Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 141

Threaded View

Senior Member

Standaard

Hallo Superfly,
    ik ben wat laat begonnen met het maken van fotos. Heb voor de constructie grotendeels het boek en de DVD's van Benedetto gevolgd. profiel schaven aan de buitenzijde, binnenzijde controlegaatjes op diepte boren, uitsteken met de beitel en vervolgens schaven en schrappen.
    Hier een foto van de binnenkant en het achterblad.

Omdat ik een archtop met twee cutaways en twee pickups wilde bouwen met 24 frets en een nekinzet op de 17e fret, heb ik het bovenblad en de bracing ietwat zwaarder uitgevoerd (tegen feedback)en heb ik het nekblok verstevigd met twee braces. In de bovenste hoorn zit een extra blok mahony als versteviging voor de strapholder. De horens zijn voorzien van een laagje vliegtuigply (1 mm - 10 laagjes)voor de stevigheid. Het endpinjack gat is nog niet geboord.

Ik ben één en ander bij elkaar aan het zoeken en post dit binnenkort wel onder "volg het bouwproces"
    Zit eraan te denken de gitaren mee te nemen naar de DGBM, moet je daarvoor een tafel bespreken?

M.v.g.
    Rob

eindresultaat

Laatst gewijzigd door Robrock; 2 maart 2009 om 20:48 Reden: Foto was niet zichtbaar en eindresultaat toegevoegd

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten