Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
Ik heb niet alles gezien, maar gisteren was het dus de finale en de uitslag kwam nogal 'gekunsteld' over.
Ineens bizar hoge cijfers voor Elvis en Bowie (die genekt werd door een relatief lage uitslag van de publieksjury). Bowie was wel wat diverser, Elvis bleef maar hangen in het bombastische repertoire en de kritiek van Angela vond ik dan wel terecht dat hij ook eens iets van de vroege hits moest doen.
Dat U2 nog was overgebleven verbaasde me, maar blijkbaar waren een aantal andere acts de vorige aflevering nog slechter.
Angela heeft veel verstand van zangtechniek en ik vind haar als jurylid behoorlijk goed bezig. Spike is typisch een gitarist en ik denk dat hij voornamelijk op de gitarist let en Cesar, ik weet niet wat ik van die man moet denken. Hij is een briljante drummer, ik heb hem wel eens bezig gezien op een beurs en hij is echt heel erg goed.

Maar wil je echt goed en onbevooroordeeld jureren, dan mag je je persoonlijke smaak en voorkeur niet laten meedoen en dat is moeilijk. Een multi instrumentalist die ook nog kan zingen zal daar minder moeite mee hebben.

Ik heb een paar keer in de jury gezeten in bandjescontesten in plaatselijke jeugdcentra en was verbaasd over sommige mede juryleden.

Zo hadden we de beslissende vergadering in het kantoor en een van de juryleden vond een zanger die een simpel liedje in D op de gitaar deed veel beter dan een metal band die het ongelooflijk goed deden, maar die muziek vond hij niks.

Tja, dan ben ik ff uitgeluld, maar ik heb hem wel even heel duidelijk gemaakt wat ik daar van vond.

Zo was er ook een bandje en de bassist brak een snaar en was zwaar in de depri mode. Dus ik naar hem toegegaan en hem duidelijk gemaakt dat dit geen invloed zou hebben op hun cijfer, gewoon nieuwe snaar er op en verder spelen.