Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 108 van 252 EersteEerste ... 85898106107108109110118158208 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.071 t/m 1.080 van 2514
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Even weer naar het positieve terug. Laten we Olaf niet afrekenen op zijn enthousiasme over zijn set!!!!!!!!!!

Olaf, is het nog gelukt met het aansturen van de G-sharp met de Gt-8? (En hoe loopt je signaal, zit de Tuner in serie of parallel, en hoe bevalt de tuner?)
    @ hole,

Jij ook bedankt voor de morele steun...
    Heb succes met het gt8/g sharp midi verhaal.
    de sharp schakelt gewoon mee met de gt8, herkent ook de bankchange en alles... helemaal te gek en erg happy mee,iedereen bedankt voor de tips en hulp!

schema: gitaar-->tuner-->gt8-->g-sharp-->eindtrap-->kast
    gt8-->g-sharp-->eindtrap-->kast

de tuner bevalt redelijk goed,kan mijn gitaar stemmen zonder met mijn ogen te moeten knijpen zoals ik moet met de tuner in de display van de gt8..
    de btr2000 is wel iets minder stabiel dan de tuner in de gt,maar niet zo dat het onoverkomelijk is.

groeten,Olaf
    Laatst gewijzigd door olaftheholy; 7 januari 2009 om 21:12

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmedoris Bekijk bericht
    Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als die andere gitarist met zijn "London City combo'tje met maar één voorversterkerbuisje" beter te horen is in de mix en een goede sound heeft...

maar dat is off topic
    Ik eigenlijk ook wel,had ik een goeie smoes om de hele zooi op zolder te zetten bij de rest van de verzameling...en nieuwe spullen te gaan kopen...maar helaas,het mag niet zo zijn

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Als jij het denkt te horen is dat prima hoor. Het enige wat je zou kunnen horen zijn kamfilter effecten. Stereo gaat eigenlijk wat verder dan je denkt, zoals jij het nu gebruikt is het meer dual mono. Maar surround zullen we het maar helemaal niet over hebben, want daar heb je duidelijk helemaal geen kaas van gegeten.

Het is onmogelijk om geen vervorming te hebben. De speakers vervormen al als een gek. Maar die vervorming noemen ze bij speakers, de sound. Als ze niet zouden vervormen zou jij je versterker nergens naar vinden klinken.

Maar ik zie dat je nog niet zo lang echt actief lid bent dus het is je vergeven. Kijk eens goed rond op het forum en laat je verlichten door de ervaren gitaarnetleden.
    Verder hoef je woorden niet met HOOFDLETTERS te typen, dat is nogal storend.
    Tevens kan ik met de termen: 'dreunend laag nodig gillende mids en beendersplijtend hoog' niet zoveel. Dit klinkt meer als een gevalletje: ik wil meer laag, mid en hoog. In mijn wereld noemen mensen dat gewoon 'harder'.

Succes met het verneuken van de balans in je band door je medegitarist weg te blazen. Dat zal de gezelligheid in de band bevorderen.
    10 tekens en nog een beetje meer.... idols... man man man!
    Laatst gewijzigd door olaftheholy; 7 januari 2009 om 21:43

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    het hele signaal met 1ms..gewoon ingeprogrammeerd op het linker kanaal. maximaal kan je hem 50ms geven.
    Dat is inderdaad de enige goede manier en werkt eigenlijk net als een gitaartrack dubbelen. Die 2de track zit ook nooit 100% hetzelfde waardoor de hele zwik vetter gaat klinken.

Ik weet niet of het uberhaupt kan maar je moet eens proberen om je ene kant een stuk minder gain te geven dan de andere kant. Het gaat dan een stuk strakker klinken en ook veel duidelijker. Althans, zo werkt het wel met 2 gitaarpartijen apart opgenomen. Wat ook nog leuk is om 1 van de kanten wat te scoopen en de andere een pak mids erbij te gooien zodat ze mekaar lekker aanvullen.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Standaard

Ben jij die dikzak op de frontpage van positvesound??
    geen wonder dat je zo bekrompen denkt man... je werkt voor een achterlijk instituut als idols... zou ik DOOD nog niet mee willen worden geassocieerd..
    Guys... laat svp iedereen in zijn waarde en een beetje meer respect graag. Nu back on topic s.v.p.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

interessante gerelateerde materie:

Haas effect
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Dat is inderdaad de enige goede manier en werkt eigenlijk net als een gitaartrack dubbelen. Die 2de track zit ook nooit 100% hetzelfde waardoor de hele zwik vetter gaat klinken.

Ik weet niet of het uberhaupt kan maar je moet eens proberen om je ene kant een stuk minder gain te geven dan de andere kant. Het gaat dan een stuk strakker klinken en ook veel duidelijker. Althans, zo werkt het wel met 2 gitaarpartijen apart opgenomen. Wat ook nog leuk is om 1 van de kanten wat te scoopen en de andere een pak mids erbij te gooien zodat ze mekaar lekker aanvullen.
    Ja dat kan zeker.... het is een gt8 hoor,mogelijkheden zijn eindeloos.
    kan links een h&k nemen met rechts een bogner of boogie en andersom,
    rechts clean links highgain,alles is mogelijk... zelfs de meest achterlijke combinaties.. plexi rechts..jazzchorus links.
    Heb ook al heel veel gedaan hoor met dat ding... blijf wel steeds voor de metalband bij de triamp van hughes&kettner uitkomen,die hebben ze er echt heel goed ingezet.
    Speel verder ook nog in een bluesbandje...gebruik daar een blackface twinreverb,met een ts9,bluesdriver en een crybaby wah...
    alles kan met dat apparaat.
    Ga nog wel switchen naar de gt-pro... en snel ook denk ik.

gegroet,Olaf

Senior Member

Standaard

....alles kan met dat apparaat.....
    Zo te horen kun je er ook behoorlijk mee overweg.
    Heeft je dat veel tijd gekost?
    Voordat ik een (ietwat) bruikbaar Wah geluid had gevonden was ik toch wel anderhalf uur verder.
    Ik gebruikte meestal de 4 kabel methode met een Marshall head of combo.

Ik heb wel het idee dat de GT-8/10/Pro specifiek gemaakt zijn om direct op een poweramp of via de 4 kabel methode te gebruiken.
    Als je ze op een andere manier (voor de amp of alleen maar in de loop) gebruikt vallen ze vies tegen is mijn ervaring.

Senior Member

Standaard

Ga nog wel switchen naar de gt-pro... en snel ook denk ik.
    Verslavend dat rackspul heh

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Zo te horen kun je er ook behoorlijk mee overweg.
    Heeft je dat veel tijd gekost?
    Voordat ik een (ietwat) bruikbaar Wah geluid had gevonden was ik toch wel anderhalf uur verder.
    Ik gebruikte meestal de 4 kabel methode met een Marshall head of combo.

Ik heb wel het idee dat de GT-8/10/Pro specifiek gemaakt zijn om direct op een poweramp of via de 4 kabel methode te gebruiken.
    Als je ze op een andere manier (voor de amp of alleen maar in de loop) gebruikt vallen ze vies tegen is mijn ervaring.
    Helemaal mee eens... rechtstreeks naar een poweramp is the only way to fly... logisch ook trouwens anders heb je de voorversterker van de gt8 door de voorversterker van de amp die je gebruikt...krijg je alleen maar ellende mee.
    Het kostte wel redelijk wat tijd voor ik doorhad hoe je snel de gt8 kan programmeren... de gt editor software helpt daarbij wel (wel even een midi naar usb convertertje kopen van een tientje...). ik heb altijd een laptopje bij me met daarop de backups van mijn settings... de editor laat je met een paar muisklikjes heel simpel de boel aanpassen.
    ook handig voor als er weer eens iemand zo leuk is geweest om de hele boel een factory reset te geven...is mij al eens gebeurd tien minuten voor een optreden... gt8 uit/exit en write indrukken/gt8 aan en op write drukken en hoppa....alles weg en een factory reset... daar leer je van hoor ! (hihi)
    Ik vind de fat wah wel aardig.. maar je kan er ook zelf een editen in de custom sectie...

groet Olaf

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten