Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 25 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 244
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    En of 0.1ct tov 0.02ct hoorbaar is weet ik ook niet, maar schaden zal het zeker ook niet denk ik dan. Die turbotuner lijkt mij te gek, niet direct vanwege zijn 0,02ct nauwkeurigheid, maar vanwege zijn directheid en duidelijkheid en het feit dat het een echte strobotuner is ipv een 'virtual'.
    Dat verschil ga je echt niet horen. Het was ook zeker niet de reden tot aanschaf. Maar het ding is bijna de helft goedkoper dan een Strobostomp. En compacter. Ik heb versie 1 van de SS gehad en daarvan vond ik de in- en output nogal goedkoop, deze zaten in principe alleen vast aan de print en niet geborgd aan de behuizing. Voor het oog lijkt het wel zo maar het bleken losse plastic ringetjes. Ik weet niet of ze bij versie 2 nu die ringetjes hebben vervangen door moertjes. Ook liet op een gegeven moment het plastic schermpje (dus niet de LCD zelf) aan één zijde los, wat ongetwijfeld exemplarisch is.
    En natuurlijk was ik erg benieuwd of die Halleluja-stemming op TGP terecht was, Amerikanen overdrijven graag. Dus als echte Hollander kan ik niet anders zeggen dat de TT een prima ding is dat goed zijn werk doet, snel, helder en accuraat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Dus als echte Hollander kan ik niet anders zeggen dat de TT een prima ding is dat goed zijn werk doet, snel, helder en accuraat.
    Ok, maar de beroemde tb-schakelplop heeft ie daar nou wel of geen last van?

Ik had vanwege de buzz feiten tuning ook al naar de ss gekeken, maar ik begrijp dat die zeer onbetrouwbaar is en daarom voor mij niet aan de orde.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Ik vind mijn TU2 in ieder geval niet echt zuiver genoeg, dus toch maar aan de Turbo Tuner dan misschien, het is ook fijn dat 'ie zo snel reageert...

Standaard

Die TT lijkt me ook een gaaf ding, maar de TU-2 is toch ook prima?
    Ik zou een beetje tureluurs worden van die cirkeltjes.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ook liet op een gegeven moment het plastic schermpje (dus niet de LCD zelf) aan één zijde los, wat ongetwijfeld exemplarisch is.
    Helaas niet, zo kwam hij bij mij uit de verpakking.

Vastgedrukt, 2 dagen vast, floep, los. Vastgedrukt, 2 dagen vast, floep los, en dat dan een week of wat. En ineens bleef hij wel plakken, zit nu al een jaar vast.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier Bekijk bericht
    Die TT lijkt me ook een gaaf ding, maar de TU-2 is toch ook prima?
    Ik zou een beetje tureluurs worden van die cirkeltjes.....
    Ja, inderdaad wel weer jammer dat het zo'n raar strobocirkel geval is, tsja, ik weet het niet...
    Ik vind mijn gitaar toch altijd net niet lekker gestemd als ik 'm zonder geluid direct op de TU2 stem, maar dat had ik met de DT10 ook hoor, de Strobostomp is wat dat betreft wel duidelijk zuiverder...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ok, maar de beroemde tb-schakelplop heeft ie daar nou wel of geen last van?
    Geen last van, voor zover ik 'm op die manier aangesloten heb en dat was maar even.
    Ik heb 'm nu aangesloten op de XLR-output van m'n zender dus hij zit sowieso niet in m'n signaalketen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Ik vind mijn TU2 in ieder geval niet echt zuiver genoeg, dus toch maar aan de Turbo Tuner dan misschien, het is ook fijn dat 'ie zo snel reageert...
    Ja ben ik het wel mee eens, maar ik stem toch meestal op gehoor. Vond zelfs de strobostomp niet lekker genoeg, alhoewel jij ook wel weet hoe slecht ik ben met dat stomme ding.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Ja ben ik het wel mee eens, maar ik stem toch meestal op gehoor. Vond zelfs de strobostomp niet lekker genoeg, alhoewel jij ook wel weet hoe slecht ik ben met dat stomme ding.
    Ik stem vaak 'na' op gehoor als ik net met mijn TU-2 gestemd heb. Maar ik speel ook in D-drop-C met .10-60, dus da's sowieso wat moeilijker goed te krijgen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Maar ik speel ook in D-drop-C met .10-60, dus da's sowieso wat moeilijker goed te krijgen.
    Nou ja, dat hoeft niet uit te maken natuurlijk. Het zooitje moet gewoon in evenwicht zijn. Dus ook met D-drop-C met bepaalde snaar dikte moet je gewoon een strakke stemming kunnen krijgen, je hals moet natuurlijk wel genoeg koppel terug kunnen geven.

Maar als je vaak van stemming wisselt, dan is het wel lastig, hout doet er wat langer over om zicht 'te zetten'.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten