Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
    Senior Member

Standaard

Hoi Gerben, daar heb ik ook al 's wat over gelezen idd; schakelvoeding vs. magneetspoel-voeding.
    De Roland adapter is zo'n knoepert, waarschijnlijk magneet-spoel.
    Heb het type nummer niet zo bij de hand (zit nu op m'n werk).
    Deze adapter hoort oorspronkelijk bij m'n Roland keyboard welke ik nooit meer gebruik (maar misschien in de toekomst wel weer).

De telefoon adapter is ook iets groter maar niet zo groot als de Roland.
    Als ik deze gebruik voor de effecten heb ik wel weer een enorme brom.
    Deze adapter heeft ook center + dus ik moet een verloopstekker gebruiken voor de effecten.

De Z12 kan blijkbaar beide aan, zal wel een gelijkrichter o.i.d. ingebouwd hebben.
    Op de Z12 staat ook niet aangegeven hoe de polarisatie moet zijn.
    Hij kan zelfs wisselspanning aan:

POWER SUPPLY
    7-14 Volts AC
    9-20 Volts DC
    300 mA

Zie ook de handleiding

De tip van de professional luidt: de ENGL heeft een midi aarde die stoort.

Dat kan dus wel kloppen maar wat kan ik doen om die storing te verhelpen?
    Dat zegt ie er weer niet bij, de slimmerik.
    En het antwoord van "een aparte adapter gebruiken" is dan niet gewenst.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 19 maart 2009 om 14:38 Reden: spelfoutje

Moderator

Music

Wat, wil die professional geen gratis advies geven? Waardeloos zeg...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Wat, wil die professional geen gratis advies geven? Waardeloos zeg...
    Soms krijg ik de indruk dat je me zit te stangen of is dit een serieuze post?

Moderator

Music

Afgezien van het feit dat ik niet begrijp waarom je niet voor de oplossing kiest die voor de hand ligt snap ik ook niet waarom je flauw doet over die professional dat -ie je niet wil uitleggen hoe je het probleem kan verhelpen.
    Ik zit je dus niet te stangen, ik snap je gewoon niet. Of nou ja, misschien snap ik het wel, mar kan ik er niet over uit dat je tegelijk voor de ingewikkeldste maar ook de goedkoopste oplossing wil gaan terwijl vanaf de openingspost al duidelijk is dat je het probleem zelf heel simpel kan oplossen. Door apart te voeden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik wil juist voor én de meest eenvoudige én de goedkoopste én de veiligste oplossing gaan, nl. 1 adapter voor 4 pedalen. Is dat nou teveel gevraagd?

Kijk, de oplossing van een aparte adapter voor de Z12 heb ik al gevonden en gebruik ik ook maar ik zou liever voor die ene adapter gaan.
    Maar lievere koekjes worden blijkbaar niet gebakken.

Waar jij uit opmaakt dat ik "flauw" doe begrijp ik dan weer niet.
    Ik geef gewoon aan dat ie een hint geeft maar wel slim genoeg is om z'n beroepsgeheim niet prijs te geven. Hij moet ook werk houden.
    Dat begrijp ik ook wel en dat was niet flauw bedoeld.

Ik had gewoon gehoopt door die opmerking dat er bij iemand hier op het forum een lampje ging branden en mij de gouden tip zou kunnen geven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb de onderkant van de wah dusdanig aangepast met stukjes vilt en klittenband dat de onderkant openschroeven en daarna weer het spul erop veel werk is.
    Maar je hebt het probleem echt ook met batterij gehad?

En daarnaast heb ik m'n twijfels bij "pro's" die eerst beginnen te babbelen en dan ineens niet thuis geven en gaan roepen dat tijd geld is. Tijd is ook investering in de toekomst.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar je hebt het probleem echt ook met batterij gehad?

En daarnaast heb ik m'n twijfels bij "pro's" die eerst beginnen te babbelen en dan ineens niet thuis geven en gaan roepen dat tijd geld is. Tijd is ook investering in de toekomst.
    Ja, met batterij ook. Ik weet nog dat ik toen dacht van: "hé, apart!" en het nog extra goed nagekeken heb of er toch niet toevallig een stekkertje in de wah zat etc.

De OneSpot heb ik ondertussen niet meer dus ik kan het ook niet nog 's controleren.
    In een andere topic (linkje) heeft The Mess er ook last van en heeft het ook "opgelost" d.m.v. een dikkere adapter.

Anyway, ik zou het probleem met de Z12 nu liever wat meer onder de aandacht willen brengen.

Wat die pro betreft: ik was allang blij dat ie mij zo snel al een berichtje teruggaf.

Ik ga voor dit probleem iig écht niet bij hem langs want alleen de voorrijkosten zullen waarschijnlijk al net zo hoog zijn als mijn hele pedalboard bij elkaar.
    Als ik een optreden doe mag ik blij zijn met een paar tientjes en gratis drinken.
    Dat staat toch niet in verhouding dan?!

Member

Standaard

Nog een gokje

De Z12 heeft via de midi-ingang de mogelijk om deze te voeden via een 5 aderige midikabel (zie de link van de handleiding in je vorige post). Wellicht heb je een 'echte' 5 aderige midikabel en onstaat er zo via de midi kabel tussen de Z12 en de replifex toch een aardlus op de voeding die je via de phantom power van de Replifex laat lopen.

Een oplossing is wellicht een midikabel met minder aders(2 stuks+aarde, even in de bovengenoemde handleiding kijken). Ik begrijp dat je zelf een multikabel incl. midi hebt gemaakt dus wellicht hoef je aan 1 kant alleen 2 aders vast te laten(pin 4 en 5, maar dit is niet logisch opgebouwd!, nogmaals zie handleiding Z12)

Ben benieuwd!

Denk echter niet dat het Wah probleem hiermee opgelost is maar wellicht kun je nu wel via 1 adapter een daisychain Z12/pedalen laten lopen

Groet

Gerben
    Band
    High Water http://www.highwater.nl

Senior Member

Standaard

De midi kabel met phantom power loopt door de multikabel.
    Aan de Replifex kant zit een 7 polige stekker waarvan pin 6 en 7 (dacht ik) de 9V leidingen zijn.
    Aan de pedalboardkant heb ik de aders opgesplitst in een 5 pins midi- en een 9V stekker.
    De midi stekker gaat dus naar de Z12, de 9V naar de daisy/pedalen.

Zou het kunnen dat er in die midi/9V leidingen een storing kan ontstaan?
    De midi en 9V leidingen zijn wel apart geshield.
    Dus de midi heeft z'n eigen shield en de 9V leiding ook.

Ik heb het wel 's getest zonder phantom power, dus de Roland adapter direct op de daisy maar voor de midi kabel had ik geen aparte kabel voor genomen.
    De brom was er toen ook.
    Ik kan het natuurlijk nogmaals testen door een aparte 5 pins midikabel te nemen.

Het wah probleem beschouw ik (min of meer) als opgelost omdat ik die dus zonder problemen voed met de Roland adapter.

Edit: Oh ja, aan de pedalboardkant zit er in de midistekker dus geen phantom power meer.
    De Z12 voed ik dus apart met een oude telefoon adapter.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 5 februari 2009 om 08:42

Senior Member

Standaard

De oplossing:

Ik moest toch een paar reserve adapters hebben en wat andere spulletjes en heb dus op de gok o.a. deze adapter gekocht.
    Heel erg klein, kleiner dan een OneSpot maar ook minder vermogen (0,3 A).
    Precies genoeg voor al mijn pedalen inclusief de Ibanez/Dunlop Wah en Engl Z12!

Edit: Ik zie nu dat de link verwijst naar een 12V adapter.
    De mijne is wel degelijk 9V maar staat volgens mij niet meer op de Thomann site.

Edit2: Dit is 'm dus!

Laatst gewijzigd door Henri H; 19 maart 2009 om 16:53

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten