Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 124

Discussie: Leuke Boss pedalen

Standaard

hihi. leuk topic.

spam? ja. waarschijnlijk wel. als je je zooit kwijt wil is dit een manier

Maar het ging me er eigenlijk om meet te weten te komen over de duurdere pedalen die ik nog niet ken.
    Wat ik wil is gewoon een leuk plankje voor thuis ipv een pod ofzo.

Het leuke van die looper en sommige delays is dat je er veel mee kan het het klibnkt gewoon goed. niet super natuurlijk maar daar betaal je dan ook voor.

MT-2 is idd een pedaal wat iedereen uitscheit waaronder ik in het verleden. maar net als elk effect heeft ook deze een indeale manier van instellen. meeste mensen kopen als 1 van de eerste pedalen een MT-2 en scoopen alles en klagen, verkopen dan gelijk. maar het pedaal is ook heel goed te gebruiken als je een beetje nadenkt en draait...

maar goed. dit topic gaat me dus om de tips!

HM-2
    OD-1

die gaan we eens bestellen dan. bedankt voor die tips.

Waarom Boss? het zijn voor het geld gewoon goede pedalen en wat je ervoor betaald krijg je ook weer terug na verkoop. Dat vonden jullie toch zo belangrijk voor mij?
    verder vind ik de kleurtjes wel leuk en wil ik eigenlijk bewijzen dat je met wat goedkope pedaaltjes ook een goed soundje kan krijgen. tis dus niet ter vervanging van mn rackje... tis ernaast om zomaar wat te spelen...

alvast bedankt. en iedereen die nog tips heeft welke er nog leuke pedalen zijn mag het laten horen. ik ben eigenlijk wel enorm benieuwd...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Koop gewoon 1 tot 3 willekeurige Boss pedaaltjes, sluit ze aan maar gebruik de effekten niet: instant Boss tone!!!

Moest er even uit, ik word niet vrolijk v/h verlies aan punch en dynamiek van die dingen als ze uit staan. Ontzettend stevig zijn ze absoluut, ik heb echt respect voor hun produktenlijn en geschiedenis maar die tone-suck vind ik vreselijk, op 1 of andere manier veel duidelijker aanwezig dan bij andere, moderne non-truebypass-pedalen als Ibanez en DigiFnark TM bijvoorbeeld.

Standaard

Bestellen?
    De HM-2 vind je doorgaans voor 30 euro tweedehands...

En zo af en toe kom je van die gevulde bcb kistjes tegen voor een leuk prijsje, dan heb je meteen een aantal boss pedaaltjes.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Koop gewoon 1 tot 3 willekeurige Boss pedaaltjes, sluit ze aan maar gebruik de effekten niet: instant Boss tone!!!

Moest er even uit, ik word niet vrolijk v/h verlies aan punch en dynamiek van die dingen als ze uit staan. Ontzettend stevig zijn ze absoluut, ik heb echt respect voor hun produktenlijn en geschiedenis maar die tone-suck vind ik vreselijk, op 1 of andere manier veel duidelijker aanwezig dan bij andere, moderne non-truebypass-pedalen als Ibanez en DigiFnark TM bijvoorbeeld.

je hebt helemaal gelijk. vanaf meer dan 3 pedalen hoor je dat idd. ik herken het wel. maar voor de prijs mag je ook niet zeuren dan he dingen kosten geen drol.

De eerste heb ik geloof ik net gekocht... bedankt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Bestellen?
    De HM-2 vind je doorgaans voor 30 euro tweedehands...

En zo af en toe kom je van die gevulde bcb kistjes tegen voor een leuk prijsje, dan heb je meteen een aantal boss pedaaltjes.
    natuurlijk koop ik alleen 2ehands... is er een andere manier?
    zo'n kistje is idd ook wel een goed idee! bedankt.

hier nog een MT-2 demo door daffy duck! die vent kan leuk lullen!
    Laatst gewijzigd door Nocki; 31 december 2008 om 21:38
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

waarschijnlijk nog niet tweede hands, maar wel lekker rocket fuel

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robostrat Bekijk bericht
    waarschijnlijk nog niet tweede hands, maar wel lekker rocket fuel
    Hij zoekt toch BOSS pedalen?
    Anders had iedereen al vanallerlei ander merken geroepen

Nocki, Boss OD-3/BD-2 Blues drive! Goed pedaal, werkt ook prima als tubescreamer.
    Verder is de Digital Metalizer ook een leuk pedaal alleen mist ie wel wat ballen (bass) helaas. Misschien dat ie het op jouw setup wel goed werkt en genoeg ballen heeft mij in mij geval was dat helaas niet zo.

Je zoekt alleen maar overdrive/distortion pedalen van Boss?
    Boss heeft namelijk heleboel leuke modulatie pedalen etc. Ik vind de drives en distortions van Boss niet geweldig (OD-3 en BD-2 wel trouwens) maar de modulatie en delay's vind ik echt helemaal geweldig! (smaken verschillen)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

ik heb een BD-2 met n keeley mod, geweldig pedaal.
    veel meer dynamiek als origineel.
    deze mod is eventueel ook zelf uit te voeren, genoeg info te vinden op internet.

Senior Member

Standaard

De OD-1 van Boss.... Nog de versie met 2 knoppen (en geen drie). SUper pedaal!!

Senior Member

Standaard

Voor standalone drive (op een cleane amp), de OD-3 en vooral de SD-2!
    Qua effecten zou ik naar een PS-2/3 kijken, oude analoge delay is ook tof, DM-2/3 en zo'n blauwe vibrato staat natuurlijk ook wel errug leuk!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Senior Member

Standaard

waarom inderdaad alleen Boss, voor 't zelfde geld heb je bij 'De Concurrent' ook hele lekkere dingen, voorbeeld:

OD-1/OD-3/SD-1/BD-2 (verschillen subtiel van elkaar, maar vooral de SD-1 is zo'n 'sleeper' niet echt gehyped maar wel erg bruikbaar voor velen..): Bad Monkey doet dingen die ze alle 4 wel apart doen, maar de BM doet 't gewoon even net iets flexibeler van gritty boost tot over-the-top lead..

maar goed, in die OD-afdeling zou ik de OD-1 (als je'm kan vinden), OD-3, BD-2 en zeker SD-1 eens testen..

higher gain; als je 'n kokende Marshall-achtige sound hebt op je CAE (Welke amp gebruik je met dit 'thuisboard' ? ) dan kun je de beruchte DS-1 ook als extra drive gebruiken (gain iets lager houden, volume hoger en blazen maar)... De DS-2 zou ik links laten liggen, die doet iets 'meer' van wat de DS-1 al niet zo goed kon (standalone distortion klanken dus..)

Metal Zone daargelaten, was ik erg verrast over de Metalcore (Boss ML-2), deze klinkt zelfs door buizenamps toch wel als 'heavy stuff', en met meer 'in the mix/DOOR de mix'-potentie dan die gekke MT-2 metal zone..

gainsectie-kandidaten: OD-1/-3, SD-1 (SD-2 misschien..) BD-2, misschien MD-2 (hoor ik soms ook wel leuke dingen over) en de ML-2

swirly-stuff; de niet te versmaden CE-1 en CE-2 ('t was even 'n tossup, maar ik ben toch bij "My First Sony/Chorus" gebleven, en heb 2 of 3 CE-2's verkocht om de Arion SCH-1 te houden..), misschien de CE-3...
    de flangers van Boss zijn ook erg geliefd, die BF-2 of BF-3..
    die PS-2 en PS-3 zijn ook erg leuk (volgens mij heeft 1 van die 2 ook 'n kleine ingebouwde Delay, ook erg handig), de PS-5 heb ik zelf gehad en is leuk voor harmony-stuff, whammy's en shifts (tremolo arm-simulatie is ook erg grappig)

als je gaat voor 'n 4 + 4 board, All-Boss, dan is mijn voorstel:

SD-1, BD-2, ML-2, CS-3 (compressor; niet te extreem ingesteld 'n waardevol pedaal; te snel afgedaan als 'noisy')
    +
    CE-2 chorus, PS-3 shift/delay, DM-2/3 analog delay, RC-2 (looper in compact formaat, erg bruikbaar)...

deels 'duurder'/vintage Boss, maar 'n board waar ik thuis én op 't podium best gezien en gehoord zou willen worden..

zit je toch nog aan 400/500 euro, maar dat is 't zelfde als 3 Fulltone pedalen
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten