waarom inderdaad alleen Boss, voor 't zelfde geld heb je bij 'De Concurrent' ook hele lekkere dingen, voorbeeld:
OD-1/OD-3/SD-1/BD-2 (verschillen subtiel van elkaar, maar vooral de SD-1 is zo'n 'sleeper' niet echt gehyped maar wel erg bruikbaar voor velen..): Bad Monkey doet dingen die ze alle 4 wel apart doen, maar de BM doet 't gewoon even net iets flexibeler van gritty boost tot over-the-top lead..
maar goed, in die OD-afdeling zou ik de OD-1 (als je'm kan vinden), OD-3, BD-2 en zeker SD-1 eens testen..
higher gain; als je 'n kokende Marshall-achtige sound hebt op je CAE (Welke amp gebruik je met dit 'thuisboard' ? ) dan kun je de beruchte DS-1 ook als extra drive gebruiken (gain iets lager houden, volume hoger en blazen maar)... De DS-2 zou ik links laten liggen, die doet iets 'meer' van wat de DS-1 al niet zo goed kon (standalone distortion klanken dus..)
Metal Zone daargelaten, was ik erg verrast over de Metalcore (Boss ML-2), deze klinkt zelfs door buizenamps toch wel als 'heavy stuff', en met meer 'in the mix/DOOR de mix'-potentie dan die gekke MT-2 metal zone..
gainsectie-kandidaten: OD-1/-3, SD-1 (SD-2 misschien..) BD-2, misschien MD-2 (hoor ik soms ook wel leuke dingen over) en de ML-2
swirly-stuff; de niet te versmaden CE-1 en CE-2 ('t was even 'n tossup, maar ik ben toch bij "My First Sony/Chorus" gebleven, en heb 2 of 3 CE-2's verkocht om de Arion SCH-1 te houden..), misschien de CE-3...
de flangers van Boss zijn ook erg geliefd, die BF-2 of BF-3..
die PS-2 en PS-3 zijn ook erg leuk (volgens mij heeft 1 van die 2 ook 'n kleine ingebouwde Delay, ook erg handig), de PS-5 heb ik zelf gehad en is leuk voor harmony-stuff, whammy's en shifts (tremolo arm-simulatie is ook erg grappig)
als je gaat voor 'n 4 + 4 board, All-Boss, dan is mijn voorstel:
SD-1, BD-2, ML-2, CS-3 (compressor; niet te extreem ingesteld 'n waardevol pedaal; te snel afgedaan als 'noisy')
+
CE-2 chorus, PS-3 shift/delay, DM-2/3 analog delay, RC-2 (looper in compact formaat, erg bruikbaar)...
deels 'duurder'/vintage Boss, maar 'n board waar ik thuis én op 't podium best gezien en gehoord zou willen worden..
zit je toch nog aan 400/500 euro, maar dat is 't zelfde als 3 Fulltone pedalen![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers