Vandaag al eens wat instellingen geprobeerd. Vanaf het moment dat ik hem inplugde hoor ik het al. Het was al een heerlijke amp, maar nu heeft ie pas echt een dikke sound. Heerlijk! Volle krassende palmutes, pinch harmonics komen bijna vanzelf en het doet geen afbreuk aan de mesa sound. Ik ben nu al heel tevreden. Komende tijd zal ik de combinatie nog wel wat beter onder de knie krijgen en zal de sound wellicht nog beter worden.
Absoluut een aanrader als boost voor je amp. Nu moet ik zeggen dat ik vooral enthousiast ben over de metal sound en de ts. (ch 2, modern) Voor het rustigere werk vind ik de sound die de versterker produceert nu nog mooier. Dit vergt overigens weer heel andere instellingen als booster tbv metal, nog niet zoveel tijd in gestoken om ook een lekkere bluessound te creeren. Je zult als je maar een ts hebt veel moeten tweaken als je verschillende stijlen wilt spelen. Wellicht niet verkeerd om tzt er nog eens een bij te kopen.
De 808 is zeker een aanrader voor een rectifier. Het klinkt geweldig en zou zeggen een vereiste voor een lekkere strakke metalsound. Ga nu dus gewoon op mijn gehoor af, heb nog een andere ts's op de amp gehoord. Zal tzt er nog wel van komen.
Wat een geweld, voldoet zeer zeker aan mijn verwachtingen!
Marc
Pinch harmonics lukken inderdaad ook op een low gain amp, maar je zult met me eens zijn dat op en overstuurde amp gemakkelijker gaat en vooral ook veel beter klinkt. Het verschil tussen zonder en met ts met dezelfde techniek is aanzienlijk.
Favorieten/bladwijzers