Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 40
    Senior Member

Standaard

Hohner telecaster: Fender Texas specials
    Fender MIJ pink paisley tele 1: Harmonic Design
    Fender MIJ pink paisley tele 2:Fender nocaster
    Rockinger tele: Van Zandt
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Even kijken of ik je vraag begrijp Tuup .

Je wilt de 1e 3-way switch gebruiken voor het normalen switchen van elementen (neck/neck+brug/brug)? En dan je actieve toonregeling behouden. En je 2e 3-way switch gebruiken om een soort van brug toonregeling presets te maken?

volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn icm je actieve toonregeling, alleen lijkt het mij niet zo handig.

Hoe dit Nocasters trouwens origineel gesoldeerd zitten is:
    1: neck + condensator (wollige sound)
    2: brug + neck erbij draaien (pot ipv tonepot)
    3: brug

Volgens mij bedoel je dit met die 3-way tone-switch, anders snap ik niet wat je bedoelt. Het is dus eigenlijk geen 3-way tone-switch maar een gewone switch met een preset voor de neck (wollige sound).
    Thanx !!

Oh o.k., ik dacht dat het daadwerkelijk 3 sounds op 1 element betrof, omdat ik vaak die 3 way switch zie en enkel een brugelement (nekelement wil ik zo laten, het is de brugpup die ik wil vervangen met een nocaster exemplaar).
    Het is dus niet zo dat ik die presets wil, maar ik dacht juist dat er van zoiets sprake was.

Hmm... in dat geval zou ik met een overbodige 3 way switch blijven zitten; kijken of ik nog ruimte heb om iets anders spannends on board te gooien daartoe...
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Oh w8, jij bedoelt meer een Esquire dan, als ik het zo lees.

Dan wordt er 1 pickup gebruikt (brug) en kan je de tonepot er tussen uit switchen en dan die preset (bassige) stand:

1: brugpu naar vol-, geen tone-pot.
    2: brugpu naar vol- en tone-pot.
    3: brugpu naar vol-pot en fixed treble roll-off (bassige stand).

Dat zou je met de brugpu kunnen doen, en dan met de 1e 3-way switch kunnen kiezen tussen brug/brug-nek/nek.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Duhhu... Esquire... Nocaster; je hebt gelijk, dat bedoel ik !!
    Wauw; gaat dat 'm worden denk ik !!
    Tenminste.. eens wat soundsamples luisteren.
    Maar dat klinkt aangenaam qua schakelingen en mogelijkheden; i.c.m. met die actieve toonregeling... ben benieuwd !!

Senior Member

Standaard

Haha tof! Succes! Ik hem mijn tele (met setje Nocasters) gewoon redelijk standaard gehouden, doet al meer dan genoeg voor mij .

Ben je trouwens je Telesonic al kwijt?

Senior Member

Standaard

Ja is inmiddels verkocht.
    Mis 'm nog niet dus dat is goed.
    Voorlopig komt er geen nieuwe bij, tenminste geen Elektrische want ik speel vooral akoestisch.

Heb nog wel wat ideeën voor de Blade dus... brugpup wil ik echt vervangen t.z.t. want die little '59 is uiteindelijk toch niet helemaal mijn ding.
    Verder zou ik er eventueel nog ooit een Bigsby op willen en misschien een P90 als midden element ofzo (waarom niet gewoon alles op 1 gitaar..?)

Mocht ik ooit de loterij winnen heb ik nog wel plaats voor een ES335-achtige, bij voorkeur een Guild Starfire... maar voorlopig houd ik het zo.
    1st. maar eens mijmeren hoe verder bezig te zijn met muziek in de toekomst, zo straks, zonder band...

Senior Member

Standaard

Oke, was wel een mooie gitaar, maar ja, als je hem niet gebruikt is het ook zonde.

Trouwens, wat zit er nu in de neck van je blade? Ik geloof niet dat je een Nocaster brugpu los kan kopen (maybe ebay?). De neckpickup uit dat setje is ook een goeie trouwens hoor!

Een p90 in het midden en een bigsby, hmmm dat gaat een mooie tele worden Tuup!

Senior Member

Standaard

Nekpup is nu

* Vintage Rhythm STR-1 > aanbevolen combi met little '59 door SD; aanvaardbaar, klinkt lekker op zichzelf, clean, opnieuw i.c.m. de boost/cut veel mogelijk, krijg er een redelijk jazz geluid uit tot iets als een dik brullende nekpup op een LP.

Actieve toonregeling werkt het prettigste op de nekpup; is echt veel variatie mee mogelijk, op de brugpup doet het niet veel, weet niet of dat aan die little '59 ligt of dat dat sowieso het geval zal zijn, het veroorzaakt sowieso wat meer humm... en om die reden heb je geen little '59 op je tele.
    Dus het idee dat de brugpup voorbij de toonregeling gaat staat me wel aan.
    Verder mis ik echt de bite van een enkelspoel op de brug; is toch een beetje surrogaat dat little '59 idee.

Ergens onderweg (denk eigenlijk nadat ik mijn Höfner Elektrisch heb laten maken) ben ik omgeslagen. Ben nu ook zo een exemplaar geworden dat liever een goedkopere in de smaak vallende gitaar customized i.p.v. een dure gitaar koopt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvw Bekijk bericht
    Heb in m'n Tele bij de neck een Seymour Duncan STR3 Element (Quarter-Pound) en bij de brug een Seymour Duncan STHR1b Element (Hot Rails). Heeft niets meer met Tele sound van doen, maar 't gaat als een raket.
    Ik heb een set Quarterpounders en het halselement is wat warmer en het brugelement bijt een stuk meer. Clean vind ik het nog steeds een telecaster, als je gaat scheuren dan is het inderdaad allemaal veel steviger (meer mid) dan een standaard telecaster element.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Voor de mensen die het interessant vinden wil ik toch mijn (waarschijnlijke) keuze evn laten weten.
    Er gaat een setje Bareknuckles in, Brown Sugar. Die audiosamples daarvan klinken wel erg lekker. Nu nog even kijken wanneer en door wie ik ze laat inbouwen en heel misschien, als het simple blijkt ga ik zelf een poging wagen...engig

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten