Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 90 van 252 EersteEerste ... 40808889909192100140190 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 891 t/m 900 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    @ Morris: zie ik nou goed dat je een 6HE + 7HE rackje hebt, of vertel ik me?
    Staat je rack nog ergens uitgelegd? Ik ben heel benieuwd wat die apparaatjes doen die ik niet ken (2e van boven)
    als ik het goed heb, is de rechter een CAE VCA-module, om via MIDI je volume te regelen (?) en de linker een Super Tremolo (ook CAE), maar ik zie in het onderste rack ook al een line mixer zitten (boven de Furman), om zijn G-Force bij de rest te duwen...

als het 'n rack van Lukather zou zijn, zou het inderdaad een tremolo of vibe/chorus-unit zijn..

Morris heeft goed gekeken naar de andere rack-mensen en er een mooie draai aan gegeven..
    met als extraatje dat het er echt heeeel 'netjes-netjes' uit ziet..

heel geinig, Morris' racks waren destijds mijn eerste kennismaking met het hele rack-gebeuren; ik heb toen nog lopen sparen voor een Engl 580/Gforce/Mod Pro + Octafuzz/vibe/chorus combinatie..
    en stuk voor stuk (behalve Gforce en Engl) zijn ze ook wel door mijn handen geslopen..
    maar 't zal nog wel even duren voor ik het aandurf om met meer dan 2he te gaan slepen...

op de site van Paul Lenders is het rack in meer detail te zien, inclusief inhoud van pedalen-lade.. toffe pedalenkeuze, gelijkend op de pedalen die mijn 'kleine boardje' bevolken..
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 29 oktober 2008 om 19:58
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

heb je die blindplaat tussen Gforce en CAE voor koeling?
    anders kun je daar gewoon de Crybaby tussen duwen en het 2e rack weggooien/verkopen (tuner zit al in G-Force, veredelde stekkerdoos is blijkbaar geen meerwaarde voor het geheel en wireless is eigenlijk alleen voor posers

Rack 1 ('boven'):
    G-Force/Rackwah/CAE 3+

Rack 2 ('onder'):
    VHT/Lade/Power Conditioner

mocht je dan echt niks tussen Gforce en CAE willen hebben, dan kun je
    G-Force/Niks/CAE 3+ 'boven' zetten
    en
    (Rack wah)/Power conditioner/VHT/Lade eronder

dan heb je aan 4 + 5 of misschien 5 + 5 genoeg...
    persoonlijk denk ik dat dat niet eens zoveel zwaarder is als 3x4 en bovendien sneller in-/uit te laden is..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Ik ben hoop ik in mn opzet geslaagt! komende week hoop ik mn 3e 4HE flightcase binnen te krijgen!

Het idee is dan dan de lade en poweramp in 1 case komen en onderinkomen te staan. bij een optreden neem ik dan een lossen plank met wieltjes mee en heb ik een makkelijk te tillen 12HE rack bij.

Het is zo opgebouwd dat niet alles altijd nodig is. Ik kan ervoor kiezen om alleen de preamp, fx en poweramp mee te nemen (2 rackjes) en die hebben dan aan de achterkant hun eigen stroomvoorziening. wat net zo makkelijk werkt. Ik kan dan stemmen met de tuner van de G-force en heb alles bij wat nodig is. Midi is ook alleen in het middelste rack te vinden.
    als het bovenstye rack gebruikt wordt heb ik een comleet rack met tuner, draadloos en veredelde stekkerdoos. Daar zit ook mn Rackwah waarvan ik de floorunit toch los gebruik zonder m in te bouwen in een flightcase. Dit rack kan ik ook gebruiken als ik met mn topje wat in de kerk staat moet spelen.
    Wanneer het af is zal ik ook foto's van de achterkant maken.
    Wat ook nog mogelijk is is de middelste gebruiken samen met een combo wat in de oefenruimte staat. zo is alles mogelijk en kan ik altijd kiezen. Verder is het ook weer eens een beetje draagbaar. Dat is al jaren mijn grootste probleem wat de racks betreft
    Eens kijken of het in praktijk ook net zo gaat werken als in de theorie!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Hihi. Zit er een me gek te maken om de helft weer te verkopen... het wordt steeds gekker op dit forum

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    heb je die blindplaat tussen Gforce en CAE voor koeling?
    anders kun je daar gewoon de Crybaby tussen duwen en het 2e rack weggooien/verkopen (tuner zit al in G-Force, veredelde stekkerdoos is blijkbaar geen meerwaarde voor het geheel en wireless is eigenlijk alleen voor posers

Rack 1 ('boven'):
    G-Force/Rackwah/CAE 3+

Rack 2 ('onder'):
    VHT/Lade/Power Conditioner

mocht je dan echt niks tussen Gforce en CAE willen hebben, dan kun je
    G-Force/Niks/CAE 3+ 'boven' zetten
    en
    (Rack wah)/Power conditioner/VHT/Lade eronder

dan heb je aan 4 + 5 of misschien 5 + 5 genoeg...
    persoonlijk denk ik dat dat niet eens zoveel zwaarder is als 3x4 en bovendien sneller in-/uit te laden is..
    de ruimte tussen gforce en CAE is er om nog op te vullen als dat nodig is. in principe komt daar mn midi switcher die niet op de foto te zien is.. dus die plaats is al bezet in principe...

Zonder Tuner wil ik niet meer. Ik vindt dit een enorm fijne tuner en ben blij dat ik ten alle tijde kan stemmen. Als het geluid uit is kan ik gewoon stemmen en kan het op een grote afstand lezen. Ik ben een fan van gemak en zekerheid tijdens een optreden... als ik andere gitaristen soms gebogen zie staan te stemmen om dat kleine schermpje te lezen... dat wil ik niet. ik wil altijd kunnen checken. dus de tuner gaat niet weg.
    De evredelde stekkerdoos is zeker fijn want hij fungeerd ook als lampje. dat vind ik enorm handig omdat je dan sneller en zekerder iets kan veranderen aan je sound. wederom zekerheid en snelheid bij een optreden!
    Het draadloze gedeelte is ook enorm fijn. Ik loop graag heen en weer tijdens het spelen en ben ook vaak van het podium af tijdens een optreden. Het is daarnaast ook fijn om even te spelen tijdens een soundcheck en te horen hoe je in de zaal klinkt. Helpt enorm. De grootste reden is dat ik niet vast zit aan mn amp en zo nooit onder stroom kan komen te staan doordat ik een microfoon aanraak of iets dergelijks. Ik zou m niet kunnen missen!

wat ik ook fijn vindt is dat ik mn setup in delen kan gebruiken bij de verschillende dingen die ik doe.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Standaard

als ik het goed heb, is de rechter een CAE VCA-module, om via MIDI je volume te regelen (?) en de linker een Super Tremolo (ook CAE), maar ik zie in het onderste rack ook al een line mixer zitten (boven de Furman), om zijn G-Force bij de rest te duwen...

als het 'n rack van Lukather zou zijn, zou het inderdaad een tremolo of vibe/chorus-unit zijn..
    De CAE units zijn een Super Tremolo, Midi VCA (hiermee kan ik op twee willekeurige plekken in mijn systeem VCA regelen), RL8 (controller voor switchfuncties) en een Dual Mini Mix. Met mix 1 regel ik het totale uitgangsniveau naar de input van de eindtrap en met Mix 2 de balans tussen W/D.

Morris heeft goed gekeken naar de andere rack-mensen en er een mooie draai aan gegeven..
    met als extraatje dat het er echt heeeel 'netjes-netjes' uit ziet..
    Daar kan ik zelf weinig credit voor nemen, want Paul Lenders is gewoon een vakman. Het mooie is dat ik sinds de 3 jaar dat ik er mee speel, nog geen moment meer iets heb willen veranderen. Ook (ff afkloppen) geen storingen, behalve een kapotte buis, en dat -gezien het bijna wekelijks gesleep- ook opmerkelijk.
    Over dat kijken naar andere mensen... Valt mij wel op dat er steeds meer CAE/VHT racks verschijnen de laatste maanden... Ik noem verder geen namen hoor!

heel geinig, Morris' racks waren destijds mijn eerste kennismaking met het hele rack-gebeuren; ik heb toen nog lopen sparen voor een Engl 580/Gforce/Mod Pro + Octafuzz/vibe/chorus combinatie..
    en stuk voor stuk (behalve Gforce en Engl) zijn ze ook wel door mijn handen geslopen..
    Inderdaad, dit was mijn oude rackje uit 2003, staat ook nog steeds op de site van Paul zag ik, leuk om weer eens te zien.

Die Engl klonk ook zeker niet slecht, maar te modern gevoiced voor mij.
    Ach ja, als je alles in één keer goed moet doen is het ook niet leuk he ;-)

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Mijn spulletjes:

Standaard

Nette set! Is er een specifieke reden dat je een standalone Hush nodig hebt naast de noisegate in je xpression en volgens mij ook in je ENGL?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Idd nice rackje , moet wel zeggen dat ik ipv 6HE op de grond een 8HE had genomen met een racklade om kabels enzo in te steken. 6HE en wieltjes is zo laag bij de grond, ook voor de tuner te kunnen zien lijkt me. zowieso echt clean spul ;-)

Raf

Senior Member

Standaard

Op de een of andere manier heeft die hush in de Xpression het nooit zo goed willen doen als de Hush unit.
    Speel absoluut geen high-gain en de ruis valt ook mee maar vind het wel fijn dat ik op deze manier heel makkelijk toegang heb tot de hush. En het spul is doodstil nu. (De Engl noisegate is alleen voor de overstuurde kanalen.)
    De G-Major doet niets anders dan de Engl schakelen, het liefst zou ik die vervangen voor een unit als de babelswitch of i.d.
    En stemmen is geen enkel probleem. Die teringer moet er sowieso trouwens uit, traag rotding... (Mijn mening) Of er een tuner voor terug komt is maar de vraag, zoek eigenlijk al een tijdje naar een line6 echo pro...
    Heb de korg pitchblack op mijn pedalboard dus dat scheelt. Maar de hoogte van het rackje is geen enkel probleem!

Standaard

Wat zijn dat voor een kabels uit je frontpanel (witte powercon?) en wat is daar op aangesloten?
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Stroom voor Groundcontrol en stroom voor de wah en tuner.
    Is 1 kabel maar twee connectors, werkt prima.

Morris: weet jij hoe die kabelbinders voor in het rack precies heten? Heb ze geprobeerd te zoeken maar krijg ze niet gevonden...!

Overigens: als iemand nog tips heeft waar ik een midi-chassisdeel kan krijgen?
    Bij voorkeur alleen een soort koppeling.

Groetjes Bram

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten