Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 107 van 252 EersteEerste ... 75797105106107108109117157207 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.061 t/m 1.070 van 2514

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Duh! het is een STEREO (und surround!) cabinet.... EN de bovenste twee speakers staan iets in een hoek naar buiten...en een stereo opstelling in de gt8 dus er komen TWEE signalen van TWEE processoren dus eeh LINKS en RECHTS en op de linker zit 1 ms delay EN JE HOORT HET ECHT WEL!!!
    Als jij het denkt te horen is dat prima hoor. Het enige wat je zou kunnen horen zijn kamfilter effecten. Stereo gaat eigenlijk wat verder dan je denkt, zoals jij het nu gebruikt is het meer dual mono. Maar surround zullen we het maar helemaal niet over hebben, want daar heb je duidelijk helemaal geen kaas van gegeten.

Ik speel in een deathmetalband en heb eindeloos dragend dreunend laag nodig (en plenty voorhanden hoor!) gillende mids en beendersplijtend hoog.
    De hele set kan KNOERTHARD ZONDER vervelende bijwerkingen of idiote fratsgeluidjes...vind je het gek trouwens...de eindtrap is een xls402 van crown,dat din pompt twee keer 320 wattjes naar de speakers en dus heeft dat genoeg ruimte over om alles zonder enge vervormingen (waar toch een hoop mensen mee kampen ) over te brengen.
    Het is onmogelijk om geen vervorming te hebben. De speakers vervormen al als een gek. Maar die vervorming noemen ze bij speakers, de sound. Als ze niet zouden vervormen zou jij je versterker nergens naar vinden klinken.

Maar ik zie dat je nog niet zo lang echt actief lid bent dus het is je vergeven. Kijk eens goed rond op het forum en laat je verlichten door de ervaren gitaarnetleden.
    Verder hoef je woorden niet met HOOFDLETTERS te typen, dat is nogal storend.
    Tevens kan ik met de termen: 'dreunend laag nodig gillende mids en beendersplijtend hoog' niet zoveel. Dit klinkt meer als een gevalletje: ik wil meer laag, mid en hoog. In mijn wereld noemen mensen dat gewoon 'harder'.

Succes met het verneuken van de balans in je band door je medegitarist weg te blazen. Dat zal de gezelligheid in de band bevorderen.

Senior Member

Standaard

Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als die andere gitarist met zijn "London City combo'tje met maar één voorversterkerbuisje" beter te horen is in de mix en een goede sound heeft...

maar dat is off topic
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

Senior Member

Standaard

Even weer naar het positieve terug. Laten we Olaf niet afrekenen op zijn enthousiasme over zijn set!!!!!!!!!!

Olaf, is het nog gelukt met het aansturen van de G-sharp met de Gt-8? (En hoe loopt je signaal, zit de Tuner in serie of parallel, en hoe bevalt de tuner?)

Senior Member

Standaard

Duh! het is een STEREO (und surround!) cabinet.... EN de bovenste twee speakers staan iets in een hoek naar buiten...en een stereo opstelling in de gt8 dus er komen TWEE signalen van TWEE processoren dus eeh LINKS en RECHTS en op de linker zit 1 ms delay EN JE HOORT HET ECHT WEL!!!
    als je HARDER SCHREEUWT, betekent dat niet dat het dan meer 'waar' wordt, of dat subjectieve meningen in een klap niets meer waard zijn...

goed dat je zo enthousiast bent, je hebt een leuke set, onconventioneel en toch goed doordacht!

off-topic'ish met suggestie voor Olaf de Heilige:
    echter/anyhoo; in je 1e foto was alleen de bovenkant van het (Behringer toch?) 'Surround' cabinet te zien..vandaar dat er twijfel bestond over je 'stereo'-signaal:
    een 2x12 of een 4x12 kán stereo bedraad zijn, ik begrijp dat je via de power amp dus L/R signalen van de GT-8 door de speakers stuurt..

daar het signaal van de GT-8 dus stereo is, heb je in principe een stereo bedrading..

waar ikzelf echter mee zit is, zoals eerder gezegd, het punt van spreiding: vergelijk het met je hifi-installatie:
    mooi/goed stereo klinkt IMHO als geluid dat uit 1 punt lijkt te komen, maar waar zowel je linker als je rechter oor van geluid voorzien worden; een goede stereo mix van een live band zou als het ware ongeveer moeten laten horen waar de artiesten op het podium staan (van links-rechts, of rechts-links):

uit je 4x12 komen dus wel degelijk 2 kanalen geluid, in stereo; maar voor het publiek is dit niet het stereo effect dat ze krijgen van een PA met 2 gescheiden speakers... een mooi stereobeeld is dan ook geluid dat uit 2 verschillende richtingen gefocust wordt naar 1 punt, de luisteraar: jouw cabinet stuurt het eigenlijk vanuit 1 punt, 2 verschillende kanten op (naar buiten, i.p.v. naar 'binnen toe')..
    het effect kan hetzelfde zijn; maar 2 kasten die uit elkaar staan zullen vaak 'breder/'meer stereo' ' klinken..

dan het punt of je '1 ms' kan horen.. uiteraard kun je verschil horen, maar 'Wat' hoor je?
    - een soort chorus ?
    - of hoor je echt een ruimtelijker effect, dus dat je het vertraagde signaal ook echt hoort ?

mijn verwachting is dat het moeilijker zal zijn om die ene milliseconde echt als geluid binnen je stereo-panorama te horen en te plaatsen, je zal dus verschil horen, maar niet het verschil dat velen van ons 'willen' horen (namelijk geluid dat om beurten uit het linker-, dan wel het rechterstuk van het stereobeeld lijkt te komen /geluid dat voor je linker-, dan wel rechteroor bedoeld is, als je stereogeluid als 'één breed geluidsveld' beluistert..)

Ik speel in een deathmetalband en heb eindeloos dragend dreunend laag nodig (en plenty voorhanden hoor!) gillende mids en beendersplijtend hoog.
    De hele set kan KNOERTHARD ZONDER vervelende bijwerkingen of idiote fratsgeluidjes...vind je het gek trouwens...de eindtrap is een xls402 van crown,dat din pompt twee keer 320 wattjes naar de speakers en dus heeft dat genoeg ruimte over om alles zonder enge vervormingen (waar toch een hoop mensen mee kampen ) over te brengen.

ik heb gezegd.

[/IMG]

alsjeblieft....
    eindeloos dreunend laag/metal geluid wordt ook vaak heavier, naarmate het 'strakker' wordt weergegeven; dus inderdaad zo weinig mogelijk delay..

voor heftiger werk (sans solo's) vind ikzelf toch gewoon een mono-setup erg prettig; gewoon goed buizengeluid door een dikke kast... effecten als delay voegen diepte toe, maar gaan soms ten koste van mate van 'door de mix prikken' of onderscheidend vermogen..
    (vandaar ook de opmerking dat die 60w London City buizencombo misschien wel meer definitie heeft in de band dan je max. 320w PMPO (of is het 320 RMS... ?) amp...)

maar 1 ms is wel erg extreem...
    misschien is het een leuk idee om eens met delaytijden te spelen: bijvoorbeeld kijken wat het precieze verschil is tussen 1ms, 10ms, 100ms etc..
    zelf hoor ik (looptijd) verschil pas tussen de 20-50 ms, misschien soms bij 10ms.. voor solo's is het soms ook leuk om een verdubbeling te pakken (bijv. 1 kant 300, andere kant 600)... maar dit zou ik niet aanraden met 1ms/2ms, dan vraag je volgens mij wel om echte kamfilter-problemen..

veel gitaarplezier verder, en eventueel sorry voor dit relaas..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Master of Disaster

Standaard

een stereo opstelling in de gt8 dus er komen TWEE signalen van TWEE processoren dus eeh LINKS en RECHTS en op de linker zit 1 ms delay EN JE HOORT HET ECHT WEL!!!
    Heb je op je linker signaal een delay effect van 1ms staan of heb je het volledige signaal met 1ms vertraagd? Hoe heb je dit gedaan?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Maar ik zie dat je nog niet zo lang echt actief lid bent dus het is je vergeven. Kijk eens goed rond op het forum en laat je verlichten door de ervaren gitaarnetleden.
    Wel een heel pedante opmerking. Als morgen Leendert Haaksma, Paul Lenders of Van Weelden lid worden, ga je dan ook zo reageren?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Banned

Standaard

@ nitefly7

Bedankt voor je relaas.
    De set is inderdaad simpel en werkt perfect voor waar ik het voor nodig heb.
    Dat kleine delay'tje zit in de voorversterker ingebouwd en is dus niet een effect als zodanig,maximaal bereik is 50 ms... en dus specifiek om het geluidsbeeld te verbreden en niet meer dan dat.
    Mijn geluid EN het geluid wat het publiek hoort zijn twee verschillende dingen maar onze geluidsman doet het wel zo dat we alletwee uit de mix komen,door de heavier setup heeft mijn geluid gewoon wat meer kl*ten dan dat van onze tweede gitarist.
    en ja... het is echte stereo (bedankt voor de backup)inderdaad en niet dual mono.
    de crown poweramp levert zijn vermogen in rms (Root Mains Square) en de kast is inderdaad van behringer en stereo bedraad.
    Twee kasten klinken inderdaad sneller wat breder dat ben ik met je eens.
    Aangezien we metal spelen is de detailering van de mix niet zo heel erg minitieus... belangrijk voor ons is de muur van scheurende gitaren waar we mee adverteren en die komt echt goed duidelijk de zaal in,believe you me!
    WAT ik precies hoor met die vertraging op één kant is dit; het geluid word 'breder'niet heel veel maar toch wel iets...ehhh ja zeg maar alsof het geluid verder van links en rechts komt,de in een hoek geplaatste bovenste twee speakers helpen daar wel bij hoor,het effect is minder dramatisch nij een normale buikkast... het klinkt in geen geval als een soort chorus(faseverschuiving)
    Je hoort het verschil pas echt goed als je van 1 op 0 ms draait en vice versa en hoe meer ms hoe breder het wordt....alleen boven de 10 ms word het geluid wel erg dunnetjes.
    Maar ik gebruik alleen de toonregeling op de versterker,niet de globale eq op de gt8 of een andere eq binnen dat platform

Ik ben happy met mijn spul...
    bedankt voor het lezen (luisteren)

groet,Olaf

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Als jij het denkt te horen is dat prima hoor. Het enige wat je zou kunnen horen zijn kamfilter effecten. Stereo gaat eigenlijk wat verder dan je denkt, zoals jij het nu gebruikt is het meer dual mono. Maar surround zullen we het maar helemaal niet over hebben, want daar heb je duidelijk helemaal geen kaas van gegeten.

Het is onmogelijk om geen vervorming te hebben. De speakers vervormen al als een gek. Maar die vervorming noemen ze bij speakers, de sound. Als ze niet zouden vervormen zou jij je versterker nergens naar vinden klinken.

Verder hoef je woorden niet met HOOFDLETTERS te typen, dat is nogal storend.
    Tevens kan ik met de termen: 'dreunend laag nodig gillende mids en beendersplijtend hoog' niet zoveel. Dit klinkt meer als een gevalletje: ik wil meer laag, mid en hoog. In mijn wereld noemen mensen dat gewoon 'harder'.

Succes met het verneuken van de balans in je band door je medegitarist weg te blazen. Dat zal de gezelligheid in de band bevorderen.
    ach...Guttegutteguttegut.... heb jij het zo moeilijk jochie? ! RESOL
    lees 't topic even,het schijnt dat je de plank mis slaat maar dat geeft niks hoor... mensen geven toch wel om je ondanks je persoonlijkheid van een verschrompelde pinda...

Horns UP!

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Heb je op je linker signaal een delay effect van 1ms staan of heb je het volledige signaal met 1ms vertraagd? Hoe heb je dit gedaan?

het hele signaal met 1ms..gewoon ingeprogrammeerd op het linker kanaal. maximaal kan je hem 50ms geven.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Wel een heel pedante opmerking. Als morgen Leendert Haaksma, Paul Lenders of Van Weelden lid worden, ga je dan ook zo reageren?

@ riffenstein.... precies! eerst iemand neerhoeken en hem dan omhoogslijmen,ik vind het jammer dat zoiets kan in dit topic over foto's van multirackjes... blij dat ik ze zo af en toe nog plaats!

H.U. groet,Olaf

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten