Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 47 EersteEerste ... 313940414243 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 467

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluze Bekijk bericht
    95% zeker dat het hier om een Nigeriaanse oplichtersbende gaat.
    Kenmerken:
    -Geschreven in hakkie takkie Engels(!) en zeer slordig.
    -Er wordt vaak de indruk gewekt dat er haast bij is, vanwege "gift for nephew" of iets dergelijks.
    -De vraagprijs wordt geaccepteerd en er wordt nog extra geld geboden voor verzenden.
    -Er wordt vaak gebruik gemaakt van een e-mailaccount van Yahoo (@ymail o.i.d., even zelf controleren)

Om dit zeker te weten zou je even de headers van de e-mail op kunnen zoeken en IP traceren. Voor meer info, Google op: "trace email".

Nog een kenmerk is dat in de email met geen woord over het produkt wordt gerept en meestal een Western Union-rekening waar vanaf of naartoe wordt geboekt.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

ben er voor de grap is eens een hele tijd in mee gegaan. maar op het laatste moment afgehaakt. Ook net gedaan of dat ik heel slecht engels kan en dat ik ziek thuis zat en zodoende voorlopig niets kon versturen.

Die mensen worden bijna boos!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Nog een kenmerk is dat in de email met geen woord over het produkt wordt gerept en meestal een Western Union-rekening waar vanaf of naartoe wordt geboekt.
    ik geloof dat er laatst zoiets bij kassa was?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey
    Warm regards,

Diana
    gvd, zit mijn vrouw WEER online te shoppen?

Standaard

Eind vorig jaar een Verbzilla via Marktplaats gekocht. Ging perfect, kreeg 10 minuten na mijn bod een e-mailtje. Na wat heen en weer gemaild stond een uur later het geld op zijn rekening, volgende dag pakketje op de post met track & trace en drie dagen later had ik het. Ook zoals in de advertentie stond nieuwstaat, geen krasje te bekennen.

Mijn vader verkoopt echter nog wel eens schilderijen. Dat gaat dan om dingen van een tientje tot schilderijen van 200 euro. Laatst had hij een schilderij verkocht aan ene A(driaan) van der Veen die had gezegd het geld overgemaakt te hebben. Geld echter nooit gezien en later in mailtjes beweerde hij het schilderij ook nooit ontvangen te hebben en wilde dus zijn geld wel terug!
    Uiteindelijk heeft ie nergens meer op gereageerd. Op internet blijken nog wel meer verhalen over hem te staan dus kijk uit voor dit figuur.

Banned

Standaard

Altijd eerst even wachten tot je het geld binnen hebt he.

Junior Member

Standaard

Ooit een ibanez RG 270DX gekocht op marktplaats....verliep prima maar het tremolo hendeltje zal ze nog wel ff opsturen, die was ze kwijt.

Wat kreeg ik? een lege envelop

Senior Member

Standaard

laat me raden met een beschadiging in de hoek! En dan lulverhaal erbij dat hij zeker in de post beschadigd is geworden. Het kan wel maar je hoort dit soort verhalen erg vaak.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluze Bekijk bericht
    95% zeker dat het hier om een Nigeriaanse oplichtersbende gaat.
    Kenmerken:
    -Geschreven in hakkie takkie Engels(!) en zeer slordig.
    -Er wordt vaak de indruk gewekt dat er haast bij is, vanwege "gift for nephew" of iets dergelijks.
    -De vraagprijs wordt geaccepteerd en er wordt nog extra geld geboden voor verzenden.
    -Er wordt vaak gebruik gemaakt van een e-mailaccount van Yahoo (@ymail o.i.d., even zelf controleren)

Om dit zeker te weten zou je even de headers van de e-mail op kunnen zoeken en IP traceren. Voor meer info, Google op: "trace email".
    Maar ff vor begrijpe :P
    hoe werkt dit nou, zouden ze nou willen dat je het ding opstuurt voordat je het geld binnen hebt? je wacht toch sowieso totdat je het geld binnen hebt?
    tanglewood tw 155 st-ce en kben dr blij mee :d

Senior Member

Standaard

Ik weet niet precies hoe ze het doen, maar ik heb wel eens begrepen, dat ze werken met cheques die niet kloppen.
    En dat ze werken met methoden (bepaalde banken oid) waarbij men het geld later nog terug kan halen. Je had het dus ECHT op je rekening, maar het is *zoef zoef* weer verdwenen.

ERG zuur! Ik weet in ieder geval, dat ik het risico niet ga lopen!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten