Ik had hem dit inderdaad eens zien doen in een filmpje. Ik heb het filmpje er even bijgezocht: https://youtu.be/PVbzpLEh0To

Hier moet je inderdaad wel het juiste gevoel voor in de vingers hebben. Binnen no-time is er teveel af.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
de methode die Ben Crowe toepast, bij Crimson guitars (of toepaste, weet ik niet precies) is door middel van een haakse slijper: die haalt het meeste materiaal weg. Ik heb dat ook gedaan maar daar zitten wel wat puntjes van aandacht bij.

1: gebruik een verse schijf: een oude laat brandsporen na en als je een niet te sterke schuurmachine hebt, krijg je die er HEEL moeilijk uit.
2: je hebt een vaste hand nodig: je schiet zo uit en die happen krijg je er van je leven niet meer uit.
3: STOF. Ik heb er een afzuigkap op gezet zodat ik minder last heb van wegspuitend stof (het spoot echt overal heen), maar met m'n rotex heb ik daar gewoon geen last meer van.
4: je moet leren omgaan met de power die dat ding heeft. De torsie en de ronding van de schijf zijn je beste vrienden en ergste vijanden.
5: aftekenen en goed kijken. Je maakt je carve heel snel scheef. Blijven volgen, tekenen en voelen. Dan kan je je carve eigenlijk al voor 60% erin krijgen; de handschuurmachine trekt de boel wel smooth.

Toch, dit is niet mijn favo methode.