Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
Ik wil mijn little 59 for tele daarmee vervangen omdat ik toch het enkelspoel karakter mis.

Heb ik 1 vraag daarover...
Ik begrijp dat je verschillende toonregelingen voor dit ene element kunt regelen met de 3 way switch.
Ben erg slecht in technische aangelegenheden, dus vergeef me als deze vraag dom is; maar gaat dat buiten de tonepot om..?

Het is namelijk zo dat ik op mijn gepimpte Blade al een guitarfetish 25db mid/treb boost/cut heb zitten, een 3-way switch en een 2e 3-way switch (die in originele staat de VSC regelde) die ik nu voor serie/parallel/enkelspoel van de little '59 gebruik.

Om mijn Tele maximaal bruikbaar te maken zou ik die 2e switch dan willen gebruiken voor wat normaal gesproken de 3-way switch is; maar ik vraag mezelf dus af of dat zomaar kan doordat ik geen normale maar actieve toonregeling op mijn gitaar heb.
Even kijken of ik je vraag begrijp Tuup .

Je wilt de 1e 3-way switch gebruiken voor het normalen switchen van elementen (neck/neck+brug/brug)? En dan je actieve toonregeling behouden. En je 2e 3-way switch gebruiken om een soort van brug toonregeling presets te maken?

volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn icm je actieve toonregeling, alleen lijkt het mij niet zo handig.

Hoe dit Nocasters trouwens origineel gesoldeerd zitten is:
1: neck + condensator (wollige sound)
2: brug + neck erbij draaien (pot ipv tonepot)
3: brug

Volgens mij bedoel je dit met die 3-way tone-switch, anders snap ik niet wat je bedoelt. Het is dus eigenlijk geen 3-way tone-switch maar een gewone switch met een preset voor de neck (wollige sound).