Dit klinkt mij ook erg bekend in de oren. Hoelang heb je nodig om een simpele tom te EQen of wat het ook is dat ze doen?
Ik heb sowieso de ervaring van; maakt niet uit hoelaat je op komt draven als muzikant, er is nooit tijd voor een fatsoenlijke soundcheck. Ik kan er niet echt de vinger op leggen waar dit aan ligt. Mijn eigen zooi staat in 10 minuten speelklaar dus ik weet dat het niet aan mij ligt. Ik dacht eerst altijd dat geluidsmensen, mislukte muzikanten zijn. In het kader van "those who can't, mix". Dit kwam door een aantal slechte ervaringen en die mening is na een aantal zeer goeie ervaringen flink bijgesteld. We hebben ondertussen al jaren een vaste geluidsman en dat is echt een vakman die het beste uit het beschikbare PA materiaal haalt.
Laatst met een andere band gespeeld en de geluidsman die mee was is echt een slecht geval. Volgens mij is het noodzaak om kanalen te labelen op het paneel zodat je in één oogopslag kunt zien welk instrument op welk kanaal binnenkomt. Dit had hij dus niet gedaan en hetzelfde gold voor de monitoren dus als iemand om meer zang vroeg dan kreeg een ander dit op z'n monitor. Instrumenten verdwenen plotsklaps of waren op het mengpaneel niet te vinden (!) Echt een drama want het was voor ons een belangrijke avond. Het mag duidelijk zijn dat dit in ieder geval de laatste avond was dat hij ons heeft uitversterkt.
Favorieten/bladwijzers