Vandaag na 5 weken wachttijd de SM FUZZ in de bus gekregen.
Is een germanium fuzz ontworpen en gemaakt door Engelse gitarist Scott McKeon.
Ben nogal een fuzz-fan en kon het mij niet laten om deze toch ook te bestellen.
Vrij prijzig moet ik wel zeggen, kwam op 260€ incl verzending.
Ik heb reeds een gelijkaardige fuzz van Jam Pedals - the Fuzz phrase wat mijn meest gebruikte pedal is (was).
Als ik ze vergelijk klinken ze tot op een zeker punt redelijk gelijk, de SM fuzz heeft iets meer mids en klinkt wat voller maar het grootste verschil is dat de Fuzz Phrase altijd bijna volledig open moet staan om geen volume verschil te hebben met mijn andere pedals en dat de SM fuzz al op hetzelfde volume staat en nog een halve toer te gaan heeft. En dit geld ook voor de fuzz-knop, dus nog wat extra fuzz met een zeer hoog 'op het randje' gehalte, heerlijk volle fuzz-tone.
Kan niet wachten om deze eens op serieus volume testen want mijn buren zijn nu al komen vragen of het wat stiller kon...
De knoppen zijn wel wat wennen want deze zitten aan de zijkant ipv aan de bovenkant zoals bij 98% van de pedaaltjes - natuurlijk wel een voordeel dat je de controls niet zal verdraaien met je voet als je deze aan en uit zet.
Dus voor iemand die een transparante, niet alledaagse, en vette fuzz-tone zoekt - zeker een tip.
Hier wat pics:
![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers