Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 89 van 252 EersteEerste ... 3979878889909199139189 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 881 t/m 890 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Netjes... Doe ons eens een lol en vertel eens wat het is. vooral die kleine geheime kastjes...

Ik wil ook graag weer eens posten maar krijg maar geen rack gevonden...
    alle tips 'n tricks, ins 'n outs (letterlijk) zijn Hiero ! te vinden;

Axess AC-8 voor z'n Bogner
    Axess CFX-4 voor Psionic Lumos volume boost (en andere relay switches bijv van Rocktrons.. ?)
    en dan nog die Psionic Lumos zelf...

leuk rack, interessante keuzes!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Merci, erg leuk om te lezen! veel leuke info voor gitaristen!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Nitefly doet 't werk al :-)

Maar voor de details: met de kastjes voorzie ik de rig van zonne-energie, hou ik de aarde draaiende en zo ;-)

Kastje 1: Axess AC8, om mijn amp (Bogner XTC) via Midi te schakelen.

Kastje 2: Suhr Minimix, line level mixer, hiermee voeg ik 19" effecten toe (parallel) aan een seriële fx loop.

Kastje 3: Psionic Audio Lumos, hiermee regel ik het solovolume op mijn favoriete manier, nl. via de fx loop.

Kastje 4: Axess CFX4, helpt mij om de Lumos aan/uit te schakelen via Midi.
    Alexander van Engelen

Standaard

Ik ben hoop ik in mn opzet geslaagt! komende week hoop ik mn 3e 4HE flightcase binnen te krijgen!

Het idee is dan dan de lade en poweramp in 1 case komen en onderinkomen te staan. bij een optreden neem ik dan een lossen plank met wieltjes mee en heb ik een makkelijk te tillen 12HE rack bij.

Het is zo opgebouwd dat niet alles altijd nodig is. Ik kan ervoor kiezen om alleen de preamp, fx en poweramp mee te nemen (2 rackjes) en die hebben dan aan de achterkant hun eigen stroomvoorziening. wat net zo makkelijk werkt. Ik kan dan stemmen met de tuner van de G-force en heb alles bij wat nodig is. Midi is ook alleen in het middelste rack te vinden.
    als het bovenstye rack gebruikt wordt heb ik een comleet rack met tuner, draadloos en veredelde stekkerdoos. Daar zit ook mn Rackwah waarvan ik de floorunit toch los gebruik zonder m in te bouwen in een flightcase. Dit rack kan ik ook gebruiken als ik met mn topje wat in de kerk staat moet spelen.
    Wanneer het af is zal ik ook foto's van de achterkant maken.
    Wat ook nog mogelijk is is de middelste gebruiken samen met een combo wat in de oefenruimte staat. zo is alles mogelijk en kan ik altijd kiezen. Verder is het ook weer eens een beetje draagbaar. Dat is al jaren mijn grootste probleem wat de racks betreft
    Eens kijken of het in praktijk ook net zo gaat werken als in de theorie!

Senior Member

Standaard

vette shit nocki!

Senior Member

Standaard

En toch denk ik dat je na een tijd denkt , wtf dit is me allemaal teveel en ga je terug naar een 6U rackje ;-)

Zo is't bij mij gegaan , had wel een 10U op wieltjes , heb ook aan 2 kleinere gedacht. Ik heb om te repeteren een 4U rackje met een VooduValve en een Velocity300 , die blijft er gewoon staan , de 6U en mijn genz-benz g-flex 212 gaan enkel bij optredens de deur uit (op rep staat een 1960A waar ik over kan spelen).

R

ps : ik blijf erbij all-in-one units rule , 2U hoog en alles wat je nodig hebt ;-)

Standaard

Wat een stoer setje, Nocki! Wel opvallend hoe snel het gaat met de HE's. Je hebt er nu 12 nodig, en niet eens pedaaltjes op een racklade staan! Ik begin zo langzamerhand ook na te denken over een echt rack, en bij mij loopt de hoogte van het rack ook al flink op (in theorie dan, moet het meeste spul nog aanschaffen).
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Standaard

Hey Nocki,

Even een domme vraag, maar zou je het niet makkelijker vinden om het geheel in 2 racks op te splitsen i.p.v. 3? Dit is naar mijn mening uiteindelijk compacter. Wel wat zwaarder, maar zeer goed te doen en minder kans op storingen.
    Voor als je inspiratie nodig hebt (of heb je die al gehad? ):

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Hee Morris,

Bedankt voor je mail. Ik heb idd genoeg inspriratie gehad op de diverse fora en van divers muzikanten . Wat dat betreft is dit rack niets bijzonders. Wat wel bijzonder is is dat dit rack het eerste rack is wat reageert als een head op mijn spel. Dat is echt voor het eerst dat de set enorm lekker reageert.

2x 6HE was idd ook een mogelijkheid. Dat was zelfs mijn eerste gedachte. Toch was het dan nog zwaarder geworden. Daar ik al 2 4he cases had heb ik gewoon een 4e gekocht. Het achterliggende idee is hetvolgende.

Ik heb verschillende bands/projecten waar ik in speel. op 1 plaats staat een marshall avt150 top met kast eronder. Die set staat vast in de kerk en daar sleep ik nooit mee.
    Als ik daar speel kan ik mn bovenste rack meenemen zodat ik een wah daar tot mn beschikking heb en goed kan stemmen zonder vast te zittn aan een draad! De rest is niet nodig want de rest staat daar zoals fx enzo.

de 2 onderste kan ik meenemen naar een band waar ik in speel. Maar ik zou ook kunnen kiezen om alleen de preamp en fx te hangen aan een combotje wat in die oefenruimte staat. Voor de echte projecten waar ik alles wil gebruiken kan dus alles mee. Ondanks dat het zo niet gepland was lijkt het me wel heel handig.

als later blijkt dat 2x 6he beter is doe ik dat natuurlijk maar dit is net makkelijke en licht en enorm draagbaar op trappen enzo!

Misschien kom ik er nog op terug maar op dit moment werkt het fijn!
    In dat rack zit niets

Standaard

@ Morris: zie ik nou goed dat je een 6HE + 7HE rackje hebt, of vertel ik me?
    Staat je rack nog ergens uitgelegd? Ik ben heel benieuwd wat die apparaatjes doen die ik niet ken (2e van boven)
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten