Oorspronkelijk geplaatst door
artnaz
Gates Of Babylon is natuurlijk een werk waar de ene genialiteit de andere overtreft in alle opzichten. De Malmsteen versie vind ik wel redelijk, in ieder geval een stuk beter dan zijn meeste andere Blackmore-covers. Intro is leuk, verder gaat het ook leuk, maar de zanger haalt de hele sfeer weg, en als Malmsteen begint te soleren begint het bij mij onder de nagels te kriebelen...
Anyway, ik snap je helemaal wat Meniketti betreft, H.Huisjes! Om eerlijk te zijn had ik Y&T nooit fatsoenlijk beluisterd, en toen ze voor Deep Purple speelden vorig jaar was het eigenlijk allemaal nieuw voor mij. Maar... Wat een show was dat zeg, ik kreeg kippevel na kippevel van die Meniketti! Een soort Gary Moore die zijn volledige ziel in gitaar en zang stopt en dat gevoel in alle mogelijke vormen van hem afspat. Op de plaat echter vind ik maar zo-zo nu...
Maar nu wordt het leuk. Letterlijk net toen ik dit van Meniketti schreef, werd ik gebeld. Ik heb een keer een top5 rock-lijst ingevuld, en ik kwam op de radio! Eerst heb ik wat dingen uitgelegd over mijn no.5: Heaven & Hell, toen no.3: Temple Of The King, en daarna no.1 Child In Time die ook werd gedraaid. Ik dacht ik doe nog een beetje commercieel, anders win ik nooit wat. En met succes!
Maargoed, win ik een keer wat, is het een vuurwerkpakket...

Favorieten/bladwijzers