Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 25 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 244

Standaard

Mjah, ach.. stemmen..

Als je open zuiver stemt, dan is het natuurlijk altijd lastig om een gefret akkoord alsnog zuiver te krijgen ( lengte van de snaar veranderd, spanning in de snaar veranderd, diameter snaar veranderd, hoe hard fret je een akkoord, zijn je fretjes mooi rond of al ietwat versleten, etc).

Op een gegeven moment heeft het geen zin meer om zuiverder te gaan stemmen, je kan namelijk zelf niet zuiverder spelen..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Op een gegeven moment heeft het geen zin meer om zuiverder te gaan stemmen, je kan namelijk zelf niet zuiverder spelen..
    Een zuiver gestemde gitaar is een startpunt, vanaf daar ligt het in je eigen handen. Hoe beter de gitaar gestemd en geintoneerd is des te minder moeite zal het kosten zuiver te spelen. Hoe zuiverder gestemd des te beter, vermits je er mee om kunt gaan.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Een zuiver gestemde gitaar is een startpunt, vanaf daar ligt het in je eigen handen. Hoe beter de gitaar gestemd en geintoneerd is des te minder moeite zal het kosten zuiver te spelen. Hoe zuiverder gestemd des te beter, vermits je er mee om kunt gaan.
    Uiteraard mijn waarde: Maar ik bedoelde te zeggen dat op een bepaald moment het niet veel uitmaakt als je nóg zuiverder gaat stemmen. Of producten gaat maken die ipv 0.01 zuiver naar 0.005 gaan o.i.d.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd wel les pauls: Stem je de g snaar (open) zuiver, dan klinkt het een stuk minder als je een akkoord fret. Meestal stem ik hem dan ook iets lager.

Ik vergeet iedere keer weer wat nou het probleem was met die g-snaar, maar volgens mij had het wat te maken met zuivere stemming oid. Moet dat toch eens iets beter in m'n kop stampen.

Standaard

Uiteraard mijn waarde: Maar ik bedoelde te zeggen dat op een bepaald moment het niet veel uitmaakt als je nóg zuiverder gaat stemmen.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd wel les pauls: Stem je de g snaar (open) zuiver, dan klinkt het een stuk minder als je een akkoord fret. Meestal stem ik hem dan ook iets lager.

Ik vergeet iedere keer weer wat nou het probleem was met die g-snaar, maar volgens mij had het wat te maken met zuivere stemming oid. Moet dat toch eens iets beter in m'n kop stampen.
    En toch beweer ik dat dat juist wel uitmaakt.

Op mijn les paul zit het buzz feiten kammetje geinstalleerd en dat geeft al veel minder problemen. Maar hoe dan ook, je zult altijd tijdens het spelen moeten blijven intoneren, dat is nou eenmaal een nadeel maar daarbijh toch zeker ook het mooie van de gitaar? Je kunt er alle kanten mee op, en hoe zuiverder daarbij de beginopstelling oftewel stemming, des te makkelijker zul je de door jou beoogde toonhoogte weten te raken.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Mjah,

ik snap je wel, maar goed
    Ik denk (vind) gewoon dat op een bepaald moment het niets meer uitmaakt. De invloed van de overige componenten (temperatuur, ongelijk versleten frets, roestig snaartje, whatever) maken die extra toegevoegde precisie gewoon ongedaan.

Maar dat moet een ieder gewoon voor zichzelf bepalen. Met m'n DT-10 krijg ik m'n gitaren naar mijn mening, zuiver genoeg. Overigens fysieke kwaliteit ook voor mij belangrijk, maar dat is een heel ander verhaal.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    Voor me nieuwe pedalboardje direct een Boss tu2 opgehaald, omdat ik het gewoon belangerijk vind.

maar als een Behringer net zo goed voor jou werkt klaar toch!

Alleen ik vind het zonde! wat kosten die dingen nieuw? 40 eu? gooi daar een beetje bij en je hebt een Korg dt10 of een tu2?
    Welnee joh , ik heb hem 2dehands met een onespot en een os-2 gekocht.dan kost ie opeens maar 15 euro.
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

Voor mij is het belangrijk dat, wanneer ik na het stemmen een open G en open D accoord speel, dat ie dan zuiver klinkt. Dat lukte met de meeste pedalen uit de test in één keer, maar er waren ook waarbij een tweede stemronde nodig was. Een beetje op-goed-geluk-gevoel. En dat moet ik niet hebben. De DT-10 was trouwens nauwkeurig genoeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Ik denk (vind) gewoon dat op een bepaald moment het niets meer uitmaakt. De invloed van de overige componenten (temperatuur, ongelijk versleten frets, roestig snaartje, whatever) maken die extra toegevoegde precisie gewoon ongedaan.
    .
    Het is ook juist de invloed van omgeving en componenten waarom ik een nauwkeurige tuner wil. Op een goede dag maakt het eigenlijk ook niet zo veel uit, maar op een slechte dag wil ik graag geholpen worden door een goede tuner.

En of 0.1ct tov 0.02ct hoorbaar is weet ik ook niet, maar schaden zal het zeker ook niet denk ik dan. Die turbotuner lijkt mij te gek, niet direct vanwege zijn 0,02ct nauwkeurigheid, maar vanwege zijn directheid en duidelijkheid en het feit dat het een echte strobotuner is ipv een 'virtual'.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Het is ook juist de invloed van omgeving en componenten waarom ik een nauwkeurige tuner wil. Op een goede dag maakt het eigenlijk ook niet zo veel uit, maar op een slechte dag wil ik graag geholpen worden door een goede tuner.

En of 0.1ct tov 0.02ct hoorbaar is weet ik ook niet, maar schaden zal het zeker ook niet denk ik dan. Die turbotuner lijkt mij te gek, niet direct vanwege zijn 0,02ct nauwkeurigheid, maar vanwege zijn directheid en duidelijkheid en het feit dat het een echte strobotuner is ipv een 'virtual'.
    Nee, het schaadt zeker niet om een nauwkeurige tuner te hebben. Ik vind ook gewoon dat mensen die dingen moeten kopen, zelfs ik vind de Korg af en toe wat te langzaam. Maar het was ook meer bedoelt als een 'beide benen op de grond' opmerking, het moet hier geen gear page worden .
    Goeie tuners zijn heerlijk, maar een goeie tuner wil niet zeggen dat je gitaar zuiverder wordt, je moet de rest ook in acht nemen

Standaard

Maar het was ook meer bedoelt als een 'beide benen op de grond' opmerking, het moet hier geen gear page worden .
    Nee zeker niet, en gelukkig sta ik nog vijf keer per week met beide beentjes op het podium.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten