Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 180

Discussie: Opgelicht!

Threaded View

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Een klantje van me is recentelijk op marktplaats voor 650 euro opgelicht .

    Heeft eerst keurig het bedrag overgemaakt ,...en daarna niks ontvangen.

    De oplichter gaf na een belletje met een ander toestel ( anders nam ie niet op ivm nummerweergave ) al bluffend razend-snel een vals track & trace nummer door om 'm af te poeieren .

    Nou had ie voorgesteld om 'm met mij dan maar op te gaan zoeken om de poen terug te gaan halen . ( waar ik voor bedank ,....want dat draait daar gewoon uit op knokken ,....en alsnog geen poen omdat dat allang weer op is ,.......daarna politie d'r bij ,.... en dan de verkeerde partij mee naar 't bureau omdat je "geen eigen rechter mag spelen " ,.. het alom bekende standaard gezeik. )

    De recessie brengt een hoop mensen financiëel in de problemen , .....en dan nemen sommigen hun toevlucht tot ordinaire zwendel om 't hoofd boven water te houden .

    Dit fenomeen zal in de toekomst explosief gaan toenemen , omdat juridische sancties nihil zijn, en de politie er geen zak aan gaat doen omdat dat dit een civiele zaak betreft.
    Advocaat-kosten zijn vrijwel altijd een veelvoud van het ontvreemde bedrag , en als dan uiteindelijk, na lange , lange tijd, het recht aan jouw kant wordt uitgesproken , dan ben je daarna ook niet eens aan "vangen" toe ,.....en sta je nóg verder in de "min".

    Kortom : Een duur meng-tafeltje
    Laatst gewijzigd door 7ender; 17 januari 2014 om 08:58

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top