Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 26 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 260
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Laat ik eens de solo van Gates Of Babylon van Rainbow noemen.
    Geweldig...maar er zijn er nog zoveel meer!
    Mooi nummer/solo!
    Ken je de uitvoering van Yngwie ook? Die mag er best zijn vind ik!

Maaaaarrrr, de beste solo ever is natuurlijk van David Meniketti van Y(esterday) & T(oday) in het nummer I Believe In You.

Anno 2008/2009 is dat natuurlijk enorm gay/not done/emo om te zeggen maar voor mij is dat nog steeds een supersolo.
    Ik kan ze/hem (het zijn er eigenlijk 2 -3 in één nummer) grotendeels meespelen maar er zitten een paar details in die alleen David kan heb ik het idee.
    Earthshaker en Black Tiger (Y&T's beste albums) heb ik dit jaar op CD aangeschaft. Ik had tot dan toe alleen nog maar de LP's.

Toen ik Y&T op TV zag met Pinkpop '82 toe wist ik dat ik ook hardrock-gitarist wilde worden. Later heb ik "ervoor gekozen" om dit hobbymatig te gaan doen.

Senior Member

Standaard

Gates Of Babylon is natuurlijk een werk waar de ene genialiteit de andere overtreft in alle opzichten. De Malmsteen versie vind ik wel redelijk, in ieder geval een stuk beter dan zijn meeste andere Blackmore-covers. Intro is leuk, verder gaat het ook leuk, maar de zanger haalt de hele sfeer weg, en als Malmsteen begint te soleren begint het bij mij onder de nagels te kriebelen...

Anyway, ik snap je helemaal wat Meniketti betreft, H.Huisjes! Om eerlijk te zijn had ik Y&T nooit fatsoenlijk beluisterd, en toen ze voor Deep Purple speelden vorig jaar was het eigenlijk allemaal nieuw voor mij. Maar... Wat een show was dat zeg, ik kreeg kippevel na kippevel van die Meniketti! Een soort Gary Moore die zijn volledige ziel in gitaar en zang stopt en dat gevoel in alle mogelijke vormen van hem afspat. Op de plaat echter vind ik maar zo-zo nu...

Maar nu wordt het leuk. Letterlijk net toen ik dit van Meniketti schreef, werd ik gebeld. Ik heb een keer een top5 rock-lijst ingevuld, en ik kwam op de radio! Eerst heb ik wat dingen uitgelegd over mijn no.5: Heaven & Hell, toen no.3: Temple Of The King, en daarna no.1 Child In Time die ook werd gedraaid. Ik dacht ik doe nog een beetje commercieel, anders win ik nooit wat. En met succes!

Maargoed, win ik een keer wat, is het een vuurwerkpakket...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Gates Of Babylon is natuurlijk een werk waar de ene genialiteit de andere overtreft in alle opzichten. De Malmsteen versie vind ik wel redelijk, in ieder geval een stuk beter dan zijn meeste andere Blackmore-covers. Intro is leuk, verder gaat het ook leuk, maar de zanger haalt de hele sfeer weg, en als Malmsteen begint te soleren begint het bij mij onder de nagels te kriebelen...

Anyway, ik snap je helemaal wat Meniketti betreft, H.Huisjes! Om eerlijk te zijn had ik Y&T nooit fatsoenlijk beluisterd, en toen ze voor Deep Purple speelden vorig jaar was het eigenlijk allemaal nieuw voor mij. Maar... Wat een show was dat zeg, ik kreeg kippevel na kippevel van die Meniketti! Een soort Gary Moore die zijn volledige ziel in gitaar en zang stopt en dat gevoel in alle mogelijke vormen van hem afspat. Op de plaat echter vind ik maar zo-zo nu...

Maar nu wordt het leuk. Letterlijk net toen ik dit van Meniketti schreef, werd ik gebeld. Ik heb een keer een top5 rock-lijst ingevuld, en ik kwam op de radio! Eerst heb ik wat dingen uitgelegd over mijn no.5: Heaven & Hell, toen no.3: Temple Of The King, en daarna no.1 Child In Time die ook werd gedraaid. Ik dacht ik doe nog een beetje commercieel, anders win ik nooit wat. En met succes!

Maargoed, win ik een keer wat, is het een vuurwerkpakket...
    Ik vind die zanger geweldig. Dacht dat het Jeff Scott Soto was?
    Die heeft ook nog een goeie plaat gemaakt met Soul Sirkus (met Journey gitarist Neal Schon).
    Persoonlijk vind ik de solo van Malmsteen best wel OK.
    Er zijn echter veel gitaristen die niet van Malmsteen houden. Zeer begrijpelijk maar ik ben daar dus niet ééntje van.
    Ik vind hem ronduit geweldig.
    Maar ja, da's erg persoonlijk en een kwestie van (slechte) smaak natuurlijk.

Wat leuk dat je op de radio kwam.
    Was dat 3FM?
    Wel weer balen van dat achterlijke vuurwerkpakket. Win je ook 's wat, krijg je dit.

P.S. wat waren nummer 4 en 2?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik vind die zanger geweldig. Dacht dat het Jeff Scott Soto was?
    Die heeft ook nog een goeie plaat gemaakt met Soul Sirkus (met Journey gitarist Neal Schon).
    Persoonlijk vind ik de solo van Malmsteen best wel OK.
    Er zijn echter veel gitaristen die niet van Malmsteen houden. Zeer begrijpelijk maar ik ben daar dus niet ééntje van.
    Ik vind hem ronduit geweldig.
    Maar ja, da's erg persoonlijk en een kwestie van (slechte) smaak natuurlijk.

Wat leuk dat je op de radio kwam.
    Was dat 3FM?
    Wel weer balen van dat achterlijke vuurwerkpakket. Win je ook 's wat, krijg je dit.

P.S. wat waren nummer 4 en 2?
    Ja, volgens mij ook Jeff Scott Soto. Geweldige zanger, maar niet voor dat nummer vind ik.

Het was Twente FM (iets regionaler dan 3FM ). Volgens mij had ik Since I've Been Loving You en Shine On You Crazy Diamond als nummer 2 en 4 (volgorde weet ik niet). Maargoed, een serieuze top-lijst kan ik niet maken, maar dit zijn wel geweldige nummers die ook nog algemeen bekend en erkend zijn. Dus ik dacht dat dat wel kans maakte...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Ja, volgens mij ook Jeff Scott Soto. Geweldige zanger, maar niet voor dat nummer vind ik.

Het was Twente FM (iets regionaler dan 3FM ). Volgens mij had ik Since I've Been Loving You en Shine On You Crazy Diamond als nummer 2 en 4 (volgorde weet ik niet). Maargoed, een serieuze top-lijst kan ik niet maken, maar dit zijn wel geweldige nummers die ook nog algemeen bekend en erkend zijn. Dus ik dacht dat dat wel kans maakte...
    Hehe, dat had je dus goed gedacht.
    Goeie top 5 alhoewel het erg moeilijk is om een top 5 samen te stellen.
    Is ook zo veranderlijk...

Is er al een topic van de beste 5 nummers?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Is er al een topic van de beste 5 nummers?
    Vast wel, maar pin me er niet op vast!

Senior Member
    Blog Entries
    243

Standaard

Beeeeeeeeeeetje OT, maar voor Y&T zo heette was hun naam Yesterday And Today, onder die naam maakten ze al enkele albums. Hun debuut, met daarop Earthshaker, waarnaar een later album (het allerbeste ooit!) genoemd werd, is gereissued op CD.
    En "toen" was het ook al een beetje gay om Y&T leuk te vinden... zo vonden mijn Motörhead-minnende maatjes althans.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

Standaard

Dit is 1 van mijn favoriete gitaarsolo's. Alex Lifeson is echt een onderschatte gitarist, er zit zoveel gevoel in deze solo...

Rush- La Villa Strangiato
    "Boogie Chillun"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Wesley Bekijk bericht
    Dit is 1 van mijn favoriete gitaarsolo's. Alex Lifeson is echt een onderschatte gitarist, er zit zoveel gevoel in deze solo...

Rush- La Villa Strangiato
    Goeie smaak Wesley. Alex Lifeson en Rush is fantastisch!

Senior Member

Standaard

man man man, wat een stelletje ouwe lullen
    Y&T ... heb ik ook nog op vinyl gekocht, Gates of Babylon heb ik nog in een live versie van een toendertijd beroemd engels festival

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten