Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 76 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 752
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo
    ziet er niet echt eikachtig uit vind ik, maar is het hout echt zo oneffen of lijkt dat gewoon op de foto
    't is de onderkast van een 40jarige kast. 't Is niet echt oneffen, wel nog behoorlijk ruw (van al het vergaarde stof veronderstel ik)
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Die vertikale repen rechts op beide foto's zouden wel (gevernist) eiken kunnen zijn. Is dat dezelfde houtsoort?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
    Die vertikale repen rechts op beide foto's zouden wel (gevernist) eiken kunnen zijn. Is dat dezelfde houtsoort?
    Nee, althans volgens mij toch toch niet, de onderkant van de kast heeft niet zo'n duidelijke nerven, en is eerder gevlamd, met hier en daar erg kleine noestjes.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Het is geen eiken.
    Vanaf die foto moeilijk te zeggen wat het exact is, maar gezien die nerf en knoestjes gok ik op Berk of een naald soort.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 29 augustus 2008 om 18:06

Senior Member

Standaard

Ik denk Berken of Populier!!

Senior Member

Standaard

Bedankt jongens! Berken of populier dus, allebei geschikt voor de gitaarbouw, bespaart me weer wat

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Ik heb altijd al een boontje gehad voor de looks van zebrano en nu vroeg ik me plots af of zebrano geschikt is als bovenblad voor een semi-hollow. Iemand enig idee?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef
    Ik heb altijd al een boontje gehad voor de looks van zebrano en nu vroeg ik me plots af of zebrano geschikt is als bovenblad voor een semi-hollow. Iemand enig idee?
    Ik denk het wel : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101177

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Ideaal, ik ben namelijk eens aan het rondkijken of deze gitaar te bouwen valt:

Ooit...
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Standaard

Ik kan een mooi stukje Zircote kopen, 't stuk bestaan voornamelijk uit sapwood. Is dit te gebruiken als fretboard?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten