Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 18 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 176

Discussie: amp-zoektocht

vinni
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    de sig:x vind ik nog steeds goed, maar de powerball is beter. de sigx' mank heb ik al gemeld toen ik 'm net getest had. power, te gek, die oomph, te gek, maar het is een 3 kanaals one trick pony, en dat vind ik jammer.
    Tss....

Vinni

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Gheh....net of alle Engls hetzelfde zijn....
    Hehe, dat weet ik ook wel Maar de Engl's die ik gehoord/getest heb die hebben allemaal een bepaald Engl karakter, wat ik zelf niet zo fijn vind. Net als Koch trouwens.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Hehe, dat weet ik ook wel Maar de Engl's die ik gehoord/getest heb die hebben allemaal een bepaald Engl karakter, wat ik zelf niet zo fijn vind. Net als Koch trouwens.
    ik vond het engl karakter juist wel fijn!

en met pedalen bedoel ik gewoon dus distortion pedalen!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Ook nog een ander idee. Voor de crunch een Diezel einstein. Ik vindt zelf de vh4 niks maar de einstein vind ik geweldig klinken. Ik weet dat youtube niet alles zegt maar het zegt wel wat:
    http://nl.youtube.com/watch?v=V0uYQa20Eao
    http://nl.youtube.com/watch?v=jw1kv36iHOc
    http://nl.youtube.com/watch?v=tJXxMbWhg_k

Persoonlijk vind ik het een geweldig versterker. Zit ook een echt stevig umph geluid in.
    Vindt het meer karakter hebben dan engl. Het is de versterker die ik hierna wil hebben iig.
    de crunch die ik haal uit de powerball is precies goed voor bepaalde stijlen, en voor andere dingen (zoals ik de einstein hoor) is dat weer precies te krijgen uit de invader. ik heb mijn keus gemaakt. man, moet nog een week of 2,5 wachten tot salaris er is....fuck.

Senior Member

Standaard

Ik heb ongeveer dezelfde eisen, en ik heb al lang de Invader uitgekozen. Uitgekozen in de zin van "die ga ik kopen als ik geld over heb".

Het hele spectrum spreekt me daar aan, en dat kan ik van weinig amps zeggen. Gain/Lead is meer dan geweldig, crunch is voor mijn smaak beter dan 90% van amps, en de clean is ook zeer goed voor een zo'n alleskunner.

Engl's clean vind ik zoals eerder gezegd lekker, maar het kan wel wat dimensionaler. Maar, ik vind hem meer dan prima, en dat die van de Invader "toevallig" voor mij nog beter is dan de gemiddelde Engl, maakt me helemaal blij.

Voorlopig kan ik het nog prima vinden met mijn Blackmore (zeker nu ik geen rock-band meer heb).

Maargoed, als je twee amps wilt en kan halen, maakt het allemaal natuurlijk wel een stuk makkelijker. Om de gewenste sounds te krijgen bedoel ik, want voor de rest vind ik het maar gekloot met meerdere amps!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Ik heb ongeveer dezelfde eisen, en ik heb al lang de Invader uitgekozen. Uitgekozen in de zin van "die ga ik kopen als ik geld over heb".

Het hele spectrum spreekt me daar aan, en dat kan ik van weinig amps zeggen. Gain/Lead is meer dan geweldig, crunch is voor mijn smaak beter dan 90% van amps, en de clean is ook zeer goed voor een zo'n alleskunner.

Engl's clean vind ik zoals eerder gezegd lekker, maar het kan wel wat dimensionaler. Maar, ik vind hem meer dan prima, en dat die van de Invader "toevallig" voor mij nog beter is dan de gemiddelde Engl, maakt me helemaal blij.

Voorlopig kan ik het nog prima vinden met mijn Blackmore (zeker nu ik geen rock-band meer heb).

Maargoed, als je twee amps wilt en kan halen, maakt het allemaal natuurlijk wel een stuk makkelijker. Om de gewenste sounds te krijgen bedoel ik, want voor de rest vind ik het maar gekloot met meerdere amps!
    tja met die maat van me zal ik toch alleen de powerball nodig hebben, maar als ik een band eenmaal rond heb die wil spelen wat ik ook wil spelen (classic rock) dan is de invader toch een betere kandidaat dan de powerball. ach ik hoef mezelf niet meer te overtuigen van wat ik wil (en ga doen). en jullie ook niet, want mijn keus vinden jullie denk ik per definitie belachelijk.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 30 oktober 2008 om 01:01

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Hmm, ja, ik dacht al dat je eigenlijk wilde zeggen dat jij Engl niet fijn vindt:-)
    Marshalls hebben overigens ook allemaal een Marshall karakter (open deur?).
    Maar ik kan Orpheo best begrijpen als hij twee Engls wil, omdat hij de sound wil mooi vindt.
    Hell...ik zou de Invader er ook wel bij willen hebben!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

en ps: met slim beleggen kan je momenteel goud geld verdienen (maar dan moet je heel snel kopen en verkopen)....(hint hint hint)
    hahahahaha. en dan onze Orph van de week in dit topic : " het is helemaal fout gegaan op de beurs jongens, het word toch die cube15''.
    HERRIE.

Standaard

als ik een band eenmaal rond heb die wil spelen wat ik ook wil spelen (classic rock)
    Serieuze vraag, waarom dan geen "Classic" amp?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp Bekijk bericht
    Serieuze vraag, waarom dan geen "Classic" amp?
    omdat vor mij classic rock is, the darkness, the scorpions, ufo, tesla... en met een classic amp kom ik niet ver genoeg zeg maar. ik wil namelijk met de invader dat spelen, maar ook mijn andere 'metalliefde', NWOBHM. de powerball is weer perfect voor een andere tak van mijn muziek-smaak.

@timmu: nee, ik heb een redelijke portie centen nu, en ben ermee gestopt tis nu wachten op salaris om de laatste euros bij elkaar te krijgen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten