Ik doe me best ik vond t grappie zelf ERG grappig.Als je überhaupt een reaktie wil op je grappie zou ik eens proberen de grappies grappiger te maken
Ik doe me best ik vond t grappie zelf ERG grappig.Als je überhaupt een reaktie wil op je grappie zou ik eens proberen de grappies grappiger te maken
Ik hoop dat ik ondertussen weer mag posten hier.
Ik vind de post van Hans nl. zeer de moeite waard maar heb toch wat kleine opmerkingen:
Helemaal mee eens.
Dat zal altijd zo blijven. That's life.
Ook mee eens.
Wijze woorden maar je vergeet de optie om te proberen van buitenaf invloed te hebben middels o.a. dit topic.
Leuke vergelijking maar ik zou het liever met de middelbare school of de maatschappij vergelijken.
Het is nu éénmaal een sport om het gezag te ondermijnen, tenminste, ik heb altijd die aandrang gehad; beetje stoken; kijken hoever je kunt gaan maar wel fair.
Soms ga je dan wel 's te ver ja....
Verder een erg goeie post!
Ook de term reaguurder (welke ik niet kende) is treffend gekozen.
Het heeft echter niet volledig betrekking op mij en op wat ik aan te merken had en dat was ook maar een pietluttig iets, daar ben ik me wel degelijk van bewust.
Ik uitte het gewoon en toen liep de discussie uit de hand maar ik heb niet de indruk dat dit geheel mijn fout was.
Als ik de grond ingeboord word laat ik dat niet over me gaan, is een persoonlijk trekje van mij (en m'n zoontje heeft er ook een handje van; hoe zou dat nu komen!).
Achteraf had ik het gevoel dat ik "uit de tent werd gelokt" maar dat kan ik verkeerd ingeschat hebben.
Anyway, waar er 2 (of meer) vechten hebben er 2 (of meer) schuld.
Ik zal proberen me wat in te houden in het vervolg maar ben bang dat dat lastig is voor mij.
Zo, nu eerst een Bavaria!
Dat doe ik irl ook wel eens, maar dan kun je door non-verbale signalen veel makkelijker aanvoelen wanneer je op de grens zit.Als je dat doet op een forum/internet zal de reactie soms wat onverwacht komen en in de regel heftiger zijn.
Als je op het moment dat je op de vingers wordt getikt, bedenkt dat je over de schreef bent gegaan (en het dus niet meer fair is) en stopt met zuigen/zaniken/pesten is er toch niets aan de hand?
Verder is het volgens mij zo dat een mod, die ook 'maar' vrijwillig zijn stinkende best doet om iedereen tevreden te houden, op dat moment de taak heeft om je dat kenbaar te maken. Volgens mij gebeurt het vaker na een ros van een willekeurig lid op de rapporteer-knop dan dat een mod uit zichzelf aktie onderneemt. Je kunt op een forum dat zo aktief is als gitaarnet domweg niet alles lezen.
Zo, nu discussieer je weer lekker mee.Om te beginnen, voor de duidelijkheid, niemend heeft hier een hekel aan je, of wil je de grond inboren. Maar soms, omdat het hier een grote groep mensen betreft, moet je je aan regels houden die je niet zelf ziet zitten. (En dat zijn hier helemaal geen strenge regels.)
Verder lijkt het me logisch dat je, als je graag de grenzen van wat wel en niet kan opzoekt, wel eens over die grens heengaat. Geen probleem, maar protesteer dan niet als je wordt teruggefloten.
En betrek niet de discussie op jezelf, je maakt deel uit van een grote groep mensen die samen de regels bepalen. Af en toe aanpassen is dan onvermijdelijk.
Eén van die regels is discussie over de moderatie in het topic zelf, na een modactie. Dat kappen wij, de mods, onmiddelijk af. Zouden we dat niet doen, dan loopt dat topic onvermijdelijk vast, dus de discussie voeren we ergens anders, per PM of hier in Algemeen.
Dat lijkt me geen al te zware regel toch?
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Ik zit ook op een aantal andere (engelstalige) forums en daar is er zelden of nooit een mod die een topic sluit en de kwaliteit van die forums is niet slechter of beter dan gitaarnet.
't is eigenlijk pas op gitaarnet dat ik de moderator heb leren kennen. In het begin vond ik het "ik-weet-wat-goed-voor-jullie-is"-moderator gedrag storend, ondertussen ben ik het gewend en vind ik de mod akties vaak wel grappig (maar meestal onnodig).
Wat ook grappig is dat -door de sterke aanwezigheid van de mods op gitaarnet- velen (niet mods) zich geroepen voelen om ook (een nog strengere) moderator te spelen![]()
Wlke fora bedoel je zoal? In mijn ervaring zijn het kleinere fora, met een grotere sociale controle en een kleiner aantal nieuwe leden die behoorlijk moderatie-loos functioneren en de grotere modereren vaak stiller, zonder uitleg en je loopt al gauw tegen permanente bans op. Minder aanwezig, maar strenger.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Zowel groot als klein.
Inderdaad op kleine forums (=vaak het gevolg van zeer specifiek onderwerp) komen meestal mensen met "ernstige bedoelingen" (bij gebrek aan een betere omschrijving) en is een moderator zelden nodig.
Op grote massa forums, laten we TheGearPage als voorbeeld nemen, zie ik ook weinig moderator ingrijpen. Op TGP komen ook vaak 'onzin posts', die op gitaarnet meer dan waarschijnlijk een "dat-mag-hier-niet" interventie zouden krijgen. Ik heb de indruk dat de "ernstige" lezers op TGP de onzin zelf negeren en daar geen moderator voor nodig hebben. De "grapjassen" op TGP kunnen zich daarentegen ook onderling uitleven in onzin posts. Leven en laten leven![]()
Laat nou juist TGP een goed voorbeeld zijn van een forum waar minder zichtbaar wordt gemodereerd maar waar soms fors wordt ingegrepen en waar straffen veel hoger zijn (permabans) dan hier
Overigens is het inderdaad zo dat het publiek ook wat anders is, zo kun je je bijvoorbeeld al niet aanmelden met een gratis hotmail, gmail, of yahoo account. Houdt toch al aardig wat mensen tegen. En feit is dat er aardig wat mensen zijn die daar zelf iets beter kunnen relativeren dan hier in discussies. Niet met gear trouwens, daar kan met name in de Effects sectie amper gerelativeerd worden maar da's een ander verhaal![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Het moet gezegd: veel mod-acties zijn voor andere gebruikers onzichtbaar. Een foute post die weggehaald wordt, een idioot die een paar dagen een ban krijgt, dat valt niet zo op. Maar gemod wordt er wel degelijk.
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Laat ik het anders stellen op TGP hebben de mods of een "dikker vel" of "laten ze meer toe"; het logische gevolg is dan als ze ingrijpen het meestal voor een "zware overtreding" is en m.a.g. een zware straf.
Gitaarnet is een beetje de "lagere school", i.e. met een leraar die zijn klas zegt wat kan en niet kan, terwijl TGP meer de "universiteit" is, i.e. de prof gaat ervan uit dat de studenten zelfstandig genoeg zijn om te weten wat goed en fout is![]()
Favorieten/bladwijzers