Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 47 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 467

Standaard

heb laatst een goed bod gehad op een van mijn london city's. wat over en weer gemaild. de man woonde alleen aan de andere kant van nl. dus duurde 2 maanden voordat hïj hem op kwam halen. maar hij had wel netjes geld over gemaakt en uiteindelijk alles goed gekomen.
    heb zelf ooit een brommer gekocht voor 600 euro waar van alles aan mis bleek te zijn. ik krijg hem nu nog niet aan de straatstenen verkocht. achteraf had ik moeten weten dat het zaakje stonk.

een paar tips. kijk naast de spelling in de advertentie ook naar spelling en interpunctie in de reactiemail. zegt vaak ook iets over de betrouwbaarheid.

en vraag altijd een adres en kijk het na.
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

Senior Member

Standaard

...dus mensen die een lage opleiding genoten hebben, danwel dyslectisch zijn, zijn minder betrouwbaar dan mensen die wel foutloos kunnen schrijven?
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiegersma Bekijk bericht
    ...dus mensen die een lage opleiding genoten hebben, danwel dyslectisch zijn, zijn minder betrouwbaar dan mensen die wel foutloos kunnen schrijven?
    Tja, klinkt misschien wat lomp, maar ik merk ook dat mensen die een nette mail sturen betrouwbaarder zijn. Heel veel mensen sturen een slordig mailtje met vragen die je netjes beantwoordt, en laten vervolgens nooit meer wat van zich horen.

Senior Member

Standaard

Correct taalgebruik, interpunctie en dergelijke is inderdaad wel een redelijke indicatie.

Wat ik echter belangrijker vind is "geduld". Veel mails met vragen zijn in alle haast geschreven. Inderdaad vaak gekenmerkt door slecht taalgebruik, weinig of geen interpunctie en geen hoofdletters. Neem gewoon de tijd een normale fatsoenlijke mail te sturen! Waarom zou het zo gehaast moeten? Nou...als ik die vraag beantwoord heb ben ik er meestal wel uit: ik loop een risico.

Geduld om even een normale en fatsoenlijke mail te sturen kun je ook opbrengen als je een lagere opleiding hebt genoten.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

dat is voor mij dan wel pech hebben, meestal als ik mailtje weer terug krijg zie i kdat mijn mailtje vol stonden met spelfouten intrepunctiefouten etc.

Ik ben zelf gecontroleerde verkoper op marktplaats. Je weet dan dat het goed zit. Klopt het geen wat je koopt niet met de advertentie of stuur de beste man het niet op. Kun je het bedrag van marktplaats terug vorderen deze verhalen het dan op de koper.

Een gecontroleerde verkoper heeft zich de moeite genomen om een kopie van het uittreksel van het bevolkingregister een kopie van het laatste bankafschrift op te sturen naar marktplaats.

Toegegeven iemand die zich die moeite neemt verkoopt meestal vaker iets via marktplaats, weet dan meestal ook beter de prijzen dus is er relatief gezien minder snel een superkoopje bij te scoren. Je hebt echter wel zekerheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Maar ik denk dat er toch wel ook wat uitersten zijn...

Ik heb een laptop te koop staan... Krijg je eerst zoiets:"wil je 250 geven kom ik hem gelijk halen" (Dat was alles)
    En vervolgens nog een keer zoiets:"oke
    ik mag vage dat kun je hem sturen en ik stuur je rekeningnummer ? of rembour ?
    ik kom hem ophalen en ik betaal je wel ?? Waar woon je en wat adres van jou ?
    Maar ik woon in roosendaal (noord-brabrant)
    Jij moet zelf weten.?

Laat weten oke"

En het vreemdste aan de laatste is dat het een reactie is op de volgende mail van mij:"Hallo,

Ik neem aan, dat je bod van € 250,- serieus is.
    Ik ben echter nog eerst op zoek naar een R2Hv om mijn huidige R2H te vervangen. Ik had er één gevonden, maar dit gaat helaas niet door. Dus tot die tijd wacht ik nog even met het verkopen van die van mij.

Groeten,
    Rudi Hendrix
    "
    Hoe serieus moet je iemand die totaal niet leest nemen?

En dan is dit slechts een kleine greep uit de reacties. Dat is wel iets anders dan enkele taal- en/of interpunctiefouten. Er is een verschil tussen niet perfect foutloos Nederlands schrijven en de bovenstaande voorbeeldjes.
    En als iemand gecontroleerde verkoper is vertrouw ik het sowieso al meer.
    Laatst gewijzigd door Plantje; 26 december 2008 om 23:53
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

dat is idd wel heel extreem
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Ik ben nog niet afgezet.. maar ik denk als ik hier op inga dat ik wel eens afgezet zou kunnen worden:

ello Seller,
    Thanks a lot for getting back to me.I am very glad to read from you.As matter of fact i am pleased with the price and though i would have loved to see it but due to the nature of my job i won`t be chanced.So as a matter of urgency i will offer you {€100} so that you will remove it from the list and keep off other buyers and sell it to me and also i will include an additional{€50} to cover the shipping cost as i am very keen on buying it from you because i will be needing it as a special gift for my nephew presently on a mission abroad.. .I will be making the payment via Bank to Bank transfer as the secure way of transferring money to seller...so kindly get back to me with your payment information as follows:
    Full name:
    Bank name:
    Bank account:
    Bank city:
    Phone number.........
    Kindly get back to me immediately so as to seal the deal on time.Please note that the shipping address will be provided through the Bank as soon as payment is made....I will like the item shipped through TNT Registered 2-3 days Mail delivery

Please you will really help me do some things like.

1. Packaging the item like a gift.
    2. Describe as a Special Gift at the TNT Post Service.
    3. Wrap it very well and secured.
    4. Make sure that everything is arranged very well.

Warm Regards
    Diana
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

Senior Member

Standaard

Gewoon eerst laten betalen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey Bekijk bericht
    Ik ben nog niet afgezet.. maar ik denk als ik hier op inga dat ik wel eens afgezet zou kunnen worden:

ello Seller,
    Thanks a lot for getting back to me.I am very glad to read from you.As matter of fact i am pleased with the price and though i would have loved to see it but due to the nature of my job i won`t be chanced.So as a matter of urgency i will offer you {€100} so that you will remove it from the list and keep off other buyers and sell it to me and also i will include an additional{€50} to cover the shipping cost as i am very keen on buying it from you because i will be needing it as a special gift for my nephew presently on a mission abroad.. .I will be making the payment via Bank to Bank transfer as the secure way of transferring money to seller...so kindly get back to me with your payment information as follows:
    Full name:
    Bank name:
    Bank account:
    Bank city:
    Phone number.........
    Kindly get back to me immediately so as to seal the deal on time.Please note that the shipping address will be provided through the Bank as soon as payment is made....I will like the item shipped through TNT Registered 2-3 days Mail delivery

Please you will really help me do some things like.

1. Packaging the item like a gift.
    2. Describe as a Special Gift at the TNT Post Service.
    3. Wrap it very well and secured.
    4. Make sure that everything is arranged very well.

Warm Regards
    Diana
    95% zeker dat het hier om een Nigeriaanse oplichtersbende gaat.
    Kenmerken:
    -Geschreven in hakkie takkie Engels(!) en zeer slordig.
    -Er wordt vaak de indruk gewekt dat er haast bij is, vanwege "gift for nephew" of iets dergelijks.
    -De vraagprijs wordt geaccepteerd en er wordt nog extra geld geboden voor verzenden.
    -Er wordt vaak gebruik gemaakt van een e-mailaccount van Yahoo (@ymail o.i.d., even zelf controleren)

Om dit zeker te weten zou je even de headers van de e-mail op kunnen zoeken en IP traceren. Voor meer info, Google op: "trace email".

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten