Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40

Discussie: Washburn

Senior Member

Standaard

Onze ex gitarist had zo'n ding, prrrrima gitaartje, moest even n intonatie beurt hebben, maar verder niks mis mee en helemaaaaal niet voor dat geld..(5/600 euri) met echte seymour duncans dr in.
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

Senior Member

Standaard

Ik heb'hier een Evil Twin staan. Is eigenlijk net een Les Paul, klinkt alleen wat doffer. Is verder misschien nog wel zwaarder dan een LP qua gewicht.

Grote verschil is dat de nek ontzettend dun is. Verder zit er een buzz feiten tuning system op, maar ik heb eigenlijk geen idee wat daar nou het voordeel van is. Volgens mij tuned hij net zoals een andere gitaar...

Zo een dus:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strat 91 Bekijk bericht
    Wat vind je dan niet goed aan een chinese N2? De elementen, de algemene feel of wat anders? Ik heb zelf al jaren een N2 chineesje en ik ben der erg blij mee. Kwa afwerking had hij idd wel wat beter gemogen.

afwerking is veel minder. Voorbeeld:

De fretten waren niet mooi glad afgevijld aan de zijkanten.
    De gebruikte hardware is van minder kwaliteit (floyd rose (niet echt stemvast en ijzer van minder kwaliteit), stem mechanieken en de push/pull pot)
    Bij 1 van de 2 die ik in mijn handen heb gehad zat er een kier (kon er bijna onderdoor kijken) tussen de hals en de halspocket.

Nog een minpunt:
    Het brug element is geen echte bill lawrence

Cosmetisch minpunt:
    De meeste chinese versies hebben dot inlays aan de bovenzijde van de hals ipv midden + voor de hals en body zijn 2 verschillende soorten hout gebruikt.

De hals is opzich ok, maar lang niet zo fijn als de usa die ik heb (mede door de slechte fret job)
    Vind de chinese n2 echt op stagg niveau verkeren.

Hier de usa/korea N2 die niet meer gemaakt word:

en filmpje van de washburn n2 die nu verkocht wordt (ook al gebruikt elke online shop incl washburn nog het oude model als voorbeeld):

http://www.youtube.com/watch?v=pSMEArNv9DQ

Geluid is ook vrij anders. De nieuwe klint wel vrij open, maar wel een beetje blikkerig. Is het filmpje ook wel te horen (ondankt dat de gitaar in het filmpje knetter vals is).

Als laatste. Ik heb mijn washburn n2 2e hand voor 175 euro gekocht. De nieuwe veel slechtere versie is 2x zo duur.

Maar goed als jij er blij mee bent zal de gitaar dus voor jou dus prima voldoen!

Standaard

Nou er zit een Bill Lawrence USA in.

Maar wat bedoel je dat de hals en de body van 2 soorten hout zijn gemaakt? De body is van elzen en de hals is maple, is toch niks mis mee?

Ik heb geen chinese geprobeerd. De mijne is uit 1992, een koreaan en echt een top gitaar.

Speelt heerlijk, lekkere hals, goed hout. Deze gaat er echt niet uit. Hij speelt als een veel duurdere gitaar. Al vond ik de pickups die erin zaten niet zo, vandaar dus de verandering naar SD SH4 en SH 1.

En als iemand een X-40 in een winkel ziet hangen, probeer hem dan vooral! Want dat zijn ook echt
    goede gitaren. Spelen heerlijk, quilted maple top met een blauwe finish, SD SH1 en SH6 er standaard in, schaller tremelo, buzz feiten, enzovoort. Ook een gitaar die veel meer waard is dan ie kost.
    Fender American Ash Stratocaster
    Washburn N2 costumised
    Washburn X-40 ProQ
    Ibanez SR 505

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaristje 18 Bekijk bericht
    Nou er zit een Bill Lawrence USA in.

Maar wat bedoel je dat de hals en de body van 2 soorten hout zijn gemaakt? De body is van elzen en de hals is maple, is toch niks mis mee?

Ik heb geen chinese geprobeerd. De mijne is uit 1992, een koreaan en echt een top gitaar.

Speelt heerlijk, lekkere hals, goed hout. Deze gaat er echt niet uit. Hij speelt als een veel duurdere gitaar. Al vond ik de pickups die erin zaten niet zo, vandaar dus de verandering naar SD SH4 en SH 1.

En als iemand een X-40 in een winkel ziet hangen, probeer hem dan vooral! Want dat zijn ook echt
    goede gitaren. Spelen heerlijk, quilted maple top met een blauwe finish, SD SH1 en SH6 er standaard in, schaller tremelo, buzz feiten, enzovoort. Ook een gitaar die veel meer waard is dan ie kost.
    Mijn commentaar sloeg op de chinese versie he! Over de USA en Koraanse versie ben ik zeer lovend!

dat van 2 soorten hout sloeg ook op een minpunt van het uiterlijk van de chinese versie. Vind het kleurverschil niet mooi. De oude versie die jij en ik hebben, hebben dat kleurverschil niet. Is onbelnagrijk detail idd, maar het is wel een minpunt vind ik.
    En in de nieuwe chinese versie zit volgens mij geen echte bill lawrence in. Bij de nieuwe staat namelijk bill lawerence op het picket en dat hoort al niet + de sound is totaal anders als de echte bill lawrence pickup. Zou raar zijn dat 2 dezelfde pickups totaal anders klinken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    afwerking is veel minder. Voorbeeld:

De fretten waren niet mooi glad afgevijld aan de zijkanten.
    De gebruikte hardware is van minder kwaliteit (floyd rose (niet echt stemvast en ijzer van minder kwaliteit), stem mechanieken en de push/pull pot)
    Bij 1 van de 2 die ik in mijn handen heb gehad zat er een kier (kon er bijna onderdoor kijken) tussen de hals en de halspocket.

Nog een minpunt:
    Het brug element is geen echte bill lawrence

Cosmetisch minpunt:
    De meeste chinese versies hebben dot inlays aan de bovenzijde van de hals ipv midden + voor de hals en body zijn 2 verschillende soorten hout gebruikt.

De hals is opzich ok, maar lang niet zo fijn als de usa die ik heb (mede door de slechte fret job)
    Vind de chinese n2 echt op stagg niveau verkeren.

en filmpje van de washburn n2 die nu verkocht wordt (ook al gebruikt elke online shop incl washburn nog het oude model als voorbeeld):

http://www.youtube.com/watch?v=pSMEArNv9DQ

Geluid is ook vrij anders. De nieuwe klint wel vrij open, maar wel een beetje blikkerig. Is het filmpje ook wel te horen (ondankt dat de gitaar in het filmpje knetter vals is).

Als laatste. Ik heb mijn washburn n2 2e hand voor 175 euro gekocht. De nieuwe veel slechtere versie is 2x zo duur.

Maar goed als jij er blij mee bent zal de gitaar dus voor jou dus prima voldoen!
    Mijn Washburn is dan wel niet perfect afgewerkt, maar zeker niet op brandhout niveau ala stagg. Bij mij is er niks noemswaardigs mis of verkeerdt aan de fretjes. Krijg een beetje het idee dat er zowel goede als slechte exemplaren tussen zitten. Bedankt voor het uit leggen van de verschillen trouwens. In mijn ogen is het gewoon een leuke allround gitaar, wel echt een werkpaard. Als ik mijn gitaar keuze over zou kunnen doen had ik denk ik toch nog voor wat anders doorgekeken, zeker met die prs van rond de 500 euro.
    Laatst gewijzigd door strat 91; 5 januari 2009 om 21:20
    Wat is het verschil tussen een muzikant en een grote pizza?
    De pizza kan een gezin van vier voeden.

Senior Member

Standaard

Mijn Washburn is dan wel niet perfect afgewerkt, maar zeker niet op brandhout niveau ala stagg. Bij mij is er niks noemswaardigs mis of verkeerdt aan de fretjes. Krijg een beetje het idee dat er zowel goede als slechte exemplaren tussen zitten. Bedankt voor het uit leggen van de verschillen trouwens. In mijn ogen is het gewoon een leuke allround gitaar, wel echt een werkpaard. Als ik mijn gitaar keuze over zou kunnen doen had ik denk ik toch nog voor wat anders doorgekeken, zeker met die prs van rond de 500 euro.
    JA er zit wel verschil in idd. Heb er 2 in mn handen gehad zoals gezegd. De ene had dus het problee van de neck pocket. de ander niet. Lees ook op harmony central dat de een er best over te spreken is en de ander het niks vind.

Btw voor 200 euro heb je een 2e hands washburn n2 uit de jaren 90. Als je het een fijne gitaar vind kun je altijd een gokje wagen:P

Senior Member

Standaard

nou dit: http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1

is dus die chinese versie. 500 euro koopje!

Senior Member

Standaard

Eeuh, staat toch 350 bij:P
    Staat der trouwens nog een voor 309 met een effect apperaat.
    Wat is het verschil tussen een muzikant en een grote pizza?
    De pizza kan een gezin van vier voeden.

Senior Member

Standaard

Eeuh, staat toch 350 bij:P
    Staat der trouwens nog een voor 309 met een effect apperaat.
    ja hij heeft de prijs verlaagt na een mail van een forum lid. Zie "twijfel over een advertentie" topic.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten