Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
Ik heb nu mijn '59 humbucker in mijn les paul gesoldeert maar nu heb ik niet al te veel output en het lijkt of mijn tonepot dichtgedraait staat (wat niet zo is) en deze doet ook niets als ik er aan draai.... Ik heb ook veel minder output dan met het brugelement. Wat heb ik fout gedaan??
hoe zit 't met de hoogte van de pickup? hoe hoog staan de polepieces? dat heb je niet vermeld.

de 59 moet ietjes minder output hebben dan de pearly, dat klopt, maar niet drastisch minder. vergeet niet dat de '59 een ongelooflijk gevoelig element is, zoals alle goede paf clones. als je gitaar gewoon mushy klinkt, houdt 't snel op hoor. een braided wire vind ik net zo makkelijk solderen als een 4 conductor pickup. het is alleen een andere instelling die je hebt met 't solderen. eerst de braid terugdruwen, dan je braid vertinnen (licht!) en dan de kern op de pot of switch, en dan pas de aarde.

het is goed mogelijk dat je je pot gefrituurd hebt. zeker.

overigens, het verschil tussen de pearly gates en de pearly gates+ is nog niet voorbij gekomen. De +-versie heeft meer windings, en heeft een alnico5 om de overdaad aan mids te compenseren. wordt gemaakt door duncan,e n alleen geleverd via Fender. ik vind 'm minder dan het origneel. het origineel heeft een 'chewy quality' in het mids, zoals de gasten op het duncanforum het zo mooi beschrijven. de + versie is niet zo nasty en rauw als de gewone versie.