Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
    Senior Member

Standaard Welke pickups in een telecaster heb ji? En waarom???

In mn les paul zitten standaard burstbucker pros, en die laat ik er lekker in want die zijn top.
    In mn telecaster (volgens mij een Highway One) zitten daarentegen pups die wel ok zijn, en das natuurlijk niet goed genoeg. Ik ga dan ook binnenkort andere pups halen voor mn tele maar heb nog geen idee welke...

Ik speel op mn tele hoofdzakelijk Hendrix, Stevie Ray Vaughan (dat is ook de sound die ik erg mooi vind en ja, ik weet dat die gasten op een strat spelen maar die komt later dit jaar of dat jaar daarop). Ook speel ik graag wat Guns & Roses/ACDC achtig slagwerk en in een gekke bui trap ik de gain open en speel ik wat a la Smashing Pumpkins...Conclusie is dus denk dat er wat hottere pups in gaan...maar welke

Ook ben ik benieuwd naar jullie pickups en waarom je die gekozen hebt dus kom maar op met de antwoorden

Senior Member

Standaard

Ik heb een GFS Fatbody in de hals gehad , hiermee zijn zeker goede strat geluiden te krijgen, ik heb hem vervangen omdat ik toch wat meer de traditionele tele sound wou, bovendien heb ik al een stat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    In mn les paul zitten standaard burstbucker pros, en die laat ik er lekker in want die zijn top.
    In mn telecaster (volgens mij een Highway One) zitten daarentegen pups die wel ok zijn, en das natuurlijk niet goed genoeg. Ik ga dan ook binnenkort andere pups halen voor mn tele maar heb nog geen idee welke...

Ik speel op mn tele hoofdzakelijk Hendrix, Stevie Ray Vaughan (dat is ook de sound die ik erg mooi vind en ja, ik weet dat die gasten op een strat spelen maar die komt later dit jaar of dat jaar daarop). Ook speel ik graag wat Guns & Roses/ACDC achtig slagwerk en in een gekke bui trap ik de gain open en speel ik wat a la Smashing Pumpkins...Conclusie is dus denk dat er wat hottere pups in gaan...maar welke

Ook ben ik benieuwd naar jullie pickups en waarom je die gekozen hebt dus kom maar op met de antwoorden
    Als je een strat achtig geluid uit een Tele wilt, moet je in de nek positie een 'twisted tele' pickup zetten. Lijkt erg op een Strat.

Daarna zou ik voor een beetje hete brug PU gaan, misschien een stacked achtig iets (humbucker in SC formaat) zoals een little '59 en met coil split aansluiten als je een echte brug single coil wilt.

Bij de meeste elementen makers kan je gewoon sound samples luisteren voor de verschillen (Seymour Duncan (JB variant), DiMarzio (Area T hot), of de meer boutique Bardens, Bare Knuckle, etc)

Senior Member

Standaard

Hoe zit het met die Texas custom pups van Fender zelf, is dat wat?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik heb rare elementen erin zitten. veel dc's, dikke magneten als polepieces. dikke telesound, absoluut. stratsound zit er niet in, no way. maar man man, wat klinken die pups toch lekker...instant status quo, instant cheap trick, instant Airbourne (hoewel dat xplorer is maar toch).

Senior Member

Standaard

Ja Orph, daar heeft ie wat aan

Aan mijn contributie trouwens ook niks, ik doe in vintage dingen.
    Corgan, Hendrix, SRV en de Claptons doen het allemaal met vintage pickups, er is een rare misconceptie dat je voor een heavy geluid een hot pickupje nodig hebt en daar speelt Fender graag op in met zijn Texas Hots en ander CS spul.
    Niettemin, voor een meer humbucker achtig geluid zijn er genoeg stacked telecoils te vinden, een Texas Hot is meer vintage dan humbucker.

Het heeft alleen niks meer met een tele sound te maken he maar alles kan.

Senior Member

Standaard

Tsja, ik speel zelf ook het liefst met lower-output elementen, ik heb in mijn tele een setje Fender CS Nocasters zitten, typisc tele-geluid met enorm veel kloten.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Ik heb Tonerider vintage plus. Typische vintage telesound.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Ik heb in m'n tele Fender pups zitten, die ook in de '52 RI zitten, en dat zijn hele goede pups. Voor stevig rockslaggitaar heb je echt geen hetere dingen nodig, je hebt iets bijtends nodig, iets wat lekker overal doorheen klinkt.. En daar is het gewoon een geweldige pup voor. Izzy, de slaggitarist van GnR, speelde ook graag op een tele en dat hoor je. Overigens kan ik met m'n tele ook perfect Smashing Pumpins-achtige meuk spelen en nog verder.

Senior Member

Standaard

Texas specials doen niet wat je er van verwacht , de strat uitvoering ervan zijn hot , inderdaad srv ,etc. De tele TS vond ik helemaal niet hot beetje midlle off the road , ik was er niet weg van.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten