Oorspronkelijk geplaatst door mrkoetje
Totaal offtopic,, maar...
Vanwaar heb jij die foto's? ik zoek ook zo'n dingen ipv stomme posters gewoon een artistieke foto vn een gitaar... maar vind het nergens
Oorspronkelijk geplaatst door mrkoetje
Totaal offtopic,, maar...
Vanwaar heb jij die foto's? ik zoek ook zo'n dingen ipv stomme posters gewoon een artistieke foto vn een gitaar... maar vind het nergens
Gibson LP Studio
Edwards EX E125 E
Hughes & Kettner Switchblade 100H
Marshall Lead 600A cab
Roland Cube 20X
Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
Goh , in zo'n kamertje zou je me niet meer uitkrijgen denkik! hehe
mooie setup en ik vind dat drumstel best tof!
Mvg
Epiphone Les Paul Standard Ebony/Black juli 2006
Almansa 401 studie-gitaar 10/04/2008
Sinds 19 maart 2008 begonnen met een klassieke opleiding.
Wow mooi studio man! In principe kun je daar n volledige track opnemen! leuk!
Hierbij dan mijn "studio"
![]()
U ziet:
laptopje: 2,4ghz core 2 t7700, 4gb ram, windows xp32
alesis io14 firewire interface (192/24)
behringer b2pro
e-mu Xboard25
berhringer ms-20 monitoren
software: ableton live 7
Ik plug thuis alles direct in, wegens gebrek aan ruimte voor cabinetjes. Gebruik dus ook veel vst's, vandaar de hoge specs van de laptop.
op m'n wanted lijst: shure sm58 mic voor het wat ruigere werk.
Hi savale,
heb ji sounds samples van wat je met die alesis heb opgenomen? ik ben benieuwd hoe ze klinken de preamps, en welke software gebruik je voor opname/mixen? alleen live?
groet ferry
Ik ben bang dat jij echt niet aan de hand van een soundsample kunt horen over een beetje respectable pre's in die alesis zitten....
Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".
Ik gebruik inderdaad alleen live: zowel voor het "live" deel alswel het mix deel. Het was even wennen, maar bevalt me echt erg goed.
Ik had eerst een tascam us122L en ben nu overgestapt op de alesis.
De latency is iets omlaag gegaan en de kwaliteit omhoog! Ik kan nu 192/24bits opnemen met een latency van 5ms in en 5ms uit.
Ik merk echt dat opnames beter zijn met de alesis. Ruisniveau is lager dan de tascam en ik had bij de tascam soms het idee dat ik bijgeluiden kreeg die er niet hoorden. Ik had eergisteren wat opgenomen / afgemixt, maar had het nog niet gebackupped.
Gister is de laptop stuk gegaan. Die wordt nu gerepareerd, maar dat kan wel een week of 2 duren
Of de samples echt veel zeggen weet ik niet. Uiteindelijk mix ik alles altijd weer terug naar 44.1/16 met dithering.
Ik kan eens een 192/24 wav posten :P Maar daarvoor moet je wel degelijke aparatuur hebben om dat af te kunnen spelen op 192/24.
Dan ook de mijne, sinds zaterdag weer een stuk completer door de toevoeging van mijn Focusrite Saffire Pro 26 i/o en mijn Behringer BCF2000!
![]()
![]()
Setup:
-Macbook Pro 15" 2GHz 1G Ram
- Phonic P6A Actieve Monitoren
- Focusrite Saffire Pro 26 i/o
- Behringer BCF2000 Midi Contoller
- E-mu Xboard 61 Key Midi Controller
- Line6 Pod Pro + Floorboard
Mics:
- ADK Vienna
- ADK S-7
- SM57 (x2)
- Samson QTom (3x)
Software:
- Logic Pro 7 met lekker veel plugins...
Lekker werken hoor!
http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties
ps. Bij Ikea verkopen ze dit kastje:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/44361109
Ding is precies groot genoeg voor 19" apparatuur, en dat voor die prijs![]()
Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".
Das een toppertipje..![]()
Gitaren zijn geen hobby maar een way of life
En niet alleen voor 19".Oorspronkelijk geplaatst door Roman
Hij kan precies mooi onder mijn buro om de pedalen van mijn racestuurtje mee op de juiste hoogte te zetten, voor dat geld kun je het niet zelf maken.![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Favorieten/bladwijzers