de mc-5. Als ze de mc-8 voor 13.50 euro verkopen, dan is dat wel een scherpe prijs. Bij de meeste winkels kost de mc-5 al meer. Heb hem inmiddels zelf van ebay afgeplukt.

Senior Member

Standaard

Toen ik een paar weken geleden een mail stuurde, hadden ze slechts de mc-5. Als ze de mc-8 voor 13.50 euro verkopen, dan is dat wel een scherpe prijs. Bij de meeste winkels kost de mc-5 al meer. Heb hem inmiddels zelf van ebay afgeplukt.
    Ik heb eerst ook 10 keer gebeld of hij er al was. Op een gegeven moment gevraagd of hij hem voor mij kon bestellen. Toen was het zo gebeurd. Vandaag precies een week geleden opgehaald.... inderdaad voor 13,50. Dat vond ik erg meevallen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Voor betaalbare Custom gemaakte kabels van zeer goede kwaliteit:
    http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html
    Erg goede ervaringen mee!!!
    Ik heb er één kabel laten maken waardoor 3x signaal (Main, send en return) en 1x footswitch lopen. Ik heb dus één kabel met 4 met kleur gecodeerde pluggen aan elke zijde. Werkt zeer lekker en geen dradenbrei!!!!
    Wat kost dat als ik vragen mag?

Senior Member

Standaard

Weet ik niet precies meer.. ik geloof een tientje 6/7. Misschien was het ook wel 80,- .... Maar daar zitten alleen al 6 mono Neutricsen en 2 stereo Neutricspluggen bij...
    Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Ik heb ze bij voorbeeld ook kleurcoderingen laten geven. Je knt het zo gek maken als je zelf wilt.
    Gewoon even met ze mailen. Bij mij reageerden ze zeer snel.

Het is een zeer goede kabel geworden met geen/weinig tone-loss.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 11 februari 2009 om 23:36

Senior Member

Standaard

Zo, even nuttig zijn hoor.
    Bij het doorspitten van dit topic, bleek tot mijn verbazing de handige handleiding van DML om met kettingschakels pedalen vast te maken, te ontbreken.

Mooie methode, alleen bij mijn MXR-pedalen zijn de schroefjes te kort icm met de schakeltjes. Nu maar hopen dat ik bij de ijzerzaak zo'n zelfde schroefjes kan vinden maar dan wat langer..

Nog iemand met deze ervaring?

edit: Ben inmiddels langs een paar ijzerzaken geweest, niemand die zulke schroefjes heeft. De draad schijnt een lastige te zijn... Wat nu? Ik wil wel graag mijn pedalen volgens bovenstaande methode bevestigen
    Laatst gewijzigd door fuchs; 17 februari 2009 om 18:03

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Mooie methode, alleen bij mijn MXR-pedalen kort icm met de schakeltjes. Nu maar hopen dat ik bij de ijzerzaak zo'n zelfde schroefjes kan vinden maar dan wat langer..

Nog iemand met deze ervaring?

edit: Ben inmiddels langs een paar ijzerzaken geweest, niemand die zulke schroefjes heeft. De draad schijn een lastige te zijn... Wat nu? Ik wil wel graag mijn pedalen volgens bovenstaande methode bevestigen
    ik heb schroeven gevonden die in de MXR pedalen passen. Het zijn schroeven die je bij elke ijzerhandel kan halen? Ik ben naar een willekeurige ijzerhandel geweest en die passen... Ik moet er wel bijzeggen dat ik recente MXR schroeven heb: dus in een MC402 en XR 10 band EQ. Met van die imbus-kopjes erop... Die schroeven die je bij de ijzerhandel haalt hebben geen imbus maar gewone schroevendraaier koppen.

Senior Member

Standaard

In mijn MXR pedaaltjes (Dynacomp en Classic Fuzz) zaten dus schroeven met een kruiskop. De dikte zit tussen M3 en M4 in, en de draad is waarschijnlijk iets Amerikaans/Engels. Ik heb het probleem op weten te lossen door de oorspronkelijke gaatjes wat op te (laten) boren en er draad in te tappen. Nu past er een gewone M4 in.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten