-
ondanks de gebruikte speakers, staat de DSL bekend om zijn vrij schelle karakter op het rode kanaal... ik heb 10 jaar op een DSL100 gespeeld en altijd zat ik met het euvel dat ik een compromis moest zoeken tussen groen en rood...
MM trafo's geloof ik niet in... veel te duur voor het resultaat wat ze bieden... er zijn veel goedkopere alternatieven, die net zo goed, zoniet beter zijn... wellicht kan je een choke laten installeren, das voor het geld een veel betere mod... maar ik vraag me sterk af of dat de oplossing gaat worden
maar voordat je gaat modden zou ik het volgende eens proberen...
- zet alle EQ op nul
- draai je volumes op de stand waar je ze wil hebben
- draai daarna de hoeveelheid gain erin die je wilt hebben
- draai vervolgens een minimum aan hoeveelheid presence, bass, middle en treble erin, net zolang tot je tevreden bent... over het algemeen, ben ik er voorstander van om meer presence erin te draaien ipv treble, maar das persoonlijk
- let erop dat je je oren gebruikt en niet je ogen... de meeste gitaristen willen veel mids erin draaien, maar krijgen daarmee ook een flinke berg hoog op de koop toe, wat ze trachten eruit te draaien met de treble en presence... als je alles dicht draait, zul je merken dat je ontzettend veel mids hebt en het geheel zelfs heel erg neuzig of kwakend vind worden (in mijn beleving althans)
deze methode komt van het JVM-forum vandaan, maar bleek ook erg goed te werken op andere marshalls zoals de DSL (wellicht ook andere merken)... de reacties waren in ieder geval positief
Regels voor berichten